פשפשוק

המיזם החברתי של שער הנגב שכולם מרוויחים ממנו

ליד שער תקשורת במכללת ספיר, ברחבה המרכזית של "מרכז יחדיו", פועל הפשפשוק של עמותת ותיקי שער הנגב: אתם מוזמנים לקנות בגדים ונעליים יד שנייה ב-5 שקלים בלבד לפריט, והכסף נתרם לפעילויות של הגמלאים במרכז. פגשנו את המתנדבות שעושות טוב

ברחבה המרכזית של “מרכז יחדיו”, בסמוך לשער תקשורת של מכללת ספיר, פועל הפשפשוק – מיזם חברתי מעורר השראה למען נזקקי האזור. גמלאיות מתנדבות מהמועצה האזורית שער הנגב מסדרות בקפידה בגדים שנמסרו לתרומה וממיינות אותם לפי תוויות – מכנסיים, שמלות, חולצות ואפילו נעליים. “יש פה הרבה עבודה”, אומרת פאני, תושבת קיבוץ ניר עם. “מביאים לנו כמויות של בגדים ואנחנו ממיינות. מה שצריך אנחנו שולחות לעמותות אחרות, לתרומה”.

חיה ברדמן לוי, מנכ”ל עמותת ותיקי שער הנגב המפעילה את “מרכז יחדיו” במועצה, מספרת איך נולד המיזם: “לפני כשנתיים התחלנו לקבל תרומות של בגדים והצענו לגמלאים לקחת אותם הביתה. אחר כך גילינו את שווקי היד השנייה, החלטנו לנסות וגילינו שזה עובד מצוין”.

רחל, אחת המתנדבות בשוק החליפה את עבודות המלאכה במרכז בהתנדבות ובסידור הבגדים. “אני אוהבת להתלבש, לעצב ולתכנן את הבגדים על בובות הראווה”, היא מספרת. “מרוב שזה מצליח אני כבר לא יכולה לשבת בשיעור ולעבוד. תמיד קוראים לי להגיע לשוק, אבל אני אוהבת את זה”. בובות הראווה שמציגה רחל לבושות כולן בבגדי יד שנייה שנתרמו למרכז. הנעליים, הצעיף והחולצה נבחרו מתוך עשרות הבגדים המוצעים למכירה. “כל פריט בשוק עולה חמישה שקלים”, אומרת ברדמן לוי. “יש ערך בגביית תשלום סמלי. ההכנסות הולכות לפעילות הגמלאים במרכז. בכסף הזה אנחנו שולחים אותם להצגות, דואגים לשיעורי יצירה ולשיעורים נוספים”.

פאני מספרת שהסטודנטים לא אדישים ליוזמה הברוכה: “הם באים בקבוצות, מתבדחים ומודדים כמה בגדים. נחמד לראות את זה”. הרוח הצעירה שמכניסים הסטודנטים למקום לא פוסחת על הגמלאים שמחכים לקבל אותם בזרועות פתוחות. “היופי זה להיפגש עם אנשים”, מספרת רחל.

צפו בפשפשוק בפעולה:

 

סגור לתגובות.