מכללת ספיר. צילום: ויקיפדיה

אחרי השביתה: שינויים בזמני הסמסטרים ובמועדי המבחנים

מאת הדיל חמאמדה

הנהלת המכללה הודיעה אמש (ראשון) כי בעקבות השביתה בשבועות הראשונים לשנת הלימודים יחולו שינויים בלוח השנה האקדמי, לרבות הארכת הסמסטר והענקת מועד מיוחד (ג’) לסטודנטים שיבקשו. שביתת המרצים בסגל הבכיר הסתיימה ביום רביעי שעבר לאחר כחמישה שבועות שבהם התקיימו לימודים במתכונת חלקית בלבד.

לפי ההחלטות שהתקבלו על ידי הנהלת המכללה, ראשי המחלקות, ועד הסגל האקדמי ואגודת הסטודנטים, לסמסטר א’ נוספו שבועיים והוא יסתיים באחד בפברואר 2019. כמו כן, בחינות סיום סמסטר א’, מועדי א’ ומועדי ב’, יתקיימו משלושה בפברואר ועד 18 באפריל 2019. נוסף על מועדים אלו, יינתנו לסטודנטים מועדים מיוחדים, שיתקיימו בחודש יוני. סטודנט שלא התאפשר לו לגשת לאחד מהמועדים (א’ או ב’) יהיה רשאי להגיש בקשה למועד מיוחד ובמכללה אומרים שכל הבקשות יאושרו.

בעקבות הוספת שבועיים לסמסטר א’, פתיחת סמסטר ב’ תתאחר בשבוע והוא יתחיל ביום ראשון, בתאריך שלושה במארס, 2019. בהנהלה ציינו גם כי לא יירשם חיסור בגין אי-נוכחות לסטודנטים שלא השתתפו בשיעורים בתאריך 22 בנובמבר (יום סיום השביתה). כמו כן, לא יירשם חיסור לסטודנטים שלא נכחו בקורסים בשבועיים האחרונים של השביתה, מ-11 בנובמבר ועד 22 באותו החודש.

סיום השביתה בליל רביעי שעבר נבע מהסכמה שהושגה בין הנהלת הסגל הבכיר לארגון הסגל האקדמי של המכללה. שני הצדדים סיכמו על כניסה מיידית למשא ומתן כדי להגיע להסכם קיבוצי חדש. השביתה בספיר הייתה חלק משביתה רחבה של המכללות הציבוריות בישראל והיא הסתיימה הודות לפשרה בין הסגל הבכיר הארצי לוועד ראשי המכללות הציבוריות (ור”מ), שתווכה על ידי בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. המרצים דרשו לא לפגוע בתנאי השכר של חברי הסגל החדשים, ליישם את ההסכם שנחתם ב-1 באוקטובר 2017, להעניק ביטחון תעסוקתי בדומה לעובדי האוניברסיטאות ותנאי עבודה מינימליים במכללות, כמו חדר, כיסא שולחן ומחשב לכל מרצה.

סגור לתגובות.