אוטובוס של חברת "אפיקים", התחנה המרכזית באשדוד. צילום: ארנולד נטאיי

חברת האוטובוסים “אפיקים” מאיימת בשביתה: סטודנטים מאשדוד צפויים להיפגע

מאת ארנולד נטאיי

סטודנטים המתגוררים באשדוד ומתניידים בתחבורה ציבורית כדי להגיע למכללת ספיר צפויים להיתקל ביום שני הקרוב בבעיה – חברת “אפיקים” הפועלת בעיר מאיימת להשבית את קווי האוטובוס שלה בשל קושי במימונם. “אין לי איך להגיע מהבית לרכבת אם לא יהיה אוטובוס”, אמרה אנה, סטודנטית במכללה שמתגוררת באשדוד.

במכתב המיועד לשרי התחבורה והאוצר ויו”ר ועדת הכספים והועבר לתקשורת, הודיעה “אפיקים” כי בעקבות עצירת תשלומי הסובסידיה לחברה היא דחתה תשלומים לבנקים ולספקים בהיקף של 31 מיליון שקלים ולא תוכל לממן את עלות הדלק לאוטובוסים שלה. החברה מאיימת שאם לא יוזרמו כספים לחברה ממשרד האוצר עד יום ראשון, היא “תדומם את כל פעילותה, על כל המשתמע מכך”.

“אם לא יהיה אוטובוס אהיה תלויה בטרמפים “. התחנה המרכזית באשדוד. צילום: ארנולד נטאיי

סטודנטים רבים ממכללת ספיר המתגוררים באשדוד, משתמשים בקווי האוטובוס של חברת “אפיקים” כמו 23, 15, 24, 66 כדי להתנייד בעיר ולהגיע לתחנת הרכבת המרוחקת – וממנה לספיר. סטודנטים תושבי העיר חוששים כעת כי לא תימצא להם דרך להגיע בזמן לשיעורים.

“אני מגיעה למכללה ברכבת, אבל כדי להגיע מהבית שלי לרכבת יש נסיעה באוטובוס של כרבע שעה. אני מתעוררת ב-6:30 בבוקר כדי להספיק להגיע בזמן”, סיפרה תמי, סטודנטית במכללה מאשדוד. “אם לא יהיה אוטובוס אהיה תלויה בטרמפים או במוניות אבל צריך לזכור שאני סטודנטית, אז זה פחות ריאלי כי מוניות זאת הוצאה גדולה מדי. אני אצטרך לשבור את הראש בלהשיג טרמפ כל בוקר, וזה יכול לגרום לי לאחר לכיתה. אני מעדיפה לבוא ללימודים בראש שקט ולא אחרי שאני בלחץ של הגעה בזמן”.

אנה מגיעה פעמיים למכללה עם אוטובוס של חברת מטרופולין, שיוצא רק פעם אחת ביום, אבל היא חוששת שתיתקל גם היא בבעיה. “אם אני קמה מאוחר מדי, מתחילה מאוחר יותר או לומדת בימי שישי אז אני חייבת לקחת רכבת למכללה. אין לי איך להגיע מהבית אם לא יהיה אוטובוס”, הסבירה. “ללכת ברגל זה לא הגיוני, גם מה נעשה אם ירד גשם?” תהתה. סטודנטית נוספת סיפרה כי “כדי להגיע לרכבת אני צריכה לקחת אוטובוס, לנסוע 20 דקות מהבית שלי. עכשיו אצטרך לקחת מונית? ללכת ברגל? אני אצטרך לקום מוקדם יותר אם לא יהיו אוטובוסים, צריך לעשות משהו בנידון בלי קשר לסטודנטים”.

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי פנה במכתב שפורסם ב”אשדוד אונליין” לשר התחבורה ולשר האוצר, בבקשה שיעשו את מירב המאמצים כדי למנוע את “הפגיעה הקשה בתושבי אשדוד, בהם קשישים, נערים ותושבים ללא רכב, המשתמשים מדי יום ומדי שעה בתחבורה הציבורית”. ראש העיר הוסיף כי פגיעה באשדוד ובתושביה “תהיה הפגיעה הקשה ביותר בישראל עקב הדומיננטיות של החברה בענף התחבורה הציבורית שבעיר”.

תחנת אוטובוס באשדוד. צילום: ארנולד נטאיי

כפי שפורסם ב”כלכליסט, במשרד האוצר טוענים כי “על שולחן ועדת הכספים מונחות פניות תקציביות בהיקף של מיליארדי שקלים, עבור פעולות שונות וחיוניות של הממשלה; ובהן, בין היתר, גם תשלום למפעילי התחבורה הציבורית. דיון הוועדה שנקבע במטרה לדון בפניות בוטל, וכרגע לא פורסם מתי, אם בכלל, היא צפויה להתכנס ולדון בהן”.

טרם נמסרה תגובה מהנהלת המכללה.

סגור לתגובות.