לא רק בתל אביב: האם קורקינטים חשמליים שיתופיים בדרך לשדרות?

המשרד לפיתוח הנגב והגליל פרסם מכרז להפעלת קורקינטים חשמליים בעיר הדרומית, אף שבאזור לא קיימים שבילים המיועדים לרכיבה עליהם

המשרד לפיתוח הנגב והגליל פרסם לאחרונה מכרז להפעלת מערך קורקינטים חשמליים שיתופיים להשכרה, בדומה למערך שפועל כיום בתל אביב. במכרז נכתב: "התוכנית מבקשת לסייע לערים בנגב לחזק את הסיפור המקומי מתוך מטרה לסייע לעיר למקד מאמץ סביב אוכלוסיית הצעירים, מעל גיל 21. אוכלוסייה זו היא מנוע הצמיחה העיקרי של הרשות המקומית".

המכרז מחייב בין היתר הפעלה של לפחות 50 קורקינטים חשמליים שיוצבו ברחבי העיר. הקמת מערך קורקינטים כפי שפועל במרכז אמור לשרת את הצעירים בשדרות, ובמיוחד את הסטודנטים במכללת ספיר שגרים באזור ויוכלו להסתייע בכלים הדו גלגליים בהגעתם למכללה.

כיום רובם המוחלט של הסטודנטים מגיעים למכללה עם רכבם הפרטי או בעזרת תחבורה ציבורית. המעטים שבוחרים להגיע באופניים משדרות ויישובי האזור מסתכנים בנסיעה על הכביש מאחר שאין שבילי אופניים מוסדרים.

עד כה לא ברור אם הרשויות באזור והגורמים הממשלתיים, כדוגמת המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד החקלאות, ידאגו לפיתוח ולהסדרת תשתיות ושבילי גישה, דבר שיקל על השימוש בקורקינטים ויבטיח את הנסיעה בדרכים.

אודות בר רבינוביץ'

בת 25 מגן יבנה. שונאת מתנשאים ושקרנים. יאללה מכבי.

המלצת קריאה

קו אחד, 32 תחנות, כשעתיים נסיעה: המסע היומי של סטודנטים מכסיפה לספיר

קו 588 של חברת מטרופולין הוא הדרך היחידה כמעט של סטודנטים מהיישוב הבדואי להגיע למכללה. אלא שהוא יוצא רק פעמיים ביום לספיר. "הנסיעה מקשה מאוד על החיים", משתפים סטודנטים