שלישיית הגמר: המתמודדים עדן יונה, שני אטלי ואיתי דקל

שלישיית הגמר: הכירו את המועמדים לראשות אגודת הסטודנטים

במרוץ על ראשות האגודה מתחרים איתי דקל מרשימת "שקוף", עדן יונה מרשימת "תרימו" ושני אטלי מרשימת "בשבילנו". מה הם מציעים לבוחרים, במה הם מאמינים ומה הדבר המפתיע שלא יודעים עליהם? ספירלה עושה לכם סדר. כתבה שנייה בסדרה לקראת הבחירות

המרוץ לאגודת הסטודנטים מתחמם: ב-19 בדצמבר ייפתח שבוע הבחירות, ועל קו הזינוק כבר מתייצבים שלושת המועמדים לתפקיד יושב/ת ראש האגודה. מי הם? במה הם מאמינים? איזה שינוי הם רוצים לחולל במכללת ספיר אם ייבחרו? ספירלה עושה לכם סדר.

איתי דקל ותמה ספיר המתמודדת לסגנית יו"ר

איתי דקל ותמה ספיר, המתמודדת לתפקיד סגנית היו”ר (צילום באדיבות איתי דקל)

איתי דקל, ראש רשימת “שקוף”: המוזיקאי שהתגבר על מחלה קשה

מה הסיפור שלו?

איתי, סטודנט בשנה ב’ במסלול עיתונות במחלקה לתקשורת, הגיע ללימודים לאחר שכבר עבד כאיש שיווק, אבל “הרגשתי שזה לא המקום שלי”.

את ההחלטה לעזוב את תחום השיווק קיבל לאחר שגילה שהוא חולה בסרטן. הוא עזב את העבודה ואת המרכז, ועבר לגור בקיבוץ מפלסים בדרום. ביום האחרון של הטיפולים, בעודו במיטה בבית החולים, עבר את ראיון הקבלה למכללה.

את האגודה הוא מכיר מבפנים לאחר שפעל בה בשנה שעברה כרכז דוברות.

מה לא יודעים עליו?

איתי חובב מוזיקה, וניגן בלהקה שנקראה “קונילימל”, שהופיעה בשנת 2015 בכל הארץ – ואפילו במכללת ספיר.

איך הוא מבטיח לפעול כיו”ר האגודה?

החזון של איתי הוא להחזיר לסטודנטים את האמון באגודה, ולהפוך אותה לנגישה עבור כל הסטודנטיות והסטודנטים. כדי לעשות את זה, הוא מבטיח להתנהל בשקיפות מוחלטת ברמת ההחלטות והתקציב.

איתי מעוניין להתמקד בעתיד התעסוקתי של הסטודנטים – ומבטיח לקיים סדנאות להשתלבות בשוק העבודה, יריד תעסוקה והפעלת ערבי נטוורקינג (יצירת קשרים).

בנוסף, הוא מתחייב לספק לסטודנטיות ולסטודנטים סדנאות העשרה בתחום הלימודים שלהם.ן.

עדן יונה

עדן יונה, ראש רשימת “תרימו”: הסיפור האישי הקשה שהפך לשליחות

מה הסיפור שלה?

עדן הגיעה מהצפון, מהישוב רקפת במועצה האזורית משגב. אבל מאז היא הספיקה לגור  בבאר שבע, נחל עוז, ואפילו ניו יורק – וכיום מתגוררת בשדרות. עדן סיימה תואר ראשון בתקשורת במסלול רדיו ויזמות, וכיום היא סטודנטית לתואר שני במנהל מדיניות ציבורית.

את אגודת הסטודנטים היא מכירה מבפנים – לאחר שהיתה ראש מדור תרבות.

עבודת הגמר שלה לתואר הראשון עסקה בנושא אלימות נגד נשים, נושא שנגע לה אישית. “לפני שנה הייתי במערכת יחסים, שהתגלתה כמערכת יחסים אלימה נפשית”, היא מספרת. במסגרת פרויקט הגמר שלה במסלול רדיו, יצרה פודקסט יחד עם שותפים, שבו חשפו את הסיפור שלה וסיפורים אחרים על אלימות נגד נשים, כדי להעלות מודעות לנושא.

מה לא יודעים עליה?

לעדן יש פוביה ייחודית: “יש לי פוביה מגיל צעיר, פחד מכל דבר העשוי ממתכת. אני נמנעת מלשים תכשיטים ולגעת במפתחות”. היא מספרה כי פנתה לפסיכולוגית, שאמרה לה שהיא האדם היחיד בעולם עם פוביה כזו. השנה, לאחר טיפול,  היא החלה לראשונה לענוד עגילים.

איך היא מבטיחה לפעול כיו”ר האגודה?

הדבר הראשון שעדן מבטיחה לעסוק בו, כבר בסמסטר הבא, הוא להסדיר את נושא הלימודים המקוונים.

בנוסף, היא שמה לעצמה כמטרה לשפר את רווחת הסטודנטים בקמפוס ומחוץ לו – למשל להציב מכונות קפה ומקררים בקמפוס, לדאוג לתחבורה ציבורית נוחה, לדאוג למנויים מוזלים לחדרי כושר בדרום ועוד.

היא גם מעוניינת להתמקד בהיכרות והגיבוש של הסטודנטים בינם לבין עצמם, נושא שבו עסקה גם בתפקידה כראש מדור התרבות באגודה.

בין השאר, מדובר בפעולות כמו גיוס רחב של נציגי מחלקות, אירועי גיבוש מחלקות, אירועים ייעודיים לסטודנטים ערבים ודתיים ועוד.

 

שני אטלי

שני אטלי, ראש רשימת “בשבילנו”: שני תארים ועבודה בכנסת

מה הסיפור שלה?

שני בת ה-28 היא סטודנטית בשנה ג’ למשפטים, ומאחוריה כבר תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה.

יש לה גם רקורד תעסוקתי עשיר: היא עבדה כמדריכה שיקומית בדיור לאנשים עם צרכים מיוחדים, כיועצת התקשורת של חברת הכנסת לשעבר מיכל בירן (העבודה), ובשנתיים האחרונות עבדה בשדרות כרכזת פרויקטים עם נוער במצבי מצוקה.

בקמפוס, שני היתה שותפה להקמת התא הפמיניסטי המחלקה למשפטים.

מה לא יודעים עליה?

לפני כשנה היא אושפזה בבית החולים בעקבות מחלת הקרוהן, אך המשיכה ללמוד גם מהמיטה בבית החולים.

מה היא מבטיחה לעשות כיו”ר האגודה?

שני מתכננת להגביר את האמון של הסטודנטים באגודה: היא מבטיחה לקיים ישיבות מועצה וישיבות ועד סדירות וקבועות מראש, לשדר את הישיבות בשידור חי, לפרסם פרוטוקלים של הישיבות, לפרסם את תקציב האגודה ולהפוך את אתר האגודה לרלוונטי עבור הסטודנטים.

היא מתכננת לשפר את התחבורה הציבורית למכללה, ולהילחם עבור הסטודנטים והסטודנטיות במחלקה לקולנוע ובבתי ספר נוספים, שבהם בוטלו סדנאות בגלל השביתה והקורונה.

היא מבטיחה להשקיע מאמץ רב בשיפור תחושת המוגנות מפני הטרדות מיניות. בין השאר, היא מעוניינת להכשיר סטודנטיות וסטודנטים שילוו את חבריהם, שהתלוננו על הטרדה מינית.
היא גם מתכננת לפעול לשינוי התקנון ולהוספת נוהל לטיפול במקרים של פגיעות מיניות מחוץ לשעות הלימודים.

גילוי נאות: אחד מחברי מערכת “ספירלה”, רוני גרין, מתמודד בבחירות לאגודת הסטודנטים – ולפיכך אינו מסקר או מעורב בסיקור מערכת הבחירות ואגודת הסטודנטים הנוכחית.

אין תגיות

סגור לתגובות.