דולב דרורי באימון רכיבה לתחרות האיירון מן | צילום: טל גרמן

סטודנטים מברזל: איך משלבים בין הלימודים לבין אימונים לתחרות האיירון מן

זה יקרה ביום שישי הקרוב, על גדות הכינרת. מעל לאלפיים ספורטאים יתייצבו לאחת מתחרויות הספורט המאתגרות בתבל, IRONMAN 70.3, שתיערך לראשונה בישראל: שחייה של 1.9 קילומטרים, רכיבה על אופניים לאורך 90 ק"מ ולקינוח ריצת חצי-מרתון של 21.1 ק"מ. בין המתמודדים פגשנו גם את נהור וייס ודולב דרורי, סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון, ושמענו מהם על שגרת האימונים ועל החלום להעפיל לאליפות העולם

מה אומר לכם המושג איירון מן? בשביל אנשים רבים בעולם, האסוציאציה הראשונה שעולה לראש היא הדמות מסרטי מארוול. אך איירון מן (איש הברזל) הוא גם שמה של אחת מתחרויות הספורט הקשות והמאתגרות בעולם, שמשלבת שחייה, רכיבה על אופניים וריצה – ומחייבת אינסוף אימונים מפרכים ומתיחה עד הקצה של היכולות הפיזיות האנושיות. המותג העולמי IRONMAN מקיים מדי שנה כ-180 תחרויות בכ-50 מדינות ברחבי העולם, וביום שישי הקרוב (12.11) תגיע התחרות לראשונה גם לישראל. תחרות IRONMAN 70.3 שתתקיים בטבריה היא למעשה “חצי איש הברזל”, ובמהלכה יצטרכו המתמודדים להשלים מקצים במרחקים שמגיעים למחצית מאלה של התחרות המלאה: שחייה של 1.9 קילומטרים, רכיבה על אופניים לאורך 90 ק”מ ולקינוח ריצת חצי-מרתון של 21.1 ק”מ. ולמקרה שתהיתם, 70.3 הוא המרחק הכולל במיילים שהמתמודדים יצטרכו להשלים.

בין כ-2,230 הספורטאים הנחושים, שיתחרו בקבוצות גיל שונות, מצאנו גם שני סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון. נהור וייס ודולב דרורי חולקים את אותו חלום עם שאר המשתתפים: לסיים במקום הראשון בקבוצת הגיל שלהם, ולקבל מקום באליפות העולם בחצי איש הברזל שתתקיים ביוטה שבארה”ב בדצמבר 2022.

בין אימונים ללימודים

פגשתי לשיחה קצרה את נהור וייס, סטודנט להנדסת מכונות בשנה ב’, ואת דולב דרורי, סטודנט בשנה ד’ במחלקה להנדסת מערכות בריאות. ניסיתי לבדוק איך הם מצליחים לשלב את הלימודים באוניברסיטת בן גוריון עם העבודה ועם האימונים הממושכים והתובעניים לקראת התחרות.

“בתקופת האימונים לתחרות, אני משתדל להתאמן עד כשעה ורבע בבוקר ועוד 40 דקות עד שעה בערב”, מסביר וייס. דרורי מסכים: “אני מעדיף להיפטר מהאימונים בבוקר. הלימודים תמיד בעדיפות עליונה ולכן אני דואג שהאימונים יהיו ‘מולבשים’ על המערכת”.

זו תחרות שמשלבת שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. איך מחלקים את האימונים? באימונים שבאמצע השבוע, כשיש לימודים ועבודה, וייס ודרורי מתמקדים בכל פעם במרכיב אחד בלבד מהתחרות. בסופי השבוע יש להם זמן לשלב בין חלקי התחרות השונים.

שעה ורבע של אימון מדי בוקר. נהור וייס | צילום: כרמל פייקין

אז איך הכול התחיל?

תחרות האיירון מן נולדה בהוואי בסוף שנות השבעים, כתוצאה מוויכוח שהתגלע בין חיילי מארינס בצבא ארצות הברית בשאלה למי יש כושר גופני יותר גבוה – האם לשחיין, לרוכב או לרץ. בסופו של יום, החליטו הנחתים לערוך תחרות כדי לגלות את התשובה. לתחרות הראשונה בהוואי התייצבו רק קומץ ספורטאים אך מתחרות לתחרות מספרם של המשתתפים הלך וגדל. עם השנים נוספו גם התחרויות לחצי המרחק, כדוגמת זו שתיערך בטבריה. אליפות העולם בחצי איש הברזל נערכת בדרך כלל בניו זילנד, אך בשל מגבלות הקורונה הוחלט לקיים אותה השנה ביוטה.

דרורי מספר כי הוא מתחרה כבר שנים בתחרויות טריאתלון למרחקים קצרים – מקצה שכולל שחייה 750 מטר שחייה, 20 ק”מ רכיבה ו-5 ק”מ ריצה: “הטריאתלון הראשון שלי היה באילת ב-2008, באליפות הארץ לגיל 12-13”. אך לתחרות ארוכה כמו זו של איירון מן, דרורי לא ניגש אף פעם ולכן הוא נרגש ודרוך לקראתה במיוחד. וייס, לעומתו, כבר חווה אתגר דומה: “במרץ 2021 ערכה הקבוצה שבה אני מתאמן באופן קבוע תחרות איש ברזל על המסלול של התחרות הקבועה באילת. באותה תחרות עשיתי את המרחק המלא וסיימתי אותה בזמן של 11:50 שעות”. עם זאת, גם עבורו זו תהיה ההתמודדות הראשונה בתחרות רשמית של המותג איירון מן.

איך הצלחתם לשלב את האימונים בתקופת הקורונה והסגרים?

דרורי: “בקורונה התפנה המון זמן, הלימודים עברו למתכונת מקוונת והיקף העבודה ירד ובנוסף הכבישים היו ריקים בגלל הסגרים. “הבריכות היו סגורות, כך שלא יכולתי להתאמן כפי שרציתי. אבל למזלי אני שחיין מצטיין”.

איך משתלבת התזונה בכל השגרה הלא פשוטה שלכם?

דרורי: “לתזונה ערך עליון בהצלחה בתחרות. אנחנו מרגילים את הגוף לדיאטה עתירה בפחמימות שנותנות אנרגיה. ערב לפני אוכלים צלחת גדולה של פסטה לצד שתייה מרובה של משקה איזוטוני”.

וייס: “בתור סטודנט שמשלב בין אימונים ללימודים אני משתדל לאכול רגיל, אך קשה לייצר הרגלי אכילה נכונים כשאתה בקושי בבית”.

מה עם זמן פנוי, נשאר לכם כוח לבלות?

דרורי: “בגלל האימונים והעייפות המצטברת הזנחתי הרבה חברים. שמתי לב שיש לי השבוע הפחתת עומס באימונים אז כנראה שיהיה לי יותר זמן לצאת”.

וייס: “אני משתדל לשמור על חיי חברה נורמליים ולקחת חלק בעוד יוזמות, גם באוניברסיטה, בצבא ובמילואים. תכנון נכון של הזמן ומשמעת עצמית מאפשר להפיק מעצמך 150 אחז”.

ושניהם יזדקקו לכל אחוז ואחוז מתוכם, שכן התחרות נערכת באופן רציף, חלק אחרי חלק, ללא מנוחה בין לבין. הספורטאים המשתתפים נדרשים להיות בכושר שיא, אך גם לדעת לבצע חלוקה נכונה של הכוחות לאורך כל התחרות.

 

 

 

סגור לתגובות.