"ריקודים בשלוש רחבות". ההזמנה לאירוע של התא הדתי במכללת ספיר

לראשונה במכללת ספיר: אירוע בהפרדה מגדרית

התא הדתי קיבל אישור לערוך מסיבת פתיחת שנה עם ריקודים נפרדים לנשים ולגברים: "עשינו היסטוריה. לראשונה נוכל להרגיש בנוח לרקוד, זו זכותנו". האירוע ייערך על המדשאה מול בניין 4 - ולצד המתחמים הנפרדים, תהיה גם רחבה מעורבת לסטודנטים שירצו לרקוד ביחד. דיקן הסטודנטים: "אני סבור כי הפרדה מגדרית אינה דבר טוב, האישור לאירוע ניתן על ידי אגודת הסטודנטים ואני סומך עליהם ומגבה אותם"

התא הדתי במכללת ספיר יערוך מחר (10.11) מסיבת ריקודים שתציין את פתיחת שנת הלימודים – ולראשונה נענתה אגודת הסטודנטים לבקשת התא לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית. על המדשאה שממול בניין 4 תוצב מחיצה שתפריד בין הגברים לנשים – אך לצידה תהיה גם רחבה מעורבת, שבה יוכלו סטודנטיות וסטודנטים שיהיו מעוניינים בכך לרקוד יחדיו.

”עשינו היסטוריה”, אומר בהתרגשות יו”ר התא הדתי, מתניה זילברברג. ”זהו אירוע מיוחד במינו, אני שמח לתת לסטודנטים הדתיים סוף סוף את הזכות ליהנות על פי אמונתם. אני מאמין שגם מי שמסתכל בעין לא טובה על הפרדה מגדרית, יבין שדווקא שם טמון היופי שביהדות. כמובן שיש רחבה מעורבת וכלל הסטודנטים יוכלו להרגיש בנוח וליהנות ממוזיקה חסידית טובה”.

יואב באומן: “במסיבה עם הפרדה מגדרית נוכל להרגיש שווים. יהיה לנו נוח לרקוד, זאת זכותנו”

התא הדתי במכללת ספיר הוקם במטרה לתת מענה לסטודנטים דתיים אשר חפצים בפעילויות, בתכנים ובאירועים אשר ישקפו את אורח חייהם. הפעילים בתא הדתי נמנעו עד כה מלהשתתף במסיבות הגדולות שנערכו על מדשאת המכללה. לרובם זו תהיה הפעם הראשונה שבה יגיעו לרקוד. “סטודנטיות וסטודנטים דתיים ושומרי מסורת לא מרגישים בנוח להשתתף במסיבה שאין בה הפרדה בריקודים”, מסביר יואב באומן, פעיל בתא הדתי וסטודנט במחלקה למשפטים בשנה ד’, “במסיבה עם הפרדה מגדרית, אני ואחרים נוכל להרגיש שווים וליהנות מאווירה טובה שתואמת את אורח החיים שלנו ולהרגיש בנוח לרקוד, זאת זכותנו”.

“לא מרגישים בנוח להשתתף במסיבה שאין בה הפרדה”. יואב באומן

אולם ההחלטה לשלב ריקודים בהפרדה מעלה חשש בקרב חלק מן הסטודנטים. ”הפחד שלי שזה ייצור אנטגוניזם בעיני אנשים שרוצים להתחזק בדת”, אומרת שירה תייר, פעילה בתא וסטודנטית שנה ג’ למשחק ויצירה למסך. “יש חשש שאירוע כזה ייצור מרחק בין הסטודנטים הדתיים לשאר המכללה. עם זאת, אני מאמינה שצריך לתת לסטודנטים דתיים את האפשרות לרקוד בהפרדה מגדרית באירוע מהסוג הזה, כל עוד אין טענות לפגיעה בשאר הסטודנטים”.

 

ראש התא הדתי, מתניה זילברברג (משמאל) בפעילות של בית חב”ד במכללה | צילום: מתניה זילברברג

 

מלבד רחבת הריקודים, במסיבה יוצבו גם דוכנים של אוכל כשר, לצד דוכנים שבהם ניתן יהיה לקנות כיפות ומטפחות. זילברברג אופטימי ש”האירוע יפתח את התא הדתי לקהל הרחב, ליהדות מקרבת ומכילה שמדליקה אור גדול על הדת ובפרט על החיים של הסטודנטים הדתיים וכלל הסטודנטים במכללת ספיר”.

“המציאות הישראלית מורכבת”. דיקן הסטודנטים, אלון גייר | צילום: פייסבוק

דיקן הסטודנטים, אלון גייר, מדגיש כי ”האישור לאירוע ניתן על ידי אגודת הסטודנטים ואני סומך עליהם ומגבה אותם בעבודה מול תאים במכללה כמו התא הדתי. אני סבור כי הפרדה מגדרית אינה דבר טוב, במיוחד לא רצוי שתתקיים במוסדות האקדמיה ובמרחב הציבורי הישראלי. לעתים נוצר תהליך של הדרת נשים, אך המציאות הישראלית מורכבת ורב שכבתית. דיבור ועשייה רב תרבותיים מקבלים תוקף ומשמעות במיוחד מול טקסים והתנהלות מול מצבים, שלאו דווקא פועלים לפי עולם הערכים שלך. הבנתי כי תהיה גם רחבה מעורבת וזה מקל במידה את התמונה הכוללת – ובכל מקרה, אני מברך את התא הדתי ואת אגודת הסטודנטים שלנו ומאחל להם ולכל הנוכחים אירוע מוצלח ושנת לימודים מצוינת”.

סגור לתגובות.