רמון ומגל אמש. צילום: ישי אלמקייס

סטודנטיות מחו על השתתפות רמון ומגל בכנס בספיר. מגל: “לא מעניין אותי”

פאנל בנושא “איך עוצרים את האיום על הדרום?” התקיים אתמול (שלישי) במכללה ובו השתתפו איש התקשורת ינון מגל והשר לשעבר חיים רמון. הכנס הופק על ידי תא הסטודנטים בספיר של תנועת “אם תרצו”, ותחת חסותה. האירוע נערך כמתוכנן למרות מחאה של שתי סטודנטיות מחוץ לפאנל נגד השתתפותם של מגל ורמון וגם בקשה לבטלו מצד חבר הכנסת עופר כסיף (חד”ש-תע”ל) בעקבות הפרשות  שנקשרות בשמם של השניים. בתחילת הפאנל נשאל מגל מה דעתו על המחאה וענה: “זה לא מעניין אותי”.

הדס סבג, סטודנטית לעבודה סוציאלית, ולירז יפה, סטודנטית למשפטים, מחו מחוץ לפאנל והחזיקו שלטים שעליהם נכתב: “ביטחון לדרום? מה עם ביטחון לנשים?”. השתיים טענו כי היה עדיף אם היו דוחים את הכנס ומקיימים אותו עם “אנשים ראויים”. “לא צריך להביא אותם (רמון ומגל. י.א) לדבר על ביטחון. ביטחון זה המון אספקטים, וחלק מביטחון זה גם ביטחון אישי לנשים”. יפה הוסיפה כי רק שתיהן היו נוכחות במחאה מחוץ לפאנל בגלל השעה המאוחרת אבל שהן “מייצגות הרבה נשים. קיבלתי הרבה מאוד פידבקים מנשים מכל הארץ”.

הסטודנטיות סבג ויפה. צילום: ישי אלמקייס.

רמון הורשע בשנת 2007 במעשה מגונה של קצינה שהצטלמה עמו לרגל שחרורה מצה”ל. על פי כתב האישום, רמון נישק אותה בניגוד לרצונה. בעקבות ההרשעה, נגזר על רמון לפצות את החיילת בסך של 15 אלף שקלים ו-120 שעות עבודות שירות. מגל התפטר מהכנסת בשנת 2015 בעקבות פוסט בפייסבוק שפרסמה העיתונאית רחלי רוטנר. בפוסט הואשם מגל בכך שהתבטא בפניה בצורה לא נאותה בזמן מסיבת סיום שנערכה לו כשעזב את אתר “וואלה”. מגל הודה באמירות שיוחסו לו והתנצל. תיקי החקירה שנפתחו למגל בעקבות הפוסט נסגרו בשנת 2016 בטענה לחוסר אשמה בשני מקרים ובמקרה השלישי בשל חוסר עניין לציבור.

סבג, שהחלה את המחאה עם פוסט בפייסבוק, אמרה כי העובדה שהם שילמו את חובם לחברה לא משנה כלל. “בן אדם שלא הודה, לא התנצל ולא הביע חרטה, זה לא משנה אם הוא ריצה או לא ריצה, זאת לא התנצלות. ביהדות יש כמה שלבים של תשובה ואחד הראשונים שבהם זה הכרה בחטא. אין כאן הכרה. איך אפשר להגיע לחזרה בתשובה בלי הכרה בחטא? דבר שני, נפגעות אלימות מינית לא חוזרות תמיד לחיים שלהם, והם כאן יכולים לחזור, לדבר, על הכול”. יפה הצטרפה אליה ואמרה שהם יכולים להמשיך בחייהם אך לא בפעילות ציבורית וטוענת שמכללת ספיר לא הייתה צריכה לאפשר זאת. “מכללה ציבורית שהיא מקום חינוכי לא צריכה לאפשר להם את זה ולתת להם במה”.

דבר קיומו של הפאנל הגיע גם למסדרונות הכנסת בירושלים. חבר הכנסת ממפלגת חד”ש-תע”ל עופר כסיף ביקש מנשיא המכללה עמרי ידלין לבטל את הפאנל או לכל הפחות להתנער ממנו הן בגלל פעילות תנועת “אם תרצו” והן בגלל חברי הפאנל רמון “שהוא עבריין מין מורשע, בעוד שמעל ינון מגל מרחפת עננה כבדה של חשדות בהטרדות מיניות”.

נעמי כהן, ראש תא הסטודנטים של “אם תרצו” במכללה, הגיבה לטענות: “אנחנו יודעים מה שחיים עשה, שהוא הורשע וקיבל את העונש על זה. בתחום אחר לגמרי שלא יקבל טיפת במה, אבל הוא הורשע, ריצה את עונשו ואי אפשר לתת לבן אדם עונש לא לדבר כל החיים בגלל מעשה עליו קיבל את העונש”.

כהן הוסיפה לגבי ינון מגל כי “הוא לא הורשע אז זה לא רלוונטי והכול בוטל. בגדול הם באים לדבר מה קורה בדרום, איך עוצרים את האיום מבחינה ביטחונית, וזה מה שעומד מאחורי הפאנל. בחרנו להביא גם ימין וגם שמאל כדי לייצג את המפה הפוליטית, חיים רמון משמאל וינון מגל מימין”. בתשובה לשאלה מה דעתם על הההפגנה מחוץ לפאנל, השיבו כהן ודודי אלצופין, רכז התוכנית בתנועה, שכולם מוזמנים להפגין והם בעד לתת את הבמה “רק לא להרוס את השיח”, כהגדרתם.

ממכללת ספיר ומחיים רמון טרם התקבלה תגובה.

סגור לתגובות.