חברי המשלחת למרוקו 2019. צילום: יעל רוזן

האגודה סבסדה משלחת למרוקו שלא הייתה פתוחה לכלל הסטודנטים

מאת אביטל אורמן

הבחירות לאגודת הסטודנטים והסטודנטיות של ספיר בעיצומן השבוע, ואחד מהנושאים שהועלו לדיון בקמפיין היה משלחת הסטודנטים למרוקו בתחילת השנה שמומנה חלקית מכספי האגודה. אביחי אלמיו, ראש מפלגת “שינוי” (גילוי נאות: אלמיו חבר מערכת “ספירלה” ולא מסקר את הבחירות לאגודה), טען כי מתוך שבעת הסטודנטים שיצאו למשלחת, חמישה מהם היו חברי האגודה. אלא שהטענה הזו לא מדויקת. למשלחת יצאו עשרה סטודנטים מהמכללה: חמישה חברי אגודה, שלושה מבית הספר לקולנוע ושניים מהיחידה למעורבות חברתית. עם זאת, בדיקת “ספירלה” מעלה כי הצטרפות למשלחת שסובסדה בחלקה מכספי האגודה לא הייתה פתוחה לסטודנטים מן המניין.

נסיעתם של חמשת הסטודנטים מקולנוע ומהיחידה למעורבות חברתית סובסדה על ידי החוגים עצמם. כלומר, סטודנטים אלה נבחרו על ידי החוגים ונשלחו מטעמם, ואילו נסיעתם של חמשת חברי האגודה סובסדה חלקית על ידי כספי האגודה. אלמיו טען כי תקציב המשלחת נאמד בכ-50 אלף שקלים. אלא שגם טענה זו אינה מדויקת, ובפועל הוציאה האגודה על המשלחת סכום של 8,202 שקלים. “מי ששילם על המשלחת אלה הסטודנטים שיצאו אליה”, אמר ניר טל, יושב ראש האגודה היוצא. “האגודה סבסדה 1,000 שקלים על כל סטודנט שיצא למשלחת. היחידה למעורבות החברתית סבסדה לסטודנטיות שלה. תלמידי קולנוע יצאו בסבסוד מלא מפני שהם עשו סרט על מרוקו”, הוסיף.

ניר טל, יושב הראש היוצא של אגודת הסטודנטים והסטודנטיות במכללה. צילום באדיבות המצולם

על פי טענת טל, האגודה סבסדה 5,000 שקלים מנסיעת חמשת הסטודנטים – חברי האגודה – למשלחת, אלא שכאן עולה השאלה מה פשר יתר 3,000 שקלים שהופיעו בדף התקציב. “האגודה שמה כ-8,000 שקלים, ומתוכם אנחנו צריכים לקבל מעוד שני סטודנטים כ-3,000 שקלים החזר. כרגע הכספים עדיין לא הוזרמו, ולכן הם לא באים לידי ביטוי בתקציב”, הסבירה יהודית רוטמן חנה, גזברית האגודה, בשיחה עם “ספירלה”.

שירן לוי, יושבת ראש מפלגת “תכלס”, ששימשה הסגנית של טל בשנה האחרונה, מתמודדת כעת מול אלמיו על ראשות האגודה. כחלק מתפקידה היא הייתה גם האחראית על המשלחת למרוקו. “מה שנהוג בכל אגודת סטודנטים בכל הארץ, זה לסבסד משלחות ב-1,000 שקלים לכל משתתף. זה קורה בפולין, במשלחות הומניטריות וזה קורה גם במרוקו, וזה בסדר”, אמרה ל”ספירלה”.

“בשנה הבאה המשלחת תהיה פתוחה לסטודנטים”

נותרה השאלה מדוע סטודנטים מן המניין, שאינם חברי האגודה, לא זכו לצאת למשלחת שמומנה בחלקה על ידי כספי האגודה, המגיעים בין היתר מכספי כלל הסטודנטים במכללה. “מאחר שזאת משלחת ראשונה שיצאה אני העדפתי שזאת תהיה משלחת מנהיגות”, הסביר טל. “יצאו, יעשו סרט, יחזרו עם תובנות. בשנה הבאה אנחנו נוציא משלחת שתהיה פתוחה לסטודנטים”. לדברי טל, “אם הסיטואציה הייתה שהאגודה משלמת מחיר מלא – לא הייתי נותן לזה לקרות. הייתי צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה. זאת הייתה פעם ראשונה למשלחת כזאת, בשנה הבאה כלל הסטודנטים יוכלו להירשם”.

תקציב המשלחת למרוקו. באדיבות האגודה

במסע הבחירות הועלתה גם הטענה כי האגודה אינה מתנהלת בשקיפות לגבי התקציבים שלה. “את התקציב אנו מאשרים באסיפה כללית שאליה אנו מזמינים את הסטודנטים להגיע. לומר שאנחנו מסתירים – זה לא נכון”, הסביר יושב ראש האגודה היוצא. “היה לנו אתר, פחות הצלחנו להתעסק בו השנה, וזה למשל דברים שהיו פחות טובים אצלנו”. לשאלה מדוע לא לפרסם את התקציב באמצעות המייל או דף הפייסבוק של האגודה, הוא השיב: “לא חשבתי על לפרסם במייל. לגבי הפייסבוק זאת טבלה ארוכה ואני לא יודע אם אפשר להעלות דבר כזה. אני לא מתרץ. אני מקבל את הביקורת שהיינו צריכים לעשות את זה, אבל חשוב שידעו שכל מי שביקש ממני את הדו”ח, שלחתי לו אותו”.

 

סגור לתגובות.