החיים הסטודנטיאליים שהזום הספיק להשכיח. צילום: מתוך דף הפייסבוק של אגודת הסטודנטים

“המכללה הייתה מקום מפגש”: אירועי התרבות חזרו גם לאקדמיה

בין זום אחד לשני, סטודנטים רבים היו צמאים לאירועי תרבות. הביטול ההדרגתי של הגבלות הקורונה אפשר לסטודנטים מעט אוויר לנשימה

“כמישהי שהתחילה את התואר השנה, הגיבוש החברתי והפאן מסביב ללימודים חסרים לי”, מספרת מרינה, סטודנטית לתקשורת. “בזום אין אווירה סטודנטיאלית כמו שהייתה לסטודנטים שלפנינו”. התחושות שמתארת מרינה אינן ייחודיות לסטודנטים חדשים בלבד. גם ויקטוריה שכמן, סטודנטית שנה ג’ לתקשורת שחוותה לימודים בקמפוס וגם בזום, חיכתה לחזור. “עם כל הלחץ של הסמסטר אנחנו צריכים קצת חיי חברה ואירועי תרבות”, היא אומרת. “את חברים שלי לתואר אני כמעט ולא פוגשת, המכללה הייתה מקום מפגש שלנו ויש תחושה של חוסר”.

מתוך אירוע תרבות לסטודנטים
אחרי הרבה זמן: הופעה חיה ממועדון הבארקה בבאר שבע. צילום: אגודת הסטודנטים במכללת ספיר

אך בשנה החולפת, מסדרונות המכללה שהיו תמיד שוקקי חיים הפכו ריקים. אך בפסח האחרון זה סוף סוף השתנה – אירועי התרבות, המוזיאונים והספריות חזרו לפעול בכל רחבי הארץ, וגם אגודת הסטודנטים החלה לעבוד במרץ על אירועי תרבות פיזיים, ולא רק בזום.

את הסטנדאפיסטית תום יער והיוצר עידן חביב פגשו הסטודנטים במכללה דרך הזום, אך את סקאזי כבר פגשו מחוץ למחשב. לפני כחודש, בשיתוף פעולה עם מועדון הברקה בבאר שבע, נערכה מסיבה בהשתתפותו. לאחר ביטול חובת עטיית המסכות בשטח פתוח, ייתכן שהפוטנציאל לקיום אירועי תרבות במכללה רק ימשיך ויגדל.

גם סקאזי התגעגע לשגרה. צילום: אגודת הסטודנטים במכללת ספיר

כל אירועי התרבות מתקיימים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, למחוסנים ולמחלימים בהצגת התו הירוק. מאגודת הסטודנטים נמסר כי “האגודה יוזמת המון פעילויות מאז ההנחיות החדשות ואנחנו חושבים לתת מענה לסטודנטים גם במישור התרבותי”.

סגור לתגובות.