מכללת ספיר. צילום: משה מילנר, לע"מ

רק 40% מהסטודנטים לכלכלה וחשבונאות סיימו את התואר בשלוש שנים

רק שניים מתוך חמישה מהסטודנטים שהתחילו ללמוד בשנים 2012 עד 2014 במחלקה לכלכלה וחשבונאות במכללת ספיר סיימו בתוך שלוש שנים את התואר שלהם – כך עולה מנתונים שהגיעו לידי “ספירלה”. לפי הנתונים שנאספו, במחלקות משפטים, תקשורת ועבודה סוציאלית יותר מ-60% מהסטודנטים שהתחילו ללמוד בשנים 2012 עד 2014 סיימו את התואר בתוך שלוש שנים או שלוש שנים וחצי.

ההסבר לכך שחלק מהסטודנטים שלא סיימו את לימודיהם בתוך שלוש שנים, ככל הנראה טמון בכך שעזבו את המחלקה ועברו לאחרת; פרסו את התואר ליותר משלוש שנים; לא עמדו בדרישות המחלקות ופרשו מהלימודים. על פי הנתונים, במחלקה ללימודי כלכלה וחשבונאות רק 39.8% סיימו בתוך שלוש שנים את התואר.

מהמחלקה ללימודי כלכלה וחשבונאות נמסר בתגובה כי “לימודי כלכלה וחשבונאות הם לימודים קשים ומאתגרים שדורשים השקעה רבה וסבלנות ולא כל סטודנט שמתחיל אותם באמת יכול ומסוגל לסיים. יחד עם זאת, הנתונים המעודכנים ביותר שנמצאים ברשות המחלקה שונים ממה שפורסם. בשנת תשע”ה החלו 32 סטודנטים את לימודיהם בחוג לכלכלה וחשבונאות בכלכלה, מתוכם סיימו בשנת תשע”ח 22 סטודנטים (שיעור הצלחה של 68.75%)”.


 

עוד נמסר כי “תנאי הקבלה לחוג נמוכים משמעותית מתנאי הקבלה לחוגים מקבילים באוניברסיטאות ולמרות זאת שיעורי ההצלחה של המחלקה בבחינות המועצה הם מהגבוהים ביותר בארץ. לדוגמה, בבחינת המועצה האחרונה בביקורת, שיעור ההצלחה של הסטודנטים במחלקה עמד על 100% (מקום ראשון בארץ)”.

במחלקות לתקשורת ולמשפטים הנתונים גבוהים יותר. 77.2% מהסטודנטים בתקשורת ו-77.3% מהסטודנטים במשפטים סיימו בשלוש שנים ובשלוש שנים וחצי בהתאמה. המספרים בשתי המחלקות האלו דומים ולא בכדי, תארים אלו נחשבים לתוארי הדגל של המכללה. בכל שנה ממוקמת מכללת ספיר במקום גבוה בדירוג אחוזי ההצלחה של בוגרי הפקולטה למשפטים בבחינות לשכת עורכי הדין.

באשר למחלקה לתקשורת, קשה לכמת את ההצלחה של הבוגרים אחרי התואר במספרים. אך לפחות לפי הנתונים, ארבעה מכל חמישה מסיימים את התואר בתוך שלוש שנים, מלבד שנת “שפל” אחת – במחזור שהתחיל את לימודיו בשנת 2013 (התשע”ד), אז, מתוך 144 סטודנטים, רק 105 (72.9%) סיימו בתוך שלוש שנים את התואר.

עוד באותו נושא:

בוגרי תקשורת שנטשו את התחום: “אין לי יותר מדי מה לעשות עם התואר”

בבדיקה שערכה “ספירלה” לא נבחנו הנתונים מתארים כמו לימודים רב-תחומיים (BA כללי), שכן, בהם הסטודנטים בוחרים לרוב לפרוס את לימודיהם לכמה שנים או עוברים ממחלקה למחלקה, אף שבאתר המכללה מצוין כי משך התואר הוא שלוש שנים. הבדיקה לא התייחסה גם לתארים שמלכתחילה מיועדים לארבע שנים כמו המחלקה לאומנויות הקול והמסך.

סגור לתגובות.