פרופ' סמי שלום שטרית, ראש ביה"ס לאמנויות הקול והמסך (מתוך אתר מכללת ספיר)

סמי שלום שטרית ביטל השתתפותו בפאנל עם איתמר בן גביר שארגנה המכללה

פרופ’ סמי שלום שטרית, חוקר החברה והמשורר, שמשמש יו”ר פסטיבל קולנוע דרום וראש בית ספר לאומנויות הקול והמסך במכללת ספיר, ביטל את השתתפותו בפאנל שארגנה המכללה וכנס שדרות לחברה בעיר לוד, שהיה אמור להתקיים בעשרה באוגוסט, ערב תשעה באב. פרופ’ שטרית הודיע על כך בעמוד הפייסבוק שלו.

“לאחר פניות רבות אליי מחברים וקולגות שאני מחשיב את עצתם ודעתם, השתכנעתי שעליי לבטל את השתתפותי בדיון בערב תשעה באב בלוד”, כתב. “אני מודע לכך שאני מייצג קהלים רבים ולא רק את עצמי, ולכן חובה עליי להתחשב ברגשותיהם ודעותיהם של רבים”.

שטרית הוסיף כי “שני טעמים להחלטתי לבטל את השתתפותי: האחד בולט במיוחד והוא היעדרם של דוברים ערבים באירוע המתקיים בעיר מעורבת, בדיון הנוגע ישירות לחייהם של הערבים בישראל – שאלת הדמוקרטיה. הטעם השני הוא שבהשתתפותי אתרום לבמה לגיטימית לדעותיו האנטי דמוקרטיות ואנטי ערביות של עו”ד איתמר בן גביר המשתתף בדיון”.

פרופ’ שטרית הודה כי הטעם השני חלש יותר “משום שהאיש גם בלעדיי מקבל במה נרחבת ולגיטימית בכל כלי התקשורת”. הוא הוסיף כי “את דבריי על תשעה באב, החורבן, היהדות והדמוקרטיה אפרסם כאן בבוא הזמן. אני מתנצל בפני מארגני האירוע על הביטול. אין זה ממנהגי וצר לי על הטרחה”.

האירוע בלוד בוטל בסופו של יום. במכללת ספיר מסרו כי “בשל היענות נמוכה להשתתפות בפאנל בלוד הוחלט לבטלו. במקום הפאנל יתקיימו מעגלי שיח בשיתוף הציבור”. עם זאת, שאר אירועי “הלילה לא לומדים תורה 2019” של כנס שדרות לחברה והמכללה האקדמית ספיר, יתקיימו כרגיל.

העלון שפורסם לקראת הפאנל בלוד

סגור לתגובות.