BeFunky Collage1

אלה היו עשר הכתבות שהכי אהבתם ב-2017

כ-170 כתבות, טורים וידיעות פורסמו ב-2017 באתר ספירלה המחודש. היו כאלה שאהבתם וכאלה שפחות. היו כתבות שהכעיסו, ריגשו, תסכלו אתכם והיו כאלה שהעלו חיוך. לפני שמכבים את האורות על עוד שנה, קבלו את הכתבות שהכי אהבתם ב-2017 ותתכוננו ל-2018, יהיה לא פחות מעניין.

10. הפלייליסט של אור הלר – 2,776 צפיות

בפברואר האחרון, הכין הכתב הצבאי של ערוץ 10, אור הלר, פלייליסט רוקנרולי במיוחד לגולשי ספירלה. ברשימה של הלר היה אפשר לגלות עבודת יח”צ ברמה גבוהה כאשר אחד השירים היה שייך ללהקה שהוא עצמו חבר בה – נאג’ חמאדי. הלר הוא הגיטריסט של הלהקה אשר מורכבת מעיתונאים ואנשי תקשורת ישראלים, אולי בקרוב חבר מערכת ספירלה יצטרף?

9. פלייליסט לזכרו של ליעד לביא – 2,841 צפיות

ביום הזיכרון השנה, הקדישו בני משפחתו של סרן ליעד לביא ז”ל שירים לזכרו בפלייליסט מרגש. לביא נפל בעת מילוי תפקידו כמפקד צוות חפ”ק מח”ט בחטיבת הצנחנים ב”מבצע צוק איתן”. אחד השירים ברשימה הוא “נגיעות של גן עדן” שכתב בעצמו לביא ולאחר מותו ביצעה אותו להקת “הדג נחש”.

8. “תודה אבל אני לא גבר” – 3,068 צפיות

בתחילת השנה נתקלנו בסיפור המסקרן של הדר מקווין, טרנסג’נדרית שהבינה בגיל 38 שהיא לא יכולה להמשיך לשקר עצמה. מקווין, סטודנטית בספיר, אמנם שיתפה את הסיפור האישי שלה אך הוא התגלה כסיפור של קהילה שלמה.

7. הוויס של צליל – 3,327 צפיות

לעונה הרביעית של “דה וויס” הייה סינדרלה בת 22 משדרות ושמה צליל שקורי ששיתפה את החוויה עם קוראי ספירלה. לצערה של שקורי, החלום בתוכנית הריאלטי הסתיים מוקדם מהצפוי ובשלב הדו-קרב היא הודחה. באודישן לתוכנית בחרה שקורי בשיר “התחנה הישנה” של טיפקס, שיש שיאמרו שהיא הלהקה המוצלחת ביותר שיצאה מעיר המוזיקה שדרות.

6. מי על משכורת מינימום – 3,438 צפיות

 בחודש מאי השנה סיקרנו את ההפגנה של הארגון “נכה, לא חצי בן אדם”. הארגון התרעם על סכום קצבת הנכים ששווה לחצי ממשכורת המינימום. בהמשך השנה המשיכו הנכים להפגין ולחסום את כבישי ישראל ולפני כשבוע וחצי רשמו הנכים הישג כאשר אושרה בקריאה טרומית העלאת קצבת הנכים ל-4,300 ש”ח. הנה לכם תקשורת שמשנה מציאות, שאפו לגלעד ילון, כתב ספירלה אשתקד.

5. הצלם שחי את החלום – 4,264 צפיות

 באמצע הרשימה אפשר לפגוש כתבה יוצאת דופן ומושכת את העין. כתבתנו צליל דיבקר הביאה את סיפורו של ינאי בונה, צלם שהגיע לקצה גבול המצלמה. בונה מגשים את חלומו של אביו שנפטר והיה זה שרכש עבורו את המצלמה הראשונה שלו. “הצילום הוא גם דרך לזכור ולהנציח את אבא שלי”, סיפר בונה. תמונה אחת שווה אלף מילים ובכתבה בזו תמצאו הרבה יותר מתמונה אחת.

4. מייד אין עוטף עזה – 5,004 צפיות

הסיפור הייחודי הזה שייך לשני מעצבי אופנה צעירים (בני 18 ו-22) שגדלו ממש כאן, בעוטף עזה. מדובר בירון גלברד ואיתמר מזרחי שהבינו מגיל מאוד צעיר שהחלום שלהם קצת שונה משל חבריהם. אנחנו בינתיים ממתינים שההשראה של האזור תנחת גם עלינו.

3. אחת מ-3,000 – 5,949 צפיות

 כתבה שעניינה אתכם במיוחד נגעה בסיפור האישי של יסמין רמון, חברת המערכת אשתקד. רמון סיפרה על המחלה הנדירה שלה וההתמודדויות היומיומיות. באופן די מוזר, הקריאה השאירה אותנו עם יותר חיוכים מדמעות. ככה זה שחיים עם מחלה נדירה וחוש הומור אפילו יותר ייחודי.

2. אלמנות ללא טבעת – 7,028 צפיות

במרחק נגיעה מהמקום הראשון ממוקמת לה כתבה שעשתה הד גדול. זהו סיפורן על בנות הזוג של חללי מערכות הביטחון. בעוד משפחות הרוגי צה”ל מקבלות הודעות מגורמים רשמיים, בנות הזוג נאלצות להתעדכן על הבשורה המרה בעקיפין וכל שהן דורשות הוא הכרה. סיפור על שכול והיררכיה בתוכו.

1. אדומות מגאווה – 7,338 צפיות

הכתבה שהכי עשתה לכם את זה בשנת 2017 שימחה אותנו במיוחד (את חלקנו לפחות). מה הקשר בין נשים לכדורגל אתם שואלים? חן אלבז מוכיחה שהוא קיים ובגדול. אלבז גילתה לא מעט אוהדות של הפועל באר שבע (אותה מנהלת אישה בשם אלונה ברקת) ביציעים ומתברר שהן עושות רעש לא פחות מהגברים. הכתבה שהתפרסמה בפברואר עקבה אחרי התופעה המרעננת של הכדורגל הישראלי. עד סוף השנה האוהדות הבאר שבעיות זכו לחגוג עוד אליפות. אדומות מגאווה ובצדק, אתן במקום הראשון של מצעד ספירלה.

אם אהבתם את ההספק של ספירלה השנה, תוכלו להעריך את חיבתכם בלייק לעמוד שלנו ולהשפיע על המצעד הבא של 2018

סגור לתגובות.