אותה כוס, מחיר שונה. צילום: הדס להב ושירה יום-טוב

אותה חברה, אותו הגודל: כוס קפה בבניין האקדמיה יקרה יותר מבבניין ההנהלה

מאת שירה יום-טוב

מחיר כוס קפה בקפיטריית “שוקולטה” בבניין האקדמיה (בניין 8) גבוה בשקל ממחיר אותה כוס קפה בקפטיריית “שוקולטה” בבניין ההנהלה (בניין 5) – כך מעלה בדיקת “ספירלה”. במסגרת שירותי ההסעדה במכללה פועלות זכייניות “שוקולטה” בשתי הקפיטריות בקמפוס. אף שמדובר באותו זכיין, באותה הנהלה ולעתים גם באותם עובדים – מחירי הקפה בשתי הקפיטריות שונים כך שבבניין ההנהלה המחירים נמוכים יותר מהמחירים בבניין האקדמיה.

מהבדיקה עולה כי שתי הקפיטריות, שנמצאות במרחק של כמה עשרות מטרים אחת מהשנייה, מציעות כוסות קפה בגדלים זהים בסכום שונה. כך למשל, בסניף בבניין ההנהלה כוס קפה בגודל “קטן” עולה שקל אחד פחות מכוס זהה שמוגדרת “בינוני” בבניין האקדמיה – שישה שקלים לעומת שבעה שקלים. בבניין האקדמיה נמכר גודל כוס נוסף, הקטן יותר מהכוס הבינונית, בעלות של שישה שקלים, אך הוא מכיל פחות קפה.

הקפיטריה בבניין האקדמיה. צילום: אביחי אלמיו

עובדי הקפיטריה טוענים כי את המחירים קבעה ההנהלה במכרז ושלכל אחת מהקפיטריות נחתם חוזה שונה בהתאם למכרז, כך שכל סניף נחשב למקום בפני עצמו. הנהלת “שוקולטה” בקמפוס מסרה כי “כל סניף יש לו חוזה משלו. ההבדל היחיד הוא בקפה ובמים. זה החוזה שההנהלה סגרה עם הנהלת שוקולטה בסניף בבניין 5 (ההנהלה) וכך הוחלט שיהיה המחיר”.

עוד נמסר כי “כשההנהלה הוציאה חוזה מכרז אמרו מי שרוצה את העמדה הזאת יצטרך למכור קפה ב-X כסף. מי שרוצה את עמדה 8 (אקדמיה) יצטרף למכור קפה ב-Y כסף”. לטענתם, לפי התכנון המקורי, סניף ההנהלה כלל לא היה אמור לשרת את קהל הסטודנטים אך בסוף נפתח גם עבורם.

מהנהלת מכללת ספיר נמסר בתגובה: “מחירי הקפה בנקודות ההסעדה בספיר נקבעים באמצעות מכרזים בלבד, בכל נקודת הסעדה התקיים מכרז נפרד. המכרזים בעלי אפיון ומפרט שונים זה מזה וכוללים פרמטרים רבים המשפיעים על המחירים: גודל המתחם, מצבת כוח אדם, נפח פעילות, עלות השכירות ועוד. זאת הסיבה לפערים במחירי אותו מוצר בנקודות שונות של אותו זכיין. כל נקודות ההסעדה מיועדות בראש ובראשונה לסטודנטים, כך גם בית הקפה בבניין ההנהלה אשר עומד לרשות הסטודנטים”.

סגור לתגובות.