רותם עפרוני בפעולה | צילום: אדווה שלהבת ברזילי

מהמחלקה לתקשורת לאליפות העולם

בין שיעור לשיעור, הקראטיסטית רותם עפרוני הספיקה לטוס לשתי תחרויות בינלאומיות וזכתה במדליית הארד באליפות פולין - הכול לפני האתגר האמיתי בעוד שבועיים: אליפות העולם בדובאי. ריאיון מיוחד עם מדליסטית טרייה

בזמן שמרבית הסטודנטים מתקשים לשלב בין עבודה ללימודים, ומתלוננים לא מעט על החזרה הלא פשוטה ללמידה פרונטלית, יש סטודנטית אחת במחלקה לתקשורת שהלימודים הם החלק הקל בחייה. רותם עפרוני, סטודנטית לשנה ג’ במחלקה לתקשורת המתמחה במסלול שיווק ומדיה דיגיטלית, משלימה שיעורים בין תחרויות קראטה מקצועיות בארץ ובחו”ל. לאחרונה עפרוני השתתפה בשתי תחרויות נחשבות במיוחד, המהוות הכנה לאליפות העולם היוקרתית שתתקיים בסוף החודש. בראיון ל”ספירלה” היא מספרת על השילוב בין היותה קראטיסטית מקצועית לבין חייה כסטודנטית.

עפרוני (25), אשר מדורגת במקום ה-74 בעולם, השתתפה לאחרונה בשתי תחרויות בינלאומיות בפולין ובצ’כיה. בתחרות שהתקיימה בצ’כיה הגיעה עפרוני למקום החמישי והמכובד ובתחרות ה-Polish Open, שהתקיימה בשבוע שעבר, היא זכתה במדליית ארד לאחר ארבעה קרבות. בקרב הראשון מבין הארבעה עפרוני ניצחה את מאיה שרר משוויץ שמדורגת במקום ה-19 בעולם – ובקרב על המדליה היא ניצחה את האנה קוקלובה הסלובקית.  “ידעתי שאם אני מביאה הישג בתחרות הזאת זה וואו. ממש ממש רציתי את זה והייתי בלחץ לנצח – אבל אחרי שזכיתי הייתה לי תחושת הקלה מאוד מאוד גדולה. זה נותן לי ביטחון ושקט להמשך”.

על הפודיום: רותם עפרוני עם מדליית הארד בפולין

 

אין ספק שלזכות במדליה בתחרות בינלאומית זו הצלחה מרשימה מאוד, אבל עפרוני לא נחה על זרי הדפנה – וצופה קדימה לתאריך אחד, ה-16 בנובמבר. אז תתחיל אליפות העולם היוקרתית בדובאי, אליה תיכנס לאחר שהשיגה את הקריטריון. “אליפות העולם זה משהו שהוא לא פחות קשה ויוקרתי מהאולימפיאדה. הגדלתי את כמות האימונים כדי להגיע כמה שיותר מוכנה”.

אבל לא הכול ורוד בדרך לאליפות הנחשקת. עפרוני מעלה בעיה מהותית שהיא וחבריה לנבחרת הקראטה מתמודדים עמה: הקושי לממן תחרויות בחו”ל. “אין יותר מדי תמיכה מהמדינה בעבור סבבי ההכנה לקראת התחרויות הגדולות”, מסבירה עפרוני. “הנה, עכשיו למשל נסעתי להתחרות בפולין ובצ’כיה – המדינה לא מממנת לי את זה. הבנו שאנחנו צריכים לדאוג לזה ולהשיג לעצמנו ספונסרים. למזלי, מצאתי ספונסר שמימן לי את סבב התחרויות הנוכחי, אבל אני עדיין לא יודעת מה יהיה בהמשך”.

“אליפות העולם זה משהו שהוא לא פחות קשה ויוקרתי מהאולימפיאדה. הגדלתי את כמות האימונים כדי להגיע כמה שיותר מוכנה”

איך את מצליחה לשלב את האימונים והתחרויות עם הלימודים?

“זה קשה כי הלימודים פרונטליים ועד עכשיו רק שני שיעורים היו בזום, אז יצא שהפסדתי הרבה חומר בגלל שטסתי לתחרויות. אבל אני יכולה להגיד שהמרצים מאוד מכילים ומבינים את המצב שלי. גם כשאני בחו”ל אני עדיין עושה כל מה שצריך. לדוגמא, יש לי פרויקט גמר אז אני עורכת פגישות עם הצוות שלי גם מרחוק”.

 

 

יצא לך להתחרות מול ספורטאיות ממדינות ערב?

“יש לי כבר ניסיון איתן. באחת התחרויות עליתי מול אלג’ירית שייצגה את צרפת, והיא לא לחצה לי את היד בסוף הקרב. היו הרבה מקרים שספורטאים סעודים ואלג’יראים עשו את עצמם פצועים כדי להתחמק מהתמודדות עם ספורטאים מהנבחרת שלנו”.

ומה קורה מחוץ לתחרויות?

“הסיטואציה לעתים שונה אבל זה תלוי באדם. יצא לי כבר לשוחח עם ספורטאים איראנים למשל והם אנשים סבבה לגמרי. בדרך כלל אלה שלא עולים לקרב כי אתה ישראלי גם לא יגידו לך שלום אחר כך, מחוץ לתחרות”.

את כבר חושבת על האולימפיאדה?

“זה עוד מוקדם. ענף הקראטה נכנס לראשונה לאולימפיאדה בטוקיו 2020 ולא בטוח שהוא יהיה גם באולימפיאדת פריז 2024. אבל יש לי עוד הרבה מטרות להשיג עד אז. אליפות העולם זה משהו שהוא לא פחות קשה מהאולימפיאדה”.

סגור לתגובות.