שלטי מחאה ברחבת בית החולים אסותא באשדוד | צילום: ליטל גלמן

“אתה נכנס לתורנות של 26 שעות, וחושש שיקום אדם שיתפוצץ עליך”

עשרות רופאים, אחיות ואנשי צוות מבית החולים אסותא באשדוד הצטרפו לשביתת המחאה שעליה הכריזה ההסתדרות הרפואית בעקבות התקריות האלימות בבתי החולים. ד''ר גיל לוי התריע: ''אנחנו כבר מגדירים את זה בתור טרור – הצוותים הרפואיים מפחדים לבוא לעבודה''

מחאת הצוותים הרפואיים, ששבתו ברחבי הארץ במחאה על האלימות כלפיהם, הגיעה היום גם לבית החולים הציבורי אסותא באשדוד: כארבעים אנשי צוות התכנסו ברחבה המרכזית של בניין האשפוז. בתמיכת הנהלת בית החולים, מחו הרופאים, האחיות, אנשי הסיעוד וכוח העזר כשהם מניפים שלטי “כאן שביתה די לאלימות”.

”אלימות הפכה לצערי להיות חלק מהשגרה היומיומית שלנו”, העידה נירה טטרו, אחות כללית שעובדת גם במחלקה לרפואה דחופה (מלר”ד) ילדים. “אלימות פיזית אמנם קורית לעיתים רחוקות יותר, אבל אסור לשכוח שאת האלימות המילולית אנו חווים כל יום”, אמרה בכאב. ”אני רואה את עצמי כנותנת שירות, ומכל הלב. המטרה שלי היא לדאוג למטופלים ולהציל חיים. בלתי אפשרי לספוג כזה זלזול וחוסר כבוד, ובדרגה הכי חמורה שיש – אלימות”.

ד”ר גיל לוי, מנהל שירות בבית החולים, נאם בכינוס ואמר כי ”צוותי הרפואה בארץ נמצאים כיום תחת התקפה שקשה לנו להסביר אותה. אנחנו נמצאים בשלב שקשה להגדירו כאלימות, אנחנו כבר מגדירים את זה בתור טרור. ‘הצוותים הרפואיים מפחדים לבוא לעבודה, וגם המטופלים והמטופלות חוששים להגיע”.

”הצוותים הרפואיים מפחדים לבוא לעבודה”. רחבת בית החולים אסותא אשדוד, היום | צילום: ליטל גלמן

דוד (שם בדוי), רופא מתמחה בבית החולים, חיזק את דבריו של ד”ר לוי: ”האלימות נגד הרופאים פוגעת בשאר המטופלים כי זה מפריע לתפקוד השוטף שלנו. כרופא שנחשף לאלימות, אני יכול להעיד שאי אפשר להתאושש מזה. זה מפריע לריכוז וממש יושב לך במקום כואב במשך כל המשמרת. אתה נכנס לתורנות של 26 שעות, וחושש שיקום אדם שיתפוצץ עליך, יקלל אותך או יכה אותך”.

לאביטל, אחות בבית החולים, חשוב לציין כי המחאה הזו, היא של כולם: ”חוץ מהרופאים והאחיות, גם המזכירות, כוח העזר, אנשי הביטחון, המשק והסיעוד חוטפים על ימין ועל שמאל. כל מי שנמצא בסביבה, חוטף. הגיע הזמן לשים לזה סוף”.

סגור לתגובות.