סטודנטים בתור לבדיקת תו ירוק במכללת ספיר. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה | צילום: עמית אזמנוב

“אין סיבה שתהיה אפליה בין סטודנטים ומרצים לא מחוסנים”

עכשיו זה סופי: לבקשת התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, קבעה ועדת החינוך של הכנסת שסטודנטים שאין להם תו ירוק יוכלו להיכנס לאוניברסיטאות ולמכללות בהצגת בדיקה מהירה לתוקף של 84 שעות - אפשרות שניתנה עד לאחרונה רק למרצים לא מחוסנים מהסגל הבכיר

שנת הלימודים תשפ”ב החלה בסימן שאלה עבור סטודנטים רבים אשר לא התחסנו ואינם זכאים לתו ירוק לפי הנחיות משרד הבריאות. מוסדות אקדמיים רבים, בהם מכללת ספיר, הודיעו עם תחילת השנה האקדמית כי לא תתאפשר למידה היברידית המשלבת בין למידה בכיתה לבין העברת השיעורים דרך הזום. כתוצאה מכך, הסטודנטים נאלצים לבצע בדיקות קורונה על חשבונם על מנת שיוכלו להיכנס לקמפוס. גם הסגל האקדמי כפוף לאותן הנחיות, אך נראה כי במוסדות אחדים דין מרצה אינו כדין סטודנט.

בתחילת השנה קיבלו הסטודנטים מזכר, שבו הוצגו האופציות המתירות את הכניסה לשטח המכללה או האוניברסיטה. לכאלה שאין בחזקתם תו ירוק, ניתנו שתי אפשרויות. הראשונה היא לבצע בדיקת קורונה מהירה, התקפה ל-24 שעות. השנייה היא לבצע בדיקת PCR, התקפה ל-72 שעות. אלא שלמרצים לא מחוסנים הנמנים עם הסגל הבכיר ניתנה אופציה נוספת, שלא הוצגה לסטודנטים: להציג בדיקה מהירה, עם תוקף ממושך יותר.

המכתב ששלחה התאחדות הסטודנטים לוועדת החינוך. צילום: עמית אזמנוב

 

“קיבלנו פניות ממכללת ספיר ומאוניברסיטת תל אביב על כך שבעוד תוקף הבדיקה לסטודנטים הוא 24 שעות, מרצים יכולים להציג בדיקה בתוקף של עד 84 שעות”, מספרים בהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית. “הבנו שיש פה אפליה וחוסר שוויון. אין סיבה שתהיה אפליה כזו בין מרצים לסטודנטים. ההתאחדות פנתה לח”כ שרן השכל, יו”ר ועדת החינוך בכנסת, בבקשה לפעול לשינוי האפליה הזו”.

ב-19 באוקטובר התקיים דיון בוועדת החינוך שבמהלכו הציג יו”ר ההתאחדות, שלומי יחיאב, את חוסר השוויון המתקיים במוסדות הלימוד. הוא ביקש מחברי הכנסת לשנות את התקנות ולאפשר לסטודנטים ללא תו ירוק להיכנס לשטח המוסדות האקדמיים על ידי הצגת בדיקה מהירה (אנטיגן), זהה לזו שרשאים להציג המרצים. בתום הדיון הודיעה ח”כ השכל שתיענה לבקשה. ב-25 באוקטובר פורסמו התקנות החדשות, הקובעות שגם סטודנטים יהיו רשאים להציג בדיקות מהירות שתקפות ל-84 שעות – ואתמול אושרו התקנות באופן סופי.

סגור לתגובות.