הפגנה במכללה בדצמבר האחרון נגד שביתת הסגל הזוטר. צילום: אגודת הסטודנטים והסטודנטיות במכללת ספיר

מכללת ספיר הודיעה במפתיע על ביטול ההקלות במבחנים שניתנו בתקופת הקורונה

ההקלות - המרת ציון לבינארי ובחירת הציון הגבוה מבין שני מועדים - ניתנו בשנת הלימודים הקודמת לאור מגפת הקורונה. ההודעה מגיעה באמצע הסמסטר, שישה שבועות לפני תקופת המבחנים, והכעיסה סטודנטים רבים

מכללת ספיר הודיעה היום (חמישי) כי היא מבטלת את ההקלות במבחנים שניתנו לסטודנטים במהלך תקופת הקורונה לאור הקושי בלמידה מרחוק. ההקלות שבוטלו הן המרת ציון מספרי בשלושה קורסים לבחירת הסטודנט לציון בינארי (עובר או לא עובר), וכן בחירת הציון הגבוה מבין שני מועדים. בהודעה נכתב כי התקנון התעדכן לאור השינויים בהנחיות הקורונה – זאת על אף שהמכללה הודיעה באחרונה כי רוב הקורסים בסמסטר הנוכחי יימשכו בצורה מקוונת. ההודעה מתפרסמת באמצע הסמסטר, שישה שבועות לפני תחילת תקופת המבחנים, והכעיסה סטודנטים רבים. במחלקות השונות במכללה מנסים כעת הסטודנטים לארגן הפגנה מול בניין ההנהלה.

ההודעה שנשלחה לסטודנטים

מהמכללה נמסר כי ההודעה מאפשרת לסטודנטים היערכות מראש. לפי התגובה, “לאחר תקופה ארוכה של למידה מקוונת, ומתוך אחריות לרמה האקדמית של הסטודנטים שלנו, עודכנו ההקלות בנושא המבחנים בהתאם למקובל בשאר המוסדות האקדמיים בארץ. תקופת הבחינות עוד רחוקה, וההודעה מאפשרת היערכות מראש. בקרוב יפורסמו הנחיות לחזרה הדרגתית ללמידה בקמפוס”.

באגודת הסטודנטים מחו על ההחלטה. “ההחלטה על ביטול ההקלות יצאה מהנהלת המכללה בניגוד לעמדת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות וללא אישורה. האגודה מנהלת שיח עם הנהלת המכללה בנושא ההקלות כבר תקופה, אך עדיין לא הושגו הסכמות. ההקלות, שהושגו על ידי האגודה לאחר מאבק ממושך נקבעו מתוך ההבנה שהלמידה המקוונת מאתגרת ולא איכותית כמו הלמידה הפרונטלית, ולכן ראוי שאם הלמידה נשארת מקוונת על אף שכל מגבלות הקורונה הוסרו, גם ההקלות יישארו. אגודת הסטודנטים והסטודנטיות ממשיכה להיאבק על זכויות הסטודנטים והסטודנטיות במכללה, ושואפת לשמור על איכות ההוראה יחד עם התחשבות בסטודנטים”.

 

סגור לתגובות.