מסיימי המחזור אחרי הצגת פרויקטי הגמר

בוגרי תשפ”ב במסלול עיתונות הגישו את פרויקטי הגמר

תשעה צוותים הציגו את המגזינים שכתבו, ערכו והקימו בכוחות עצמם בפני השופטים, בהם עורכת השבועון לאשה וסמנכ"ל תאגיד השידור. בין המגזינים: הדמויות שמעוררות מחלוקת חברתית, המשפחות שנאלצו להיכנס לארון, היכל הקהילה של האוהדים ואתרי ההנצחה לצדי הדרכים

מסיימי המחזור אחרי הצגת פרויקטי הגמר
בוגרי מסלול עיתונות עם השופטים והמנחים, מימין: תומר ברנד, קרינה שטוטלנד, אילן יצחייק ותמיר כהן

תשעה צוותים, כולם בני המחזור הגדול ביותר שסיים את מסלול העיתונות בספיר בעשור האחרון, הציגו הבוקר (יום ב’) את פרויקטי הגמר שלהם בפני השופטים המקצועיים, מרצים ואורחים.

גם השנה הוזמנו עיתונאים בכירים מכלי תקשורת מובילים לבחון ולהעריך מקצועית את פרויקטי הגמר ולתת משוב לבוגרים. השנה אירח המסלול את קרינה שטוטלנד, העורכת הראשית של השבועון לאשה, ואת תומר ברנד, סמנכ”ל חטיבת הדיגיטל בתאגיד השידור כאן, שהיו השופטים החיצוניים. לצידם שימשו כשופטים מבית מרצי המסלול ומנחי פרויקט הגמר, אילן יצחייק ותמיר כהן.

משימת הגמר של הסטודנטים היתה להקים מגזין מקוון בנושא ציבורי כלשהו, המשקף את תפישת עולמם וסדר העדיפויות החברתי שלהם. הפרויקטים שהוצגו היום שיקפו את כל המיומנויות המקצועיות שרכשו במסגרת לימודיהם במסלול עיתונות: הם בחרו נושא ושם למגזין, איתרו נושאים ומרואיינים, כתבו, צילמו וערכו בטקסט ובווידאו, עיצבו לוגו, בנו את האתר בוורדפרס וניהלו את קצב העבודה.

בין הפרויקטים שהוצגו: אתר הדרכה לחולי פיברומיאלגיה; אתר המוקדש לפוביות חריגות (כמו פחד ממדבקות או חרדה ממלפפונים); מגזין על אימוץ וזכויות מאומצים בישראל; מגזין מרשים מאוד שעוסק בהיבטים תרבותיים וצרכניים של אוהדי כדורגל בישראל; מגזין על נושאים ודמויות שמעוררים מחלוקת חברתית קשה; מגזין להורים ואחים שנאלצו להיכנס לארון כשאחד מבני המשפחה יצא ממנו; מגזין נוגע ללב על אנשים שחיים בלי משהו מרכזי שיש לכולם (איבר גוף, אמא או אבא, בית ספר או מסגרת); אתר המביא את סיפורם של ספורטאים שחוו פציעה קשה אשר שינתה את מסלול חייהם, ואתר יפהפה שממפה אנדרטאות הנצחה פרטיות שהקימו בני משפחות שכולות לזכר יקיריהם, שנהרגו בנסיבות אזרחיות.

עורכת לאשה קרינה שטוטלנד מתארחת ביום הפרויקטים זו שנה שישית “בשמחה ובאהבה”. לשופט האורח תומר ברנד, עיתונאי בכיר שמילא בשנים האחרונות שורה של תפקידי עריכה במחלקות החדשות בעיתונות המודפסת והדיגיטלית – היתה זו גם מעין סגירת מעגל אישית: בשנת 2008 הוא עצמו ניצב על הבמה הזו והציג את פרויקט הגמר שלו, כשסיים את לימודיו במסלול עיתונות.

אין תגיות

סגור לתגובות.