סראיעה וברכה. צילום: באדיבות המצולמים

המכללה איימה לסגור חשבונות לסטודנטים בגלל חוב של שקל

בימים האחרונים שלחה המכללה הודעות לסטודנטים שלפיהן אם לא יסדירו את חובם - גם אם מדובר בשקל או שניים - תיחסם גישתם למידע האישי. במענה לפניית ספירלה הודו במכללה כי ההודעות על סכומים נמוכים נשלחו בטעות

מכללת ספיר שלחה בימים האחרונים הודעות לסטודנטים על חוב בסך שקל או שניים בלבד – ואיימה שאם לא ישלמו את החוב בהקדם, תיחסם גישתם לאתר המידע האישי לסטודנט. במענה לפניית ספירלה הודו במכללה שמדובר בטעות שתתוקן בתחילת השבוע הבא. “בהתאם לתקנון שכר לימוד, לא יחסמו סטודנטים עם חוב מתחת לסכום של 100 שקלים”, נמסר מהמכללה. “השוברים בסכום הקטנים (1-50) נשלחו בטעות. ביום ראשון (א’) תפורסם הבהרה באתר שכר לימוד”.

ההודעה שקיבל ברכה

רונאל ברכה וסונדוס סראיעה, שניהם סטודנטים שנמצאים בשנה ג’ לתואר, קיבלו הודעה כי אם לא יסדירו את החוב שלהם עד ל-28 במאי, תיחסם גישתם למידע האישי. אלא שהסכום שהמכללה ביקשה מהם להסדיר נע בין שקל בודד לשניים. “בהתחלה לא הבנתי על מה מדובר, שילמתי דרך מלגה את מלוא שכר הלימוד”, מספרת סונדוס. “צחקתי בקול כשראיתי שאני צריכה לשלם שני שקלים משאריות של קורס מסוים”. היא הוסיפה כי לא היו לה חובות לאורך השנה הנוכחית, וכי כרגע המידע האישי שלה לא חסום. לדברי ברכה, “לא ידעתי שאני צריך לשלם את הסכום הזה. הסדרתי את התשלום המלא מול המכללה, עד האגורה האחרונה, במשך השנה”.

ההודעה שקיבלה סראיעה

הודעות על הסדרת חוב מול המכללה נשלחות לסטודנטים כמה פעמים לאורך השנה. ואולם, הודעות על סכומים כה קטנים – ובמיוחד לאחר שנה קשה של קורונה – נתפסה בקרב הסטודנטים כפגיעה. “לא מספיק שהמכללה לא באה לקראתנו, הם גם שולחים בקשות לתשלום וחוסמים”, אומר ברכה. “עברנו שנה קשה, גם המרצים וגם אנחנו הסטודנטים, אני לא מבין למה אין התחשבות של המכללה. אני לא מבין על מה הם מחייבים בשקל. מה עולה שקל בכלל?”.

 

סגור לתגובות.