רון שמואלי וקרן אור שץ | צילום: באדיבות המצולמים

“אנחנו עושים פה המון רדיו”

"ספירלה" ממשיך ללוות את הסטודנטים של מכללת ספיר במסגרת הלמידה המעשית. והפעם: הכירו את רון שמואלי וקרן אור שץ, הסטודנטים ממסלול הרדיו של המחלקה לתקשורת שיוצרים את תוכנית האקטואליה "מספריים" ברדיו קול הנגב. #תכלס – כתבה שנייה בסדרה

משהו מעניין קורה בתדר 106.4 אף-אם. “קול הנגב” היא התחנה של הסטודנטים במסלול הרדיו של המחלקה לתקשורת במכללת ספיר. הסטודנטים שבחרו בתחום מפעילים את התחנה בעצמם – הם משדרים, עורכים ומפיקים כל תוכנית, מקליטים מראש או משדרים בשידור חי (שאפשר להאזין לו גם ברשת). “אנחנו עושים פה המון רדיו. הלב של המקום זה לדחוף אותך לעשייה”, מספר רון שמואלי, סטודנט שנה ג’ במסלול. “כשבאנו לבחור מסלולים אמרו לנו ‘לפה באים מי שרוצים לעשות’. זה הקו המנחה פה”.

בכל יום חמישי בשעה 14:00 מגיש שמואלי את תוכנית האקטואליה “מספריים” העוסקת בנושאים הבוערים במכללה. תקופת המבחנים, הבחירות לאגודת הסטודנטים והלמידה בזום הם רק חלק קטן מהאייטמים ששודרו בתוכנית. לצד שמואלי יושבת באולפן קרן אור שץ, מגישה איתו את התוכנית ומפעילה את הקונסולה. “רון חלם לעשות את התוכנית”, היא מספרת, “אני ידעתי שאני רוצה לעשות תוכן וסמכתי עליו. בשידור הראשון היינו רק אנחנו ומשם זה התחיל להתגלגל”. היום צוות התוכנית מונה שמונה סטודנטים – מגישים, עורכים, כתבים ומפיקים. “כשמסתיימת תוכנית אחת אנחנו כבר מתחילים לחשוב על התוכנית הבאה”, אומרת שץ ומסבירה שעיקר העבודה נעשית ביומיים שלפני השידור, “בגלל שזו אקטואליה הכל נשאר לרגע האחרון”.

נוסף על השידורים, מחזיקה התחנה צוות דיגיטלי המייצר תוכן לפייסבוק ולאינסטגרם ונותן מעטפת לשידורים. “רדיו זה לא רק לייב. יש מחלקה של פודקאסטים ומחלקת מוזיקה, זה עולם שלם שמתקיים בתוך התחנה”, מסביר שמואלי. לדבריהם, הפקת התוכנית התאפשרה מתוך החופש שיש לסטודנטים במסלול. “מעבר לשעות שאני יושבת עם מרצה או שנותנים לי מטלות יש לי המון חופש לעשות ולשדר”, מעידה שץ. “הרדיו נשמע כמו משהו ישן, אבל הוא חוזר – ובגדול”.

סגור לתגובות.