שדרות בטרם

מוקד הרפואה היחיד בשדרות נסגר בלילה: “על חשבון ילדינו”

תושבי העיר הנזקקים לטיפול אחר חצות נדרשים מאז ספטמבר האחרון להגיע לאשדוד או לקריית גת. הסיבה: מוקד "טרם" אינו פעיל מ-1:00 עד הבוקר. אימא לתינוק חולה שגילתה זאת בדרך הקשה עוררה מחאה בפייסבוק. מ"טרם" נמסר בתגובה: "בוחנים שינוי שעות הפעילות"

תושבים משדרות מוחים על הנוהל החדש של מוקד הרשת לרפואה דחופה “טרם”, שבמסגרתו הסניף בעיר אינו פעיל עוד אחרי השעה 1:00 אחר חצות. פוסט פייסבוק של תושבת שגילתה על כך רק כשהגיעה לפנות בוקר עם בנה התינוק שסבל מחום גבוה עורר את המחאה, אך ברשת לא מתחייבים ששעות ההפעלה יעודכנו.

מלבד סניף “טרם”, אין מוקד רפואי אחר הפועל בשדרות. לאחרונה הגיעה אורטל שטרית אוחיון עם בנה, עוד לא בן שנה, למוקד בעיר. בכניסה היא גילתה על דלת הזכוכית הודעה שלפיה “החל מ-8 בספטמבר שעות הפעילות של סניף זה משתנות והוא לא יהיה פעיל בשעות הלילה”.

ההודעה בכניסה לסניף “טרם”

הפוסט של שטרית אוחיון גרר תגובות רבות של תושבי שדרות בקבוצת הפייסבוק העירונית. בפנייה להורים אחרים היא כתבה: “לא הגיוני שזה על חשבון ילדנו”. גולשת אחרת ענתה לה: “הבת שלי פרקה את היד בערב יום כיפור. הלכנו ברגל לטרם והיה סגור. נאלצתי להניע את האוטו ולנסוע למיון באשקלון בתקווה שלא יסקלו אותנו באבנים”.

מוקד “טרם” בשדרות נחנך במרץ 2018, וראש העיר אלון דוידי כתב אז: “ייפתח לראשונה לאחר עשרות שנים מוקד רפואי לילי”. באזור הדרום פועלים שבעה מוקדי “טרם”, המפוזרים מיבנה ועד אילת. כולם, מלבד סניפי אשדוד וקריית גת, נסגרים כבר בתחילת הלילה. הפונים למוקדים לאחר חצות וחצי מופנים למוקד באשדוד הפועל 24/7, או למוקד קריית גת הפועל עד השעה 05:45.

אופטימי מדי? ההודעה על פתיחת הסניף בדף הפייסבוק של ראש העיר ב-2018

סוגיית שירותי הרפואה בפריפריה, ונחיתותם מול אזור המרכז, נדונה רבות בשנים האחרונות. בדו”ח מבקר המדינה משנת 2013 נכתב: “קיימים הבדלים בנתוני הבריאות של תושבי הפריפריה לעומת תושבי המרכז ולעומת הממוצע הארצי. תוחלת החיים של תושבי הפריפריה קצרה יותר והתמותה גבוהה יותר”.

לפי הסדרי הבחירה של קופות החולים יש להעניק למבוטח טיפול בתוך זמן סביר ובמרחק סביר ממקום מגוריו. הבעיה המרכזית האחראית למצב הקיים קשורה בהיעדר הקביעה בחוק מהו “מרחק סביר” מבית המטופל.

“כרגע יש המון תושבים שאין להם את האפשרות לקבל מענה רפואי כי אין תחבורה ציבורית בשבת או חגים”, מוסיף אלירן מאיר ג’רבי, תושב שדרות. “עכשיו גם בלילות צריכים לחכות לבוקר או לנס או שמישהו ייקח אותם טרמפ. חייבים לעשות כל מאמץ ולהחזיר את הפעילות בלילה ויפה שעה אחת קודם”.

מנכ”ל “טרם”, נתן אפלבאום מסר בתגובה: “החל מספטמבר המוקד בשדרות מופעל בכל ימות השבוע עד 1:00 לפנות בוקר, בדומה למרבית המוקדים ברחבי הארץ. עם זאת, ולנוכח הביקוש, שעות הפעילות יורחבו בהמשך. אנו בוחנים כעת אפשרות להקדים את שעת פתיחת המוקד בשדרות ולהרחיב את השירותים, לרבות בדיקות שפעת מהירות לקראת החורף”.

אין תגיות

סגור לתגובות.