העימות בין המתמודדים בבחירות, ביום רביעי. (צילום: רועי אלקיים)

קריאות בוז וחילופי האשמות: עימות מתוח בין המועמדים לראשות אגודת הסטודנטים

מאת דנה אילוז

עשרות סטודנטים הגיעו לצפות בעימות שנערך בשבוע שעבר (רביעי) בין שני המתמודדים לתפקיד יושב ראש אגודת הסטודנטים בהפסקה הגדולה בכיכר המרכזית של המכללה. העימות, בהנחיית מאיר אברז’ל, היה ליריית הפתיחה לבחירות שנפתחו היום במכללה. שני המועמדים לראשות האגודה, שירן לוי, ראש מפלגת “תכלס”, ואביחי אלמיו, ראש מפלגת “שינוי”, דנו באירוע בנושאים שעל הפרק במשך כשלושים דקות.

האווירה ששררה במקום הייתה מתוחה. בכל פעם שאלמיו החזיק במיקרופון חלק מהמועמדים לוועד האגודה מרשימת “תכלס” קראו קריאות בוז וצעקו “יאללה לך הביתה” ו”סתום את הפה”. האווירה התלהטה עוד יותר כשהמועמדים ענו כל אחד בתורו לשאלות מהקהל ומפייסבוק, וניצלו את הבמה כדי להטיח אחד בשנייה האשמות ועקיצות.

לוי ואלמיו, שני המתמודדים לתפקיד יושב ראש האגודה במכללה. צילום: דנה אילוז

לוי מתחה ביקורת על כך שאלמיו רץ ללא כחבר יחיד ברשימתו. “אני מאמינה שאגודת סטודנטים היא לא הצגה של איש אחד. בלי צוות טוב מאחוריי, אני לא אוכל לעשות שום דבר פה במכללה”. בעוד אלמיו הטיח בלוי, ששימשה סגנית היו”ר המכהן (ופרשה מהאגודה לקראת הבחירות – ד”א), טענות לגבי ההתנהלות התקציבית של האגודה וחלוקת המשאבים שלה. לוי בתגובה השיבה: “כתבתי את התקציב במסגרת התפקיד שלי כסגנית האגודה אבל אביחי ישב בישיבה הזאת ואישר אותו. התקציב עבר פה אחד”.

חברים ברשימת “תכלס” קוראים בוז לדבריו של יושב ראש “שינוי”. צילום: דנה אילוז

כל אחד מראשי הרשימות הציע פתרונות שונים לאותן הבעיות במכללה, בהן הסעדה, חניה, רווחה ותרבות. בתשובה לשאלה מה יהיו שני הדברים הראשונים שיעשו ביום שאחרי שייבחרו, ענתה לוי כי היא תגבש את הצוות שלה ותכין אותו למשימה של ייצוג הסטודנטים. הדבר השני שתעשה לדבריה הוא להנגיש לסטודנטים את הזכויות שלהם. אלמיו מצדו אמר כי יפעל לשים דגש בשקיפות תקציבית. “קודם כל אכנס לדף הפייסבוק, אפרסם את התקציב של האגודה וכל ההוצאות. אתם משלמים 130 שקל והגיע הזמן שתדעו על מה זה יוצא. דבר שני, הייתי מסתובב בכל הכיתות כדי להגיד תודה שבחרתם בי”.

דיקן הסטודנטים ויושב ראש וועדת הבחירות אלון גייר. צילום: דנה אילוז

על דבר אחד הסכימו פה אחד שני המועמדים לתפקיד היו”ר – השינוי יבוא מהסטודנטים ולמען הסטודנטים. לכן, הם אמרו כי הם מקווים ששיעור ההצבעה השנה יעלה מכ-27%, כפי שנרשם בבחירות האחרונות. אלון גייר, יושב ראש ועדת הבחירות ודיקן הסטודנטים, הדגיש את חשיבות ההצבעה לבחירות: “הרבה שנים לבני אדם בכל העולם לא היה ייצוג ויכולת לקבל ייצוג. התאחדות הסטודנטים זה גוף אימתני שמקיף מאות סטודנטים ורכוש רב שגם לכם יש חלק בו. לכן אני מבקש מכם – תלכו להצביע”.

חברי מפלגת ‘תכלס’ בראשות שירן לוי. צילום: דנה אילוז
ראש מפלגת ‘שינוי’ והחבר היחידי בה אביחי אלמיו. צילום: דנה אילוז

הבחירות שהחלו היום נעשות בבחירה אלקטרונית בשתי עמדות קלפי ממוחשבות, כדי לשמור על טוהר הבחירות. הבחירות מתקיימות בשלושה מוקדים: בניין 1, בניין 4, ובניין 8. העמדות פתוחות לאורך כל השבוע (ראשון עד חמישי) מהשעה 11:00 עד 18:30 בערב וביום שישי עד 13:00. במסגרת הבחירות, תינתן האפשרות לכל סטודנט חבר אגודה לבחור יושב ראש אגודה בנפרד, וכן, בחירה בשישה מועמדים לתפקיד הוועד המנהל.

סגור לתגובות.