16736787_10154417045508129_1300944026_n

ויתרה על החלום להיות עיתונאית – בגלל לימודי עיתונות

הבוגרת: סיון סטרומזה

גיל : 35

מגורים: במקור מגיתית, היום בגבעתיים

תואר ראשון בתקשורת, מסלול עיתונות כתובה ממכללת ספיר ותואר שני בחקר תרבות הילד מאוניברסיטת תל אביב

שנת סיום לימודים: 2012

תעסוקה כיום: כותבת ומנהלת תוכן באתר 4GIRLS

סיוון סטרומזה, בוגרת המחלקה לתקשורת במכללה, בכלל התחילה את התואר שלה באוניברסיטה הפתוחה, שם למד גם בן הזוג שלה דאז. כשנפרדו הרגישה שהיא צריכה להתרחק ממנו והתייעצה עם ידיד שלה שלמד בספיר והמליץ לה על המקום. בשנה הראשונה ללימודים התגוררה בברור חיל, אחר כך עברה לקיבוץ ניר עם ”ממש מול הפאב”. סטרומזה, שהיתה במסלול עיתונות כתובה, הפיקה, ערכה וכתבה ביחד עם הילה לוי בר יותם מגזין נשים מודפס בשם ”מחוברת”.

סטרומזה מספרת כי בהתחלה היו בפרויקט ארבע בנות, אבל ”זה לא עבד אז התפצלנו”. את עיצוב המגזין עשה להם סטודנט לעיצוב שבתמורה לכך הן עזרו לו בעבודות אחרות, ”חוץ מההדפסה לא שילמנו על כלום”.  בתור התחלה כן ראיינו חברות שלהן וביקשו מחברות למסלול שיכתבו להן. היא מספרת שאחת הכתבות המרתקות שיצא לה לעשות היתה ראיון עם אישה נכה ששיתפה אותה באיך היא מנהלת חיי מין. סטרומזה אומרת שבסך הכל היא אהבה ואוהבת את התוצר, אף על פי שהתהליך לדבריה “לא היה תענוג גדול”.

במהלך השנתיים הראשונות לתואר שלה המצב הביטחוני היה רגוע אך התערער בהמשך. “בהתחלה זו היתה חוויה, היינו יושבים לארוחת שישי בדשא, יש צבע אדום וכולם רצים לממ”ד. אבל בסוף זה כבר נמאס, בהתחלה זה מצחיק אבל אחר כך כשאתה מנסה ללמוד למבחנים זה כבר נמאס”. לדבריה, היה תסכול רב בשל ההרגשה ש”מי שלא גר שם לא אכפת לו”. כשסיימה את הלימודים ניסתה בעזרת אנשים נוספים מהתואר לעשות מעט רעש בנושא ואף הופיעה על השער של ידיעות הדרום.

סטרומזה מספרת שלפני התואר היא חלמה להיות עיתונאית, אבל ככל שהתקדמו הלימודים היא גילתה כמה דברים שלא ידעה על התחום. ”הגעתי בקטע של אני רוצה לכתוב. ואז את מגלה שיש תחקיר שטח, ואני כזה אני לא רוצה לעשות את זה. זה לא בשבילי. אני רוצה לכתוב עליי, על יחסים, על דברים מהלב, אנשים שמעניינים אותי אישית”. כדוגמה היא מספרת שלפני שמשה קצב נכנס לכלא נשלחו לקרית מלאכי לשמוע את קולות השכנים. ”הכתבים מסכנים, הם מתחננים לאנשים שידברו איתם והם יוצאים עליך כאילו אתה אשם”. זה עזר לה להבין מה לא בשבילה והחליטה לשנות כיוון.

במהלך התואר היא כתבה טורים לעיתון אגודת הסטודנטים “פנחס”, לפעמים קיבלה נושא ולפעמים כתבה על מה שרצתה. היא מעידה שהרבה אנשים זיהו אותה מהעיתון. ”אין הרבה הזדמנויות בחיים להתנסות ככה. להפיק, לערוך ולכתוב”. במהלך התואר היתה סטרומזה הכתבת של היחידה למעורבות חברתית והכתבות שכתבה פורסמו בספירלה ובפלטפורמות נוספות.

העבודה הראשונה של סטרומזה לאחר התואר היתה בעריכה והזנת תוכן לאתר “קינדרלנד” בו עבדה קרוב לשלוש שנים. לאחר מכן, כשמיצתה, התחילה לעבוד בתפוז אנשים בניהול ”דף הבית הראשון שלי” ולאחר מכן עבדה זמן קצר בבלוגיה של תפוז אנשים. לאחרונה החלה לעבוד באתר 4GIRLS. האתר פונה לילדות ולנערות ומכיל כתבות, טורים אישיים, פורומים, בלוגים וייעוץ מומחים. סטרומזה למעשה כותבת ועורכת את התוכן באתר אך גם מנהלת את המדיה החברתית שלו. ”זו העבודה השלישית שלי בתחום התוכן אבל הראשונה שאני מרגישה שאני עושה משהו משמעותי, הכי מאתגר ומעניין”.

בנוסף לכך סטרומזה הפיצה ומפיצה את הטקסטים שלה בשלל פלטפורמות .בין פברואר 2013 לנובמבר 2014 היה לה טור אישי באתר MYNET  של הדרום, ומאז נובמבר 2012 היא כותבת בלוג אישי לאתר MAVEZE ובלוג בסלונה. בין לבין היא כתבה בישראבלוג , תפוז ובקפה דה מרקר.

כשסיימה את התואר רצתה לעבור לתל אביב כי שמעה שזה המקום לעבוד בתקשורת. אך מצאה את עצמה בגבעתיים שם היא גרה מאז סיום התואר. סטרומזה עובדת מהבית ולדבריה, בגלל שהיא עובדת מול מחשב ככה הכי נוח לה עם השקט שלה ועם זה “שאף אחד לא יושב עליה”.

סגור לתגובות.