Capture

יש להם תואר באהבה

ציונים טובים או זוגיות? הזוגות האלו מוכיחים שלא לא צריך לבחור. זוג אחד הכיר דרך הטינדר, זוג שני הכיר בשידוך של חברה משותפת, זוג נוסף בכלל הכיר במסיבה, וזוג אחר בזכות העבודות שעשו ביחד. ומה משותף לכולם? כל הזוגות הכירו ממש כאן, בין כותלי מכללת ספיר. לרגל יום האהבה שחל היום ביקשנו מהם לשתף אותנו, ואתכם, ברומן הפרטי שלהם

יש אינספור דרכים לחגוג את יום האהבה שחל היום (ב’) בעולם, החל מהליכה לאור הירח, החלפת מתנות עם בן או בת הזוג ועד לארוחה יוקרתית במסעדה. אנחנו ב”ספירלה” בחרנו לחזור אחורה בזמן ולהציג לכם ארבעה סיפורים על סטודנטים שנכנסו למכללה בשביל התואר ויצאו עם טבעת.

עמרי ושרון פיינגולד עם ילדיהם | צילום: באדיבות המצולמים

“הכימיה הייתה מטורפת”

עמרי ושרון פיינגולד היו חברים צמודים לאורך התואר. “הכרנו בשנה א’ ועשינו את כל העבודות ביחד”, מספרת שרון, אז סטודנטית במחלקה לתקשורת. השניים המשיכו יחד ללימודי מסלול תשמ”ד ועבדו במשותף גם על פרויקט הגמר. למרות הקשר הקרוב, מערכת היחסים הרומנטית ביניהם החלה ללבלב רק מאוחר יותר – שנתיים לאחר סיום הלימודים במכללה.

לדבריהם, עמרי היה הראשון לעשות את הצעד, אך כשהזמין את שרון לצאת איתו היא סירבה. “הייתי מופתעת וברחתי לו”, היא מודה. “כשעברנו את ההלם הראשוני החלטנו שלא מתאים ונשארנו ידידים”. שנתיים נוספות עברו והפעם הגיע תורה של שרון לחזר: “חלמתי עליו בלילה וכשסיפרתי לו על החלום גם הצעתי לו לצאת איתי לדייט. באותו הערב כבר ישבנו על בירה. הכימיה הייתה מטורפת וידעתי שזה הכי נכון בעולם”.

היום השניים נשואים כבר שש שנים וחובקים שני ילדים – שביט וירדן. מהלימודים ועד למגורים המשותפים והחתונה ליווה אותם נחום, כלב עזוב שהשניים מצאו בקיבוץ מפלסים. “הוא היה איתנו מעל לעשור”, הם מספרים ומוסיפים שנפרדו ממנו בכאב כשמלאו לבתם הבכורה שישה חודשים.

שרון ועמרי פיינגולד ביום חתונתם. גם הכלב נחום הצטרף לחגיגה | צילום: אפרת ציון

שידוך אקדמי

“הכרנו דרך חברה משותפת אחרי שלושה חודשים במכללה”, מספרים לילך וארז גליסקו על השידוך שהוביל אותם לחיי הנישואים. השניים, בוגרי המחלקה לתקשורת, נפגשו לראשונה בקורס של ענבל בן-אשר גיטלר לפני קרוב ל-15 שנה. “בפגישה הראשונה הוא נסע במיוחד מבאר שבע לרחובות”, אומרת לילך ומוסיפה: “אני לא זוכרת הרבה, רק שהתרגשתי מאוד”.

לאחר זוגיות שנמשכה לאורך התואר החליט ארז להציע נישואים וביחד עם חבריו ארגן ללילך פיקניק רומנטי בחוף הים – אבל לא הצליח להתאפק. “הוא הציע בגינה מתחת לבית”, משחזרת לילך. “הוא תכנן להפתיע אותי עם חברים, הם היו אמורים לצלם את הכל ובסוף לא הגענו לחוף. התחתנו בסמסטר האחרון ללימודים, ממש רגע לפני סוף התואר”. הם מתארים חתונה משוגעת ומשחררת רגע לפני תקופת המבחנים. “במאי נחגוג שתיים עשרה שנות נישואים”, אומרת לילך. לזוג התאומות ולבן שנולדו להם הם ודאי יספרו יום אחד על האהבה שהתחילה במכללה.

 

רותם ומאיר יפרח שומן עם ילדיהם | באדיבות המצולמים

מחליקים ימינה

רותם ומאיר יפרח-שומן הכירו כשהיו סטודנטים בני 26. הם לא זכו לראות זה את זו לפני הפגישה הראשונה. “אני למדתי שיווק טכנולוגי והוא מדעי המחשב. בגלל שלא היינו באותה המחלקה הכרנו במכללה, אבל דרך הטינדר”, מספרת רותם וממהרת להוסיף: “אנחנו כל הזמן צוחקים בינינו שאנחנו לא זוכרים מי עשה לייק ראשון, רק זוכרים את המאצ'”.

בעקבות החשש מההיכרות באפליקציה קבעו השניים להיפגש בשטח המכללה. “את אף פעם לא יודעת מי מסתתר מאחורי המקלדת”, מתארת רותם את הלחץ הראשוני. מאיר, שפרט להיותו סטודנט גם עבד במכללה, נזכר בפגישה ההיא ומתרגש שוב כאילו הייתה אתמול: “התלהבתי והרגשתי קצת מהכל. נפגשנו בהפסקה בין הכיתה שלה למשרד שלי”.

“הדייט הראשון שלנו היה בבאר שבע” נזכרת רותם. “דיברנו בטלפון ובדיוק הגעתי לגראנד קניון אז מאיר החליט להיות ספונטני והצטרף”. עכשיו, אחרי 5.5 שנות נישואים, הם דווקא מעדיפים לבלות בבית, לצד שני הילדים.

יניב ולי קרמונה | צילום: באדיבות המצולמים

 

תקועים ביחד בצד הדרך

יניב קרמונה, צעיר בן 26, החליט להגיע למסיבת תחילת השנה במכללת ספיר על אף שלא היה סטודנט. על יד הבמה, לצלילי שיריו של מוש בן ארי, הכיר את לי, סטודנטית שנה ב’ למשפטים. “כנראה שזה היה מלמעלה”, היא מספרת. “באותו הערב זכיתי בהגרלה של המכללה, אז אפשר להגיד שהיה לי הרבה מזל”.

השניים מספרים שהחוויות שצברו בדרך הפכו לחלק בלתי נפרד מהזוגיות שלהם. “הטיול הזוגי הראשון היה לקובה”, הם אומרים ומתארים את הנסיעות בין עיר לעיר במדינה. באחת הפעמים נכנסו השניים למונית ישנה, “המכונית הייתה ענתיקה”, מספרת לי. “במהלך הנסיעה שמנו לב שהנהג נוסע לאט באופן מוגזם וכששאלנו הוא התחמק. באמצע הכביש המהיר נקלענו לפקק והנהג סטה ליער כי לרכב לא היו בלמים. לא הסכמנו להמשיך איתו את הנסיעה”.

כך, במדינה זרה, כשהם עומדים בגשם בצד הדרך, עצרו השניים טרמפים. “אין לנו מושג מאיפה האומץ, אבל עלינו לרכב הראשון שעצר לנו – טנדר פתוח כזה”, הם מספרים. לי ויניב עלו לחלק האחורי של הטנדר ובמשך שעתיים, רטובים מהגשם, נסעו עד שהגיעו ליעדם. “אנחנו נשואים ארבע וחצי שנים וכל חוויה כזו חיזקה את הקשר בינינו”.

 

סגור לתגובות.