עידן בנישו (מימין) ושותפיו. מתוך האתר "Great minds"
עידן בנישו (מימין) ושותפיו. מתוך האתר "Great minds"

מהדשא במכללה למגרש של הגדולים

עידן בנישו התחיל את דרכו המקצועית ברדיו קול הנגב במכללה. את הדרך להקמת עסק עצמאי הוא סלל אחרי שהבוס שלו אמר לו שהוא "קופירייטר גרוע ולא ייצא ממנו כלום" // מדור בוגרים

הבוגר: עידן בנישו

גיל: 31

מגורים: במקור מאשקלון, כרגע בתל אביב

תואר ראשון בתקשורת, מסלול רדיו (במכללת ספיר) תואר שני בייעוץ אירגוני (המכללה למינהל)

שנת סיום לימודים: 2011

תעסוקה כיום: מנכ"ל ומייסד של "גרייט מיינדס"

עידן בנישו, בן 31 מאשקלון, הוא המייסד, המנכ"ל והבעלים של חברת "גרייט מיינדס". כשהוא התלבט איפה ללמוד את התואר הראשון כדי להגשים את השאיפה הגדולה להיות קופירייטר, האפשרויות נעו בין מכללת "HIT"", למכללה למינהל ועד האוניברסיטה העברית. לבסוף, הוא בחר ללמוד במכללת ספיר תקשורת במסלול רדיו. למרות שלא ראה את עצמו ממשיך לקריירה ברדיו, הוא הרגיש שבמסלול הזה יוכל לקבל את ארגז הכלים הרציני ביותר. לאחר תקופה שבה היה אחראי משמרת ברדיו קול הנגב, וניהל את מחלקת הפרומו של התחנה ושל תחנת FM88, הוא צבר לעצמו תיק עבודות של כ-80 פרומואים. במשך שנה לאחר שסיים את התואר, נשאר עידן לגור באשקלון ונסע כל בוקר תל אביב וחזרה. עם הזמן הוא הבין שכדי להתברג בתעשייה עליו לגור במרכז, אז הוא ארז את החפצים ועבר לתל אביב.

עידן בנישו. צילום: טלי בקון
עידן בנישו. צילום: טלי בקון

הצעד הראשון שלו בעולם של הגדולים היה עבודה משותפת עם משרד הפרסום "אדלר חומסקי", מהמשרדים הגדולים והמובילים בארץ. את המשרד הוא עזב לאחר שמנהל השיווק אמר לו שהוא קופירייטר גרוע ושלא ייצא ממנו כלום. עידן התחיל לחפש את עצמו בעולם משאבי האנוש והחל ללמוד לתואר שני בייעוץ ארגוני במכללה למינהל. בהמשך הוא עבד כמנהל מדיה חברתית וקופירייטר ב"מובי", ומיתג מחדש עסקים כמו "פנגו" וניהל את הקריאייטיב של "אגד" ו"אופיר טורס". לאחר מכן ניהל את המדיה החברתית ב"פובליסיסט ישראל" ומשם עבר לתפקיד מנהל המדיה ב"הראל מורדי", משרד יחסי ציבור, תוכן וניו-מדיה.

במקביל לעבודתו החל בנישו לייעץ ל"תו השמיני" ומהר מאד הקים בו את מחלקת הדיגיטל. הוא מיתג להקות כמו התקווה 6, ניהל דפי פייסבוק לאמנים כמו שלומי ברכה, אריאל זילבר וילדי בית העץ. הלימודים האקדמיים, בטח אלה הכלליים שלא עוסקים בפרקטיקה, לא תמיד נראים ככאלה שיסייעו לנו בעולם "האמיתי" בחוץ. את בנישו הם דווקא שימשו מאד, הוא מספר שקורסים כלליים כמו "תרבות המערב" ו"תולדות האמנות" פגשו אותו במהלך הקריירה ותרמו לו. דוגמא לכך היא קמפיין שעשה עידן עם אחד המוזיאונים בארץ, ששם היה צריך למצוא שפה משותפת גם בהיכרות עם אמנים.

העסק שהקים יחד עם חברו דניאל קופר, נוצר במטרה לעזור לעסקים להתפתח מבחינה שיווקית ופנים ארגונית. העסקים שפונים אליהם הם כאלה הנמצאים בבנייה, סטארטאפים, וגם עסקים ותיקים. יחד, בנישו וקופר עושים הכל על מנת לעזור לעסקים למתג את עצמם ולמצות את הפוטנציאל העסקי. לדברי בנישו, "העולם הולך ל'מובייל פירסט'". זו הסיבה שבעסק שאותו הוא בחר להקים, הוא מתמקד בעיקר בתחום האון-ליין, אתרים, פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'ט.

"עולם התוכן יקפוץ בשנה שנתיים הקרובות ואז תגדל הדרישה לכותבי תוכן איכותי". לדבריו, "האוף-ליין מת והפרסומות בטלוויזיה לא אפקטיביות ויקרות". בנוגע לעתיד הפרינט והעיתונות, חושב עידן ש"הפרינט לא ימות, אבל יהפוך תוך כמה שנים למשהו כמו הוויניל. משהו נוסטלגי להחזיק ביד. הפרינט יהפוך למשהו אליטיסטי והיפסטרי". הוא מסביר שאנחנו הולכים לכיוון של מדיום אחד והוא המובייל. "הפלטפורמה היא המסר, אבל מסר בפייסבוק שונה ממסר בטוויטר. המשותף להם הוא המדיום- מסך המובייל".

אודות

המלצת קריאה

סיפורה של האישה שמרקידה ילדים עם מוגבלויות בכיסא גלגלים

כשהייתה בהיריון שני אובחנה לימור דרי בטרשת נפוצה. ב-19 השנים שחלפו מאז היא הצליחה להתגבר על הקשיים שכרוכים במחלה והקימה בכוחות עצמה, כשהיא מרותקת לכיסא גלגלים, חוג ריקודי עם לילדים עם צרכים מיוחדים