שריפה שפרצה במתחם הר הבית, אמש. תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות

הסטודנטים הערבים במכללה הכריזו על שביתה בעקבות האירועים בהר הבית

יוזמה של סטודנטית שהודיעה למרצים שלא תופיע לשיעורים בעקבות האירועים בהר הבית תפסה תאוצה והתרחבה לכלל הסטודנטים הערבים במכללה. היוזמת בראיון ל"ספירלה": "המרצים אמרו לי 'כל הכבוד', הם אלה שנתנו לי את הכוח להמשיך"

הסטודנטים הערבים במכללת ספיר הודיעו אתמול (שני) לראשי המחלקות על פתיחה בשביתה בעקבות האירועים בהר הבית. במייל שהופץ למחלקות על ידי נציגי הסטודנטים הערבים, נכתב: “לאור המצב המתרחש באל-אקצא אל-שריף, החלטנו על שביתה בכל ההרצאות”. בהודעה למרצים הוסיפו הסטודנטים: “מקווים שתקחו את ההחלטה שלנו ברצינות ותבינו שמה שקורה פוגע בנו מכל הבחינות: המשטרה תוקפת באופן ישיר את כל הערבים ומגרשת אותם מהמסגד, לא אכפת להם מהנשים והילדים שנמצאים שם. למתנחלים לא עושים כלום! זה מצב מזעזע ולא ניתן לשתוק על מה שקורה ולהתעלם ממנו!”.

בשבוע האחרון פרצו עימותים בין מתפללים פלסטינים וערביי ישראל לבין כוחות הביטחון במתחם הר הבית. בשורת עימותים שהחלו ביום שישי האחרון והגיעו לשיא אתמול ביום ירושלים נפצעו יותר מ-700 פלסטינים וכ-50 שוטרים. בסדרת צילומים וסרטונים שנפוצו ברשתות החברתיות ועוררו זעם בחברה הערבית בישראל ובעולם הערבי, נראים אנשי כוחות הביטחון זורקים רימוני הלם ואמצעים לפיזור הפגנות במתחם הקדוש לאסלאם – גם בתוך המסגד המרכזי. האירועים גררו שורת מחאות והתנגשויות בין פלסטינים לכוחות שיטור וצבא בכל חלקי הארץ, מה שהגיע לשיא אתמול בירי מעזה של יותר מ-150 רקטות לעבר ירושלים ויישובי עוטף עזה. מהירי נפצעו כמה אזרחים באורח קל. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, בתקיפות חיל האוויר ברצועה נהרגו לפחות 20 פלסטינים, בהם תשעה ילדים.

מיזם השביתה במכללה החל כשסטודנטית אחת מהמחלקה לתרבות, יצירה והפקה החליטה לשבות באופן עצמאי. הסטודנטית, אחלאם אבו-כף, סיפרה אתמול ל”ספירלה” על תגובתה לאירועים והרקע למחאה. “כשקמתי בבוקר וצפיתי בחדשות החלטתי שלא להיכנס לשיעורים ושלחתי הודעה לכל המרצים שלי. אחר כך הבנתי שאני לא חייבת לעשות את זה לבד, שאנחנו חייבים להתאגד – כל הסטודנטים הערבים במכללת ספיר. פרסמתי לכל החברים שלי בוואטסאפ וקיבלתי המון תגובות חיוביות, והתחלנו להפיץ את ההודעות ברשתות. המרצים תמכו בי, אמרו לי ‘כל הכבוד’, הם אלה שנתנו לי את הכוח להמשיך לפרסם את השביתה ולהפיץ את המייל לכל המחלקות. אנו רוצים ומקווים שהשביתה תתפשט בכל הארץ”.

דלאל סראיעה, סטודנטית במחלקה לתקשורת שיתפה בטענותיה כלפי התנהלות המשטרה בעימותים. לדבריה, “המשטרה מתייחסת אל המתפללים כמו אל בעלי חיים, המשטרה משתמשת בגז מדמיע, ויורה לעבר נשים, ילדים וזקנים כדי לפנות אותם מהמסגדים”. לטענת סראיעה, מפנים אותם מהמסגד כדי לפנות מקום למתפללים יהודים.

איאת זנון, סטודנטית לעבודה סוציאלית בספיר, גם משתתפת בשביתה. “אני מרגישה כעס, אל-אקצא הוא מקום קדוש לערבים ולמוסלמים בעיקר. אי אפשר לקחת מישהו מהמקום כשלא פגע באף אחד”. לדבריה, “המשטרה פוגעת בנשים, זקנים וילדים קטנים”.

זנון וסראיעה טוענות כי התקשורת הישראלית מציגה תמונה חלקית של מה שמתרחש באל-אקצא. “זאת לא הפעם הראשונה והאחרונה שזה קורה”, אומרת זנון. “זאת בעיה שמתרחשת כבר שנים. התקשורת קוראת למתפללים מחבלים למרות שלא עשו דבר כדי לפגוע במישהו”.

נציג הסטודנטים הערבים באגודת הסטודנטים סירב להתראיין לכתבה.

סגור לתגובות.