הסטודנטים מפרגנים. נועה וכטנברג | צילום: אפרת בן שלום

סטודנטית וסופרת: נועה וכטנברג צוללת אל מעמקי הלב

נועה וכטנברג (24), סטודנטית לקולנוע שנה ב' ממכללת ספיר, הוציאה לאור ספר ביכורים שעוסק בקשת הרגשות שלנו וכבר זוכה לתגובות נלהבות מהקוראים: "הגשמתי חלום יקר אבל לא הייתי מוכנה לוותר"

את נועה וכטנברג (24), סטודנטית לקולנוע שנה ב’, אפשר לפגוש בהפסקות הפעילות מאחורי דוכן הספרים הקטנטן שלה במכללת ספיר, מציגה בגאווה את “המדריך השלם למחלות לב”, רומן הביכורים שלה. הספר מתאר את היחסים המיוחדים הנרקמים בין סיוון, צעירה דכאונית וסקרנית, לבין חוקר הרגשות ד”ר ברוך גרשנבאום, חתן פרס נובל, שקנה את עולמו כשהיה הראשון לקבוע שרגשות הם לא יותר מאשר וירוסים של הנפש, ושבעזרת טיפול נכון ניתן להירפא מהם. כשסיוון מגיעה לעבוד אצל החוקר ומכירה אותו לעומק, היא מגלה גבר מזדקן ובודד, עם נפש מיוסרת. ככל שסיוון מעמיקה להכיר את ברוך, כך היא משתכנעת כי שניהם תלויים זה בנפשו של זה – ושרק אם תצליח לחלץ את ברוך מאפלת חייו, תוכל לרפא את עצמה. עלילותיהם של גיבורי הספר ממחישות לקוראים שלא הכל מובן מאליו בנושא הרגש. כל פרק בספר מציין רגש אחר, כמו, אהבה, קנאה ועוד.

כריכת ספרה הראשון של נועה וכטנברג

הספר יצא לאור בהוצאת אוריון ונמכר ברשת סטימצקי אך וכטנברג מדגישה ש”מימון הספר כולו היה עליי. הגשמתי חלום יקר, שעלה לי עשרות אלפי שקלים, אבל לא הייתי מוכנה לוותר”.

מאיזה גיל התחלת לכתוב פרוזה?

“אפשר לומר שכבר בכיתה א’. תמיד אהבתי לכתוב, כתבתי סיפורים קצרים למגירה. כשהייתי בכיתה ה’ כתבתי שיר שהופיע בספר שירים ייחודי שהוקדש לשנת ה-60 למדינה בהוצאת ידיעות ספרים והופץ ברשתות הספרים”.

בספר “המדריך השלם למחלות לב” את מציעה מבט מעמיק אל ייסורי הנפש. מאיפה זה מגיע?

“גדלתי עם אמא שהיא פסיכולוגית. לדעתי, זה גרם לי לחשוב ולהיות במקום שהוא מאוד בוחן, ולהסתכל על הדברים בצורה שונה ואינטואיטיבית. ייתכן שגם העובדה שאני אחות בכורה שהייתה לה אחריות השפיעה על הכתיבה שלי. את הספר הזה התחלתי לכתוב הרבה לפני שפרצה המגפה, אבל בתקופת הקורונה זה ממש התעצם בכל הרבדים. המתח והחרדה בקורונה, עצב והתאהבות, גם דיכאון וסגירות רגשית, אלו דברים שאנשים חוו אותם בצורה מוחשית בתקופה הזו”.

נועה וכטנברג בדוכן הספרים שלה במכללת ספיר | צילום: יובל אטיאס

 

ספרה של נועה וכטנברג זוכה לתגובות נלהבות מקוראות וקוראים. “אהבתי את רומן הביכורים. בהחלט יש למה לצפות בהמשך, למגוון ספרים מרתקים”, החמיאה הבלוגרית גלית נתן. “הספר כתוב מנקודת מבט חצי ריאליסטית וחצי דמיונית, מצליח לתאר בדיוק מכאיב שלל רגשות ותחושות על סקאלת הנשמה שלנו ומלווה בהמון הומור”. ניצן יודקובסקי שיתפה את עוקביה בפייסבוק בכך ש”הספר הזה בא לי בדיוק בזמן. משפטים שהזיזו לי מיתר בלב, ועמודים שלמים שהצליחו לסחוף אותי אל כל קשת הרגשות”.

את יודעת כמה ספרים נמכרו עד כה ?

“האמת שאני לא מתעדכנת, זה אף פעם לא היה העיקר מבחינתי, יותר חשוב שעשיתי את זה וכמובן, הייתי רוצה שישמעו עליי. אבל לא ירדתי למספרים”.

מי הסופר האהוב עלייך, שמהווה עבורך השראה ?

“הסופרים שאני מתחברת אליהם לרוב, הם רומאן גארי, ג’יין אוסטין ויוכי ברנדס”.

היא מרוצה מאוד מלימודי הקולנוע: “בשנה שעברה זה היה קטסטרופה. בגלל שהכל היה בזום נוצר מרחק בין הסטודנטים בכיתה והרגשתי שלא חוויתי את שנה א’ כמו שצריך. עכשיו, כשחזרנו ללמוד במכללה, אני מרגישה שהשנה היא כמו שנה ראשונה עבורי. הכל מצוין. המרצים, חומר הלימוד, האווירה, פשוט הכל”.

ומה אומרים החברים ללימודים על הספר?

“מאוד מפרגנים. בעיניי, הספר שלי מיועד לא רק לקוראי ספרים מושבעים. הוא יכול לדבר לכל אדם, מכיוון שהספר מדבר על נושאים שאנו חיים אותם ומדברים עליהם כל הזמן”.

ניתן לרכוש את הספר ברשת סטימצקי ובאתר עברית.

סגור לתגובות.