ואן הגאווה של מכללת ספיר. צילום: רועי רבי

גאות בשדרות: אירוע הגאווה השנתי של אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים חתמה את שנת הלימודים ברוח גאה, ואף מחתה מול שלט "אבא ואמא = משפחה". יו"ר האגודה יורי לוין: "אגודת הסטודנטים לא רק עושה מסיבות, אנחנו מביאים דברים גם ברמה הערכית והמוסרית"

עם סיומו של חודש הגאווה בארץ,  אגודת הסטודנטים של מכללת ספיר ארגנה בפעם השנייה את אירוע סיום השנה “ואהבת”, מסורת של סיום שנת הלימודים בסימן גאווה. כחלק מהחגיגות, חברי אגודת הסטודנטים עברו עם “ואן הגאווה” בין הקיבוצים כפר איילים יכיני, מפלסים וניר עם. בכל נקודה שבה עצרו היו מוזיקה וריקודים וחולק אלכוהול למשתתפים.

ואן הגאווה, בשבוע שעבר. צילום: רועי רבי

יו”ר האגודה יורי לוין מספר שמלבד האווירה השמחה, ישנה חשיבות ערכית ורצון לעורר שיח של קבלה בעיר שדרות. זאת, בין היתר לאור העובדה שבכניסה לעיר נתלה שלט חוצות ענק שעליו נכתב: “אבא ואמא = משפחה, האומץ להיות נורמלי”. כאקט סימבולי, חנו חברי האגודה עם הוואן ליד השלט, הפעילו מוזיקה והניפו דגלי גאווה. “אנחנו רוצים קמפוס בטוח והאירוע שלנו הוא חלק מזה”, אומר לוין. “לאפשר מרחב בטוח, לתת לסטודנטים ולסטודנטיות הרגשה שיש להם משפחה וגב. יש כאן מאבק של לתת לגיטימיות, אגודת הסטודנטים לא רק עושה מסיבות – אנחנו עוסקים גם בדברים ברמה הערכית והמוסרית”.

חברי האגודה לצד השלט. צילום: ירדן ספיר

 

החגיגות הגיעו לשיאן בפאב בשדרות שבו התקיים מופע דראג של “Dirty Pop” – אחד הליינים הגאים המובילים בדרום. היה זה גם איחוד מרגש לצמד שהופיע:  Lady Mahbet ו-Pita Naughtella – לאחר תקופה ארוכה שבה לא הופיעו. למופע הדראג הגיעו כ-150 איש, ובהם סטודנטים וסטודנטיות וגם תושבי הסביבה. אחד מרגעי השיא של המופע היה כאשר הונחה באמצע הבמה תמונה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והזוג רקד סביבה.

מתוך מופע הדראג. צילום: רועי רבי

 

יומיים לאחר האירוע המרכזי הושחת השלט “אמא ואבא = משפחה” בשדרות, ועליו נכתבו המילים: ״וגם אמא ואמא, וגם אבא ואבא, האומץ להיות מי שאני”.

השלט בשדרות. צילום: ספיר פלח

סגור לתגובות.