כבשים רועות. צילום מתוך Pixabay

דיר כבשים שפועל ללא רישיון מסריח מושב שלם

תלונות חוזרות ונשנות של תושבים במושב גילת, התראות מצד היחידה הסביבתית והמשטרה הירוקה וקנסות מהפקח הסביבתי – כל אלה מבקשים להתמודד, ללא הצלחה, עם סירחון שעולה מדיר כבשים המיועדות לשחיטה, שפועל ללא רישיון עסק. התושבים טוענים כי התלונות שלהם נעלמות ולא מטופלות על ידי הרשויות. בעל המשק מסרב להגיב לטענות.

במשק מספר 23 במושב גילת, שנמצא במועצה האזורית מרחבים, מגדלים אלפי כבשים בניגוד לחוק הגנת הסביבה. א’, תושב המקום שביקש להישאר בעילום שם, אומר כי “אי אפשר לפתוח חלון של רכב כשנכנסים למושב, שלא לדבר על לשבת במרפסת”. לדבריו, פעמים רבות ניסו התושבים לפנות למשרד להגנת הסביבה אך “כל התלונות שלנו להגנת הסביבה נעלמות, באופן בלתי מוסבר”. א’ אומר כי כבר שנה שלמה, מאז פורים שעבר, מלינים התושבים על הריח, אך “לאף אחד לא אכפת. כמה אפשר להתמודד עם הדברים האלה? איפה איכות החיים שלנו?”.

בניגוד לטענות התושבים כי החלו להתריע על העניין לפני כשנה אך התלונות נעלמו באופן מסתורי, במשרד להגנת הסביבה טוענים כי הנושא בטיפול. “תלונות על דיר הכבשים החלו להגיע אלינו באוקטובר והופנו לטיפולה של היחידה הסביבתית”, אומרים במשרד ומוסיפים כי “במרחב מחוז דרום מצויים מאות משקים של בעלי חיים שחלקם יוצרים מפגעים סביבתיים. בשל המספר הגדול של המשקים, מטופלים המפגעים בשלב הראשון באמצעות יחידות סביבתיות, שהן גופי עזר של השלטון המקומי (מועצות אזוריות), העובדים בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה ומתוקצבים על ידו”.

לפי המשרד להגנת הסביבה, היחידה הסביבתית דרשה בעבר מבעל הדיר לטפל באופן מיידי בהסדרת התשתית, אך דרישה זו לא נענתה. “כיוון שכך, החליט המשרד להגנת הסביבה לפני כחודש להיכנס לעובי הקורה ולשם כך נעשו סיורים במהלך החודש על מנת לאסוף ראיות ולהניח תשתית לפעולות אכיפה. אנו מעריכים כי פעולות האכיפה תחלנה בקרוב. מכל מקום, פעולות אכיפה הן פעולות שעלולות להימשך פרקי זמן.  נציין כי למיטב ידיעתנו, הדיר אינו מחזיק ברישיון עסק וכיוון שכך, קיימת למועצה האזורית סמכות מלאה לפעול כנגדו”.

במועצה האזורית מרחבים מכירים את המשק הבעייתי ויודעים כי הוא גורם לסבל ממושך של התושבים. בכיר במועצה סיפר כי “היחידה הסביבתית מטעם המשרד להגנת הסביבה נתנה התראה לפני ארבעה חודשים. המשטרה הירוקה נתנה התראה לפני חודש. והפקח הסביבתי נתן אף הוא התראה בשבוע שעבר”. לדבריהם, הנושא בטיפול ובהליכי אכיפה על פי חוק.

 

סגור לתגובות.