מפת ה"שומרות" של אפליקציית SafeUp

SafeUP: האפליקציה ששומרת על נשים

נטע שרייבר גמליאל הצליחה להציל חברה מאונס - וזה נתן לה רעיון לפתח אפליקציה על טהרת הסולידריות הנשית. SafeUp מאפשרת לכל אישה לאתר "שומרת" באיזור שלה, מישהי שתוכל לשוחח איתה כשהיא הולכת לבד ברחוב חשוך או להזעיק את המשטרה אם היא בסכנה

זו תחושה שנדמה שכל אישה יכולה להזדהות איתה, הדריכות הזו שאנו מרגישות בכל פעם שאנחנו הולכות לבד ברחוב חשוך. החשש מכל קול צעדים שנשמע מאחורינו, מכל צללית של גבר שמתקרבת ממול. קל להבין את התחושה הזאת במציאות שבה נשים עוברות הטרדות מיניות במרחב הציבורי מדי יום.

SafeUP נועדה להקל על התחושה הזו: זו אפליקציה חברתית חינמית, שנועדה לתת תחושת ביטחון לנשים.

איך היא פועלת? עם הפעלת האפליקציה מוצגת מפה שעליה מוצגות ה”שומרות”, חברות הקהילה הנמצאות באיזור.

בין אם את הולכת לבד ברחוב ומרגישה מאוימת, ובין אם מישהו מטריד אותך – בלחיצת כפתור את יכולה להתקשר ל”שומרת” שנמצאת הכי קרוב אלייך. השומרת יכולה לשוחח איתך, כדי שלא תרגישי לבד לאורך הדרך, או להזעיק את המשטרה אם את חשה סכנה מוחשית.

כל משתמשת מעל גיל 18 יכולה להפוך ל”שומרת” בעצמה לאחר הכשרה קצרה ובכך לסייע לנשים נוספות.

נטע שרייבר גמליאל יזמה את SafeUp אחרי שהצילה את חברתה מאונס – והחליטה לפתח אפליקציה שתאפשר לנשים אחרות לסייע ולקבל סיוע במקרה הצורך.

המיזם צמח במהירות והפך לרשת סולידריות נשית שבה חברות כיום מעל ל-131 אלף נשים. היא פועלת כיום גם מחוץ לישראל, בעיקר באירופה. שרייבר גמליאל מספרת שרבות מהן הגיעו בשיטת “חברה מביאה חברה”.

רוצות ורוצים לדעת עוד על האפליקציה שיכולה להציל נשים – צפו בסרטון:

 

 

סגור לתגובות.