BeFunky-collage (1)

המדריך לבינג’ בבידוד: 8 סדרות לצפייה בנטפליקס

מאת ארנולד נטאיי

בימים אלו של עידן הקורונה אנו מוצאים את עצמנו לעיתים ברגעי משבר והרבה חוסר ודאות. יש מי שנצמד לשידורי החדשות הבלתי נגמרים, ויש מי שבורח מהמציאות העגומה, היישר לבינג’ (צפיית רצף) ארוך מול הטלוויזיה. מה כבר נותר לעשות מלבד זה? הכול סגור, רוב מקומות עבודה לא פעילים ואסור להתרחק יותר מדי מהבית. אז תכינו את הפופקורן והחטיפים כי “ספירלה” קיבצה רשימה של שמונה סדרות מומלצות בנטפליקס, בתקווה שעד שתסיימו לצפות בהן הקורונה תיעלם.

כתום זה השחור החדש

פתחתי עם סדרה זו בעיקר בגלל עוגמת הנפש שגרמתי לה בחיי האישיים. עד שהתחיל משבר הקורונה שללתי במשך שנים את צפייה בסדרה הזאת כי שפטתי אותה לרעה מבלי לצפות בה אפילו דקה. אבל אני חייב להודות שטעיתי וכרגע אני לא ישן בלילות כדי להשלים את כל העונות וברוך השם יש לה לא מעט (שבע). הסדרה עוקבת אחרי דמותה של פייפר צ’פמן שבין רגע התפרקו לה החיים כשקיבלה 15 שנות מאסר בכלא בניו יורק, בגין פשע שביצעה עשר שנים קודם לכן עבור האקסית שלה. הסדרה מלווה את חיי האסירות בכלא ומחוצה לו ואת האינטראקציה שלהם עם פייפר אבל לא רק. בכלא כלואות יחד כמה אוכלוסיות – היספנים, שחורים, רוסים, קווירים ונוצרים קתולים אדוקים. הסדרה מבוססת על האוטוביוגרפיה של פייפר קרמן. דרמה קומית מצוינת.

שחקנים: טיילור שילינג, אוזו אדובה, לורה פריפון, ג’ייסון ביגס

ג’סיקה ג’ונס

תוכנית הטלוויזיה “ג’סיקה ג’ונס” היא חלק מיקום גיבורי העל של חברת “מארוול” (שאני חייב להודות, אני לא מעריץ גדול שלה) והיא החלה את שידוריה בשנת 2015. לסדרה שלוש עונות, השלישית היא גם האחרונה, לפחות עד להודעה חדשה וזה מצער כי זו סדרה מעולה. לראשונה בחברת מארוול, הסדרה מתמקדת בגיבורת על ולא בגיבור על, והיא אישה חזקה, המייצגת מודל שונה מהייצוג התרבותי-מגדרי של “עלמה במצוקה” שאנחנו רגילים אליו בקומיקס. ג’סיקה ג’ונס היא אלכוהוליסטית, מתבודדת וצינית, שכנערה מתבגרת קיבלה כוחות על כמו חוזק פיזי עצום כתוצאה מתאונת דרכים, אבל במקום הסיפור הבנאלי שבו היא ישר פורצת בחיי גבורה, ג’סיקה, חוקרת פרטית במקצועה, חורגת מהנורמה ונמצאת בדיאלוג מתמיד עם מרכיב “הגבורה”. כמו בכל סדרה שמבוססת על גיבורי על ,בכל עונה יש את הנבל המרכזי. מבלי לעשות ספוילרים: בעונה האחרונה צפו להפתעה. יהיה זה פספוס גדול אם הסדרה תיעצר כאן, אלא שזה הכיוון כנראה בעקבות האיחוד של מארוול ודיסני.

שחקנים: קריסטן ריטר, רייצ’ל טיילור, אקה דרוויל, מייק קולטר, דיוויד טננט

החץ

זו הסדרה הכי אהובה עליי ברשימה. הסדרה עוקבת אחר אוליבר קווין, מיליארדר מהעיר סטארלינג סיטי, שספינתו טבעה ולכן הגיע לאי ליאן יו, ששימש כבית מאסר לאסירים יפניים. הוא שהה באי במשך חמש שנים, אחרי שהיה הניצול היחיד משייט שהסתבך, שבמהלכו מת אביו, רוברט קווין. עם שובו לסטארלינג סיטי עירו, הוא החל במסע צייד אחר אנשים ברשימה שאביו נתן לו לפני מותו והוא הופך להיות החץ הירוק בסתר. לסדרה יש שמונה עונות, ומעונה לעונה אוליבר מבסס את מעמדו בתור החץ הירוק ומפעיל צוות שיעזור לו להפוך את העיר למקום בטוח יותר ולטפל במגוון האויבים שבהם הם נתקלים. הסדרה מבוססת על הקומיקס של DC ונוצרה על ידי רשת CW ועלתה לאוויר בשנת 2012. מלבד זאת, יש בסדרה לעיתים פרקים (קרוסאובר) שמשולבים עם סדרות אחרות ביקום של DC, בהן הפלאש, אגדות המחר, סופר גירל ובאטוומן.  העונה השמינית היא העונה האחרונה של הסדרה.

שחקנים: סטיבן אמל, דיוויד רמזי, קייטי קסידי, ווילה הולנד

הפלאש

בדומה לסדרה החץ, גם הפלאש היא סדרת גיבורי על מבית היוצר של CW ו-DC. הסדרה מספרת את סיפורו של ברי אלן, שספג מכת ברק שנוצר ממאיץ חלקיקים שהופעל במעבדות סטאר. המכה שינתה את חייו ולאחר שהתעורר בבית החולים, גילה שהוא כבר לא אותו אדם שהיה בעבר ושהוא קיבל כוח ומהירות, לכן הפלאש. עוד לפני כן, בילדותו, הוא חזה במותה העל-טבעי של אמו והרשעת אביו ברציחתה, ואז נלקח תחת חסותו של הבלש ג’ו וסט. ברבות השנים, בארי הפך לחוקר זיהוי פלילי במשטרת סנטרל סיטי, וגם למתבודד חברתית. הוא מפתח אובססיה לנסיבות מות אמו, ומתמקד בעיקר בחקירת מקרי מוות בלתי פתורים בעלי אופי על-טבעי וכן חותר אחר הישגים מדעיים מתקדמים שיוכלו לשפוך אור על מותה של אמו. בעונות הראשונות אף אחד לא מאמין לתיאור הפשע שלו, שלפיו אדם מוקף ברקים פלש לביתו באותו לילה, אבל אלן נחוש בדעתו להוכיח את צדקתו ולטהר את שמו של אביו .במשך העונות הוא נלחם כדי לשמור על סטאר סיטי, המקום שבו הוא גר מאויבים שונים ומאנשי מטא (בעלי כוחות) תוך כדי שהוא שומר על זהותו בסוד מתחת לחליפה. חמש עונות לסדרה, אך צפויות לה נוספות.

שחקנים: גרנט גאסטין, קנדיס פאטון, טום קוואנו, קרלוס ואלדז

לוציפר

בכנות, אני חושב שמי שלא צפה בסדרה הזאת, כדאי שיידע שהוא התעסק עם השטן בכבודו ובעצמו, שלא אוהב שלא מכבדים אותו. מאז שהחלה עברה הסדרה גלגולים רבים ושרדה בעיקר בזכות המעריצים הזועמים שלה. לוציפר הייתה אמורה להסתיים אחרי העונה השלישית, אבל בעקבות הביקוש הופקה עונה נוספת ובקרוב גם תצא חמישית. הסדרה עוקבת אחרי לוציפר מורנינגסטר, השטן, שנוטש את הגיהנום ויוצא לחופשה בלוס אנג’לס, שם הוא מנהל מועדון לילה משלו (ניכר שהוא יודע איך ליהנות מהחיים) והופך למייעץ עבור משטרת לוס אנג’לס. עם הזמן הסיפור רק הולך ומסתבך כשמנסים להשיב את לוציפר בחזרה לגיהינום, אך הוא מתנגד לכך. בהמשך גם מתפתח לו סיפור אהבה ולוציפר לומד איך לחיות כמו אדם רגיל, לפחות לדעתו.

שחקנים: טום אליס, לורן גרמן, קווין אלחנדרו

החווה

סדרת קומדיה בכיכובו של אשטון קוצ’ר, שלא הרבה מכירים, אך תתפלאו לשמוע שיש לה שמונה חלקים. כל עונה מורכבת מ-20 פרקים שמחולקים לשניים, כל חלק מכיל עשרה פרקים, באורך של כ-30 דקות. כל הפרקים נקראים על שם שירי מוזיקת ​​קאנטרי אמריקנית. הסדרה מתארת את החיים בחווה בעיירה קטנה בקולורדו, למרות שלמעשה מצולמת עם קהל חי בקליפורניה. הסדרה מספרת את חייהם של בני משפחת בנט הלא מתפקדת, שמורכבת משני אחים לא יציבים כל כך, אביהם החוואי שלא אוהב אנשים והאם שמנהלת בר מקומי. בהמשך הסדרה מצטרף גם בן הדוד האבוד שסובל מהפרעות פסיכולוגיות ופוסט טרומה. סדרה קלילה, שכיף להעביר איתה את הזמן ולצחוק.

שחקנים: אשטון קוצ’ר, סם אליוט, דני מסטרסון

ברוקלין 99

ללא ספק, החבורה הכי מצחיקה שיש כרגע על מסך הטלוויזיה, והיא בדיוק חזרה לעונה שביעית, שעדיין לא מופיעה בנטפליקס. הסדרה עוקבת אחרי מחלק הבילוש 99 בברוקלין, ניו יורק, המונה צוות של בלשים. נקודת הפתיחה של הסדרה מתארת את הגעתו של מפקד חדש, קפטן ריימונד הולט, והסיטואציות המשעשעות שאליהן נקלעים הבלשים שלו, שלא בטוח שהייתם סומכים עליהם עם התיק שלכם. העלילה מתמקדת בג’ייק פרלטה (אנדי סמברג) בלש ילדותי אבל מוכשר (באופן מפתיע), שלעיתים קרובות נקלע לקונפליקט עם המפקד החדש הרציני והנוקשה שלו, קפטן הולט. עד כמה אני אוהב את הסדרה? בפעם האחרונה שביקרתי בניו יורק הלכתי לבקר את התחנה האמיתית שמופיעה בסדרה, אך למרבה הצער גיליתי שהסדרה מצולמת באולפנים בלוס אנג’לס.

שחקנים: אנדי סמברג, מליסה פומרו, טרי קרוז

ריברדייל

סדרה מבית היוצר של CW, שאומנם הולכת יותר לכיוון של סדרת נעורים, אבל היא ללא ספק מפתיעה ביכולות יצירת המתח שלה. עלילת הסדרה מספרת את סיפורם של ארצ’י אנדרוז ושלושת חבריו לתיכון, בטי קופר, ג’אגהד ג’ונס וורוניקה לודג’, שגרים בעיירה ריברדייל השקטה והמנומנמת, השוכנת על גדת הנהר הסוויטווטר. במשך ארבע העונות, שלא מתוכננת להיות האחרונה, החבורה מבינה כי העיירה שלהם היא לא כזו רדומה כפי שהם חשבו, והיא מלאה בסודות אפלים ואנשים מסוכנים. הסדרה כרגע בעיצומה של העונה הרביעית, שצפויה להסתיים באמצע מאי אך משבר הקורונה עלול לפגוע גם בה. הסדרה חולקת יקום משותף יחד עם הסדרה “הרפתקאותיה של סברינה”.

שחקנים: לילי ריינהרט, קול ספראוס (זאק וקודי), קמילה מנדס, קיי.ג’יי אפא

סדרות מומלצות נוספות: ריק ומורטי, 13 סיבות, בית הנייר, חליפות, חינוך מיני, אוזרק, המכשף, ממלכה, פה גדול. ואחרון חביב: חברים.

 

סגור לתגובות.