"הייתי ממש לחוצה באודישן. בהתחלה לא האמנתי שהתקבלתי לתחרות מלכת היופי" | צילומים: אדר גנדלסמן

מתחרות מיס יוניברס למכללת ספיר

אדר גנדלסמן (24), סטודנטית לתקשורת, נבחרה ב-2017 לנערת ישראל וייצגה את המדינה בתחרות היופי העולמית. שם פגשה את מלכת היופי של עיראק, והחברות שנרקמה ביניהן הפכה לסמל לשלום. עכשיו מספרת גנדלסמן על החרדה החברתית שממנה סבלה, על הקשר המיוחד עם מיס עיראק ועל הבחירה בעולם התקשורת: "מקווה להצליח גם בשביל הילדה הביישנית מאשקלון שהייתי"

למה בחרתם דווקא בתואר שאתם לומדים? במקרה של אדר גנדלסמן, סטודנטית במסלול שיווק ודיגיטל במחלקה לתקשורת של מכללת ספיר, ההתעניינות בתואר הזה החלה בנסיבות מאוד יוצאות דופן – שכללו מפגש שחולל סערה ותשומת לב בינלאומית ושינה את מסלול חייה.

אם תיתקלו במכללה בסטודנטית בת ה-24, שמתחילה את השנה השלישית לתואר, ייתכן שהיא תיראה לכם מוכרת מאיפשהו. וזה לא במקרה: ב-2017 הוכתרה גנדלסמן כנערת ישראל, הסגנית הראשונה למלכת היופי באותה שנה, רתם רבי. גנדלסמן ייצגה את ישראל בתחרות “מיס יוניברס”. ושם, מאחורי הקלעים של התחרות הנוצצת שנערכה בלאס וגאס, החלה המשיכה שלה לעולם התקשורת.

עכשיו, בריאיון ל”ספירלה”, היא מספרת על השנים שבהן אור הזרקורים והפרסום היו דווקא הדבר שממנו חששה יותר מכל. “גדלתי באשקלון. מאז שהייתי קטנה פירגנו לי תמיד על היופי שלי, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות”, היא נזכרת. “זה הביך אותי. עד גיל 18 סבלתי מחרדה חברתית”.

“הפכנו להיות חברות מהר מאוד”. אדר גנדלסמן עם מיס עיראק, סארה עידאן

איך זה בא לידי ביטוי?

“הייתי מפחדת לדבר מול זרים, לא הייתי מתקשרת לאנשים. אפילו לחנויות הייתי מפחדת להיכנס לבד”.

בגיל 16, אחרי ששמעה כל חייה מחמאות על יופיה, החליטה בכל זאת להיבחן לסוכנות דוגמנות – וקיבלה את ה”לא” הראשון: “אני יודעת שזאת הייתה רק ההתחלה, אבל ברגע ההוא אמרתי לעצמי שזה לא בשבילי וכנראה שלא אצליח”.

בצה”ל שירתה כמש”קית קישור מילואים של יחידת מרום בזרוע היבשה: ”בצבא הייתי לראשונה בחיי לבד עם אנשים שאני לא מכירה. הבושה פינתה את מקומה מהר מאוד לביטחון עצמי שהלך ונבנה ככל שנפתחתי ושוחחתי עם אנשים”.

לטקס מלכת היופי הגיעה גנדלסמן בזכות אחותה, שהחליטה להפתיע אותה ורשמה אותה לתחרות ללא ידיעתה. ”קיבלתי רגליים קרות ולא הלכתי ליום האודישנים הראשון”, היא נזכרת. אבל האחות לא ויתרה ולקחה אותה ליום הבחינות השני – “ואז קיבלתי את ה’כן’ הראשון שלי. לא האמנתי בהתחלה שקיבלו אותי, כי באודישן הייתי לחוצה ולא ממש דיברתי כשהשופטים שאלו אותי על עצמי ועל חיי. בדרך כלל נוטים יותר לקבל מועמדות שמספרות בהרחבה על עצמן ולכן חשבתי שזה אבוד מבחינתי”.

“הייתי מפחדת לדבר מול זרים, לא הייתי מתקשרת לאנשים. אפילו לחנויות הייתי מפחדת להיכנס לבד”

בסופה של תחרות מלכת היופי לשנת 2017 הוכרזה גנדלסמן כנערת ישראל: ”חשבתי שהמקום השני לא באמת זוכה בכלום והייתי עצובה אפילו – אבל אז התבשרתי שאייצג את ישראל בתחרות העולמית, מיס יוניברס. הרגשתי שניצחתי. רק חיכיתי ליום שבו אגיע לתחרות”.

חודשים ספורים לאחר מכן, גנדלסמן מצאה את עצמה בלאס וגאס לצד צעירות יפהפיות מרחבי תבל – ובהן גם מלכות יופי ממדינות ערב. ב-2014 הצטלמה נערת ישראל דאז, דורון מטלון, עם מיס לבנון סאלי גרייג’. לאחר שמטלון העלתה לאינסטגרם סלפי עם גרייג’, ספגה המלכה הלבנונית קיתונות של ביקורת במולדתה, וטענה כי כלל לא רצתה להצטלם עם נערת ישראל.

גנדלסמן עמדה במרכזה של תקרית דומה, שלוש שנים מאוחר יותר, כשהצטלמה לסלפי עם נציגת עיראק סארה עידאן. “חששתי לדבר איתה בתחילה, אבל התחברנו ממש מהר”, נזכרת גנדלסמן בחיוך. ”היא ראתה שאני חוששת וישר חיבקה אותי. הפכנו להיות חברות מהר מאוד”.

גם במקרה הזה, הסלפי גבה מחיר מהנציגה הערבית. עידאן התבשרה כי נאסר עליה לשוב לעיראק, ומשפחתה נאלצה להימלט מהמדינה. ”איימו עליה ועל המשפחה שלה, על עצם העובדה שהיא העזה להצטלם עם יהודיה מישראל”, מספרת גנדלסמן, “אבל לצד הביקורת היו גם תגובות חיוביות ומרגשות שראו בקשר בינינו ביטוי לתקווה לשלום”.

“כשהתבשרתי שאייצג את ישראל בתחרות העולמית, מיס יוניברס. הרגשתי שניצחתי”

אלא שבניגוד למלכה הלבנונית, עידאן לא הביעה חרטה על התמונה המשותפת עם הנציגה הישראלית. ההיפך הוא הנכון: מיס עיראק, שבכלל עסקה במוזיקה לפני התחרות, הפכה לשגרירת הסברה של ישראל לאחר שעזבה את מולדתה והיגרה ללוס אנג’לס. בשנת 2021 היא התארחה בתחרות מיס יוניברס שנערכה באילת, ביקרה בתל אביב ובירושלים, סיירה ביד ושם ובכנסת ואפילו נפגשה עם בנימין נתניהו.

הקשר בינה לבין גנדלסמן נשמר והתחזק: ”המצב הדיפלומטי בין שתי המדינות לא היה צריך לפגוע בחברות שלנו, רצינו להראות שלמרות הכול, אנחנו חברות”. השתיים הוזמנו להופיע ביחד בכנסים, וגנדלסמן אף זכתה בפרס מנהיגות צעירה בכנס של הקהילה היהודית בניו יורק.

היית על מסלול ההמראה של עולם הדוגמנות. למה בעצם בחרת בסופו של דבר בעולם התקשורת?

”במהלך הראיונות בתקופת התחרות ולאחריה, ראיתי איך עובדים אנשים בתפקידי מפתח בתקשורת. הבנתי שאני רוצה להיות חלק מהעולם הזה, בעיקר בגלל היכולת לבחור איזה נושאים לשים בפרונט התקשורתי”.

לצד הלימודים באקדמיה, גנדלסמן עובדת כיום כמנהלת רשתות חברתיות של חברות לייף סטייל וממשיכה לדגמן. “אני מקווה להצליח גם בתקשורת לא רק בשביל מי שאני היום, אלא גם בשביל הילדה הביישנית מאשקלון שפחדה מקדמת הבמה, והיום היא חלק ממנה”.

סגור לתגובות.