פעילות במסגרת מלגת "כנפי יונה" | צילום: היחידה למעורבות חברתית ספיר

להעניק מכל הלב – ולקבל בחזרה

לכבוד פתיחת שנת הלימודים, "ספירלה" מזמין אתכם לגלות כמה מהתוכניות של היחידה למעורבות חברתית של משרד הדיקן, שעבורן תוכלו לקבל תגמול כספי או נקודות זכות: הכירו את מלגות "חיבורים" ו"כנפי יונה" ואת הארגון החברתי "הלל"

מכללת ספיר פתחה את שנת הלימודים החדשה, ובין אם אתם סטודנטים חדשים או שכבר נמצאים בשלב מתקדם בדרך אל התואר – טוב שתכירו את המלגות והתוכניות החברתיות שמאפשרות לכם לתרום לקהילה במהלך הלימודים; ליהנות מתחושת הנתינה והערך; להכיר תכנים, מקומות ואנשים חדשים – וכן, בחלק מהמקרים גם לקבל תגמול כספי על תרומתכם.

יש רשימה ארוכה של מלגות ופעילויות חברתיות שסטודנטים במכללת ספיר ובכלל יכולים לנסות ולהתקבל אליהן. בחרנו להתמקד כאן בשלושה פרויקטים מעניינים במיוחד שעבור השתתפות בהם תוכלו לזכות גם בתשלום או בנקודות זכות.

מלגת “חיבורים”: לקרב בין חילונים לדתיים

מלגת “חיבורים” קיימת כבר ארבע שנים. היא הוקמה כפרויקט שמטרתו לייצר שיח בין סטודנטים חילוניים ודתיים על יזמות ומנהיגות, סביב נושאים מהעולם היהודי. במסגרת התוכנית על הסטודנטים להגיע למפגש שבועי במכללה שאורך שלוש שעות ובמהלכו הם מנהלים שיח עמוק ומלמד. הסטודנטים עורכים סיורים וטיולים משותפים, עוסקים בפעילות התנדבות לקהילה ומקבלים טעימה מעולם היזמות באמצעות מפגשים עם יזמים מנוסים. בסוף שנת המלגה יהיה עליכם להגיש מיזם אישי. קרנות חיצוניות יבחנו את כלל המיזמים שיוגשו ויעניקו לכמה מהם את המימון והליווי הדרוש על מנת שייצאו אל הפועל.

ומה לגבי התגמול הכספי? עבור 120 שעות פעילות בשנה תוכלו לקבל מלגה בסך 6,000 שקל.

“דרך השיח בינינו, דתיים וחילוניים, כל אחד מביא את החלק שלו אל הפאזל המשותף שמרכיב את הזהות הישראלית”, מסביר הרב יהודה בן חמו, שמלווה את תוכנית “חיבורים”. “הסטודנטים מגיעים למפגש מהנה ומשוחחים ביחד על נושאים כמו זוגיות או הייחוד שבאדם. בסוף המסע שלנו יחד המשתתפים כבר הופכים לקבוצה מגובשת”.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר “חיבורים”.

מלגת חיבורים
הפאזל שמרכיב את הזהות הישראלית. פעילות מלגת “חיבורים” | צילום: יהודה בן חמו

הארגון החברתי “הלל”: להעמיק את תחושת השייכות

עמותת “הלל” היא ארגון חברתי בין-לאומי שמטרתו להעמיק את תחושת השייכות של סטודנטים לעם היהודי. הסטודנטים חוקרים במהלך השנה את הקשר האישי שלהם לעם היהודי, תוך חשיפה למגוון רחב של זהויות וקהילות יהודיות בארץ ובעולם. הארגון פועל בשבעה מוקדים שונים בארץ. התוכנית מציעה מגוון פעילויות כמו תוכניות לימוד ויזמות ותוכנית הרדיו “פרשים בלילה” שמופקת על ידי סטודנטים ממסלול הרדיו בחוג לתקשורת של מכללת ספיר.

מדי שנה מתקיים גם סמינר קיץ בקליפורניה שבו דנים סטודנטים ישראלים ואמריקאים בזהות יהודית ומקיימים סדנאות מגוונות, טיולים וימי סיור. הסטודנטים של “הלל” יכולים להצטרף גם לסיורי “תגלית” שעורכים סטודנטים אמריקאים בישראל. כך, למשל, לרגל חג ההודיה האמריקאי ייפגשו בקרוב סטודנטים אמריקאים וישראלים לסעודות משותפות שייערכו בשדרות ובבאר שבע.

רוני גרוסמן השתתפה בתוכנית “Humans Of Otef Gaza” של ארגון “הלל”, ונפגשה במהלכה עם משלחת של סטודנטים יהודים מארה”ב שהגיעו לסיור בישראל: “דרך השיחות איתם למדתי להכיר את הזהות היהודית והישראלית שלי טוב יותר והבנתי עד כמה אני גאה בה. הבנתי את חשיבות ההסברה על ישראל וזה משהו שלקחתי איתי הלאה. נוסף על כך הכרתי אנשים מדהימים שאני עוד בקשר איתם”. כיום גרוסמן משמשת כרכזת שיווק ודיגיטל של הארגון במכללת ספיר. “אני שמחה על המקום של הלל בקמפוס מכיוון שהוא פותח דלת והצצה לחיים סטודנטיאליים אחרים, לעולמם של סטודנטים יהודים מרחבי העולם”, מוסיפה מאי בראון, רכזת “הלל” במכללה.

מה תקבלו בעבור הפעילות בארגון? תלוי בתוכנית ובפעילות. ההשתתפות בהפקת תוכנית הרדיו, למשל, מעניקה שתי נקודות זכות – וכך גם התוכנית “Humans Of Otef Gaza”. תוכניות אחרות מעניקות מענק השתתפות, בסכומים משתנים בהתאם לפעילות.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר “הלל”.

הצצה לחיים סטודנטיאליים אחרים. דוכן הרשמה לארגון “הלל” | צילום: מאי בראון

מלגת “כנפי יונה”: להנציח את מורשת יהדות אתיופיה

מלגה זו מיועדת לסטודנטים יוצאי אתיופיה שמעוניינים להשתתף בתיעוד סיפורי העלייה של בני העדה לישראל. בסמסטר א’ הסטודנטים ייפגשו עם בני הדור השלישי, ישמעו את סיפורי העלייה שלהם מאתיופיה ויתעדו אותם. בסמסטר ב’ יפיקו הסטודנטים פודקאסט בשיתוף המחלקה לתקשורת, שבאמצעותו יוכלו להעלות את התודעה הציבורית לסיפורים הללו.

עבור 85 שעות פעילות בשנה, שבמהלכם ילווה כל סטודנט שני עולים ותיקים, ניתן לקבל מלגה על סך 5,000 שקל.

שושנה טללה, רכזת המלגה, מספרת: “מה שמיוחד במלגה, זה בסופו של דבר החיבור הבין דורי בין האוכלוסייה המבוגרת לבין צעירי העדה”, מסבירה רכזת המלגה, שושנה טללה. “בדרך כלל לצעירים אין תמיד זמן להקשיב לסיפורים של דור ההורים והסבים. הסטודנטים עמוסים בלימודים, בעבודה, בפיתוח עצמי – והנחלת המורשת של העדה עלולה להתפספס”.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר של “כנפי יונה”.

 

סגור לתגובות.