המחירים גבוהים ולעיתים לא מפוקחים. צילום: שיר גלילי

“נמאס לנו להיות לקוחות שבויים של הקפיטריות”

מחירים גבוהים, מזון לא איכותי, היצע נמוך ותורים ארוכים – ממצאי בדיקת “ספירלה” על תפקוד הקפיטריות במכללה עלו לדיון בתחילת השבוע במסגרת האסיפה הכללית של אגודת הסטודנטים. בפגישה, בה לקחו חלק יו”ר האגודה, חן גרינברג, בעלי תפקידים נוספים באגודה וסטודנטים ממחלקות שונות, הציפו הסטודנטים את המסר לפיו: “נמאס לנו להיות לקוחות שבויים של הקפיטריות”.

בדיקת “ספירלה”: פערי המחירים בקפיטריות במכללה

דניאל, סטודנט לקולנוע, אמר במהלך האסיפה כי “לא ייתכן שאני קונה כאן משקה XL ב-8 שקלים, כאשר בים או במקומות בילוי אחרים אני קונה אותו במחיר מוזל יותר”. דן, סטודנט אחר לקולנוע, סיפר: “אני נמצא במכללה ברוב שעות היום וכשאני רוצה לאכול, אני מרגיש שהאוכל לא טעים לי וגם היחס של העובדים בקפיטריה מזלזל”.

“הרבה זכיינים נמנעים מלהגיש מכרז”. צילום: שיר גלילי

בנוגע למחיר המופקע של מוצרים שאינם נמצאים תחת הפיקוח של האגודה, ולפערי המחירים בין הקפיטריות גם במוצרים שנמצאים תחת פיקוח, טענו נציגי האגודה כי “הרבה זכיינים נמנעים מלהגיש מכרז כי הם טוענים שהמקום לא רווחי בחודשי הקיץ ובנוסף יומיים בשבוע אין הרבה סטודנטים במכללה, כך שהזכיינים המגישים מכרז לוקחים על עצמם סיכון גדול. הם צריכים להעסיק עובדים, לתחזק את העסק ולקוות שיהיה רווח מכובד מהעסק בסך הכל”.

בתגובה לתורים הארוכים אמר גרינברג כי “יש חוסר בכוח אדם בקפיטריות”. עם זאת, הוא הדגיש כי “העובד בקפיטריה חייב לתת שירות קודם לסטודנטים ורק אז לתלמיד התיכון, גם אם בתור ממתינים 50 ילדים לצורך העניין. אבל אין אפשרות להרחיק לגמרי את התלמידים מהמכללה מכיוון שהמכללה משותפת עם המועצה האזורית שער הנגב”. באגודה קראו לסטודנטים לשלוח להם סרטונים וצילומים המעידים על “מחדלים בנוגע לטיב האוכל”.

אחד הרעיונות שהועלו הוא לאפשר לסטודנטים שיש להם אישור ממשרד הבריאות לפתוח דוכן אוכל משלהם ולהציע את מרכולתם, אך אין להם אישור רוכלות. בין הרעיונות לפתרון הבעיה של המחירים הגבוהים, הוצע לנציגי האגודה אפשרות כינוס ישיבה לקראת הקיץ, בה יקחו חלק כל בעלי הקפיטריות ותיבדק מולם האפשרות להוזיל את המחירים הגבוהים של המוצרים שאינם מפוקחים, במטרה לכוון למחיר תואם של המוצרים בין כלל הקפיטריות במכללה. בנוסף, הוצע לרתום את ארגון הסגל האקדמי למהלך הזה ומשם לרתום את שאר עובדי המכללה.

לבדוק איזה אוכל נחשב כפופולרי בקרב הסטודנטים. צילום: שיר גלילי

על מנת שאיכות המזון תעלה, הציעו סטודנטים לבצע סקר ולבדוק אילו סוגי אוכל פופולריים בקרב באי המכללה – הצעה זו תעלה בפני הזכיינים והנהלת המכללה. בנוסף, הוצע לקיים יום טעימות של אוכל לסטודנטים.

מעבר לטענות ולהצעות, יצאה גם בשורה לסטודנטים ובעיקר לאלו הלומדים בבניינים 1 ו-2: וואדיה, המכונה “הדרוזי”, הוא האדם היחיד שיש לו אישור רוכלות. ועל כן, ימשיך לאפשר מגוון של אוכל לסטודנטים הלומדים בבניין הנדסאים וקולנוע.

סגור לתגובות.