הצגת פרויקטי גמר מסלול עיתונות של בוגרי תשפ"ג (צילום מסך מזום)

בוגרי תשפ”ג במסלול עיתונות הגישו את פרויקטי הגמר

חמישה צוותים הציגו את המגזינים שכתבו, ערכו והקימו בכוחות עצמם בפני השופטים המקצועיים, בהם עורכת השבועון לאשה וסמנכ"ל הדיגיטל של תאגיד השידור כאן. בפרויקטים: מגזין על הכביש החוצה את השומרון, קיר וידאו על שברון לב, אתר על בדידות ותחושת לבד, מגזין על רווקות בישראל ובעולם ופרויקט מיוחד על תלות חברתית

חמישה צוותי סטודנטים, בוגרי התואר הראשון במסלול עיתונות במחלקה לתקשורת בספיר, הציגו הבוקר (יום ב’) את פרויקטי הגמר שלהם בפני בכירי ענף התקשורת, מרצים, סטודנטים ואורחים.

מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר ומלחמת “חרבות ברזל” הביאו לדחייה בפתיחת שנת הלימודים ועל כן האירוע השנתי החגיגי הועבר במלואו לזום. צוותי הסטודנטים היו בעיצומן של עבודות הסיום של הפרויקטים אבל כמעט כולם הושפעו מאירועי הלחימה בעוטף עזה. רבים גויסו למילואים, אחרים פונו או עברו מביתם, וכל היתר נאלצו להתגונן בביתם מהתקפות הטילים המרובות על הערים ויישובי הדרום. עקב כך נאלצו הסטודנטים להשקיע מאמצים מיוחדים כדי להביא את פרויקטי הגמר לסיום.

כפרויקט גמר נדרשים הסטודנטים של מסלול עיתונות להקים בכוחות עצמם מגזין מקוון בנושא ציבורי כלשהו, המשקף את תפישת עולמם וסדר העדיפויות החברתי שלהם. הפרויקטים שהוצגו היום שיקפו את כל המיומנויות המקצועיות שרכשו במסגרת לימודיהם במסלול עיתונות: הם בחרו נושא, קבעו שם ולוגו למגזין, איתרו נושאים ומרואיינים, כתבו, צילמו, ערכו בטקסט ובווידאו, בנו את האתר על פלטפורמת וורדפרס וניהלו את מהלך העבודה כפרויקט מקצועי.

מדי שנה מארח המסלול עיתונאים בכירים, מראשי ענף התקשורת, כשופטים חיצוניים, שבוחנים ומעריכים את פרויקטי הגמר בעיניים מקצועיות ומעניקים משוב לבוגרים. השנה אירח המסלול את קרינה שטוטלנד, העורכת הראשית של השבועון לאשה, ואת תומר ברנד, סמנכ”ל הדיגיטל של תאגיד השידור כאן. השופטים האורחים העניקו ציונים לצד השופטים מטעם המסלול ומנחי הפרויקט, אילן יצחייק, ראש מסלול עיתונות ועורך בכיר ב-ynet וידיעות אחרונות, ותמיר כהן, עיתונאי ומנהל הפרויקטים הדיגיטליים של תאגיד השידור כאן.

קרינה שטוטלנד, עורכת לאשה (צילום מסך מזום)

 

תומר ברנד, סמנכ”ל הדיגיטל של תאגיד השידור כאן (צילום מסך מזום)

 

תמיר כהן, עיתונאי ומנהל הפרויקטים הדיגיטליים של תאגיד השידור כאן (צילום מסך מזום)

כביש 60, לב שבור ובדידות חברתית

הפרויקטים שהוצגו השנה המחישו נושאים שהצוותים הגדירו כקרובים ללבם. ככאלה, רבים מהם עסקו במקומו של האינדיבידואל בחברה. אלה הפרויקטים:

לביראלי – פרויקט שבמרכזו “קיר וידאו” המציג מונולוגים אישיים מרגשים על מצבים שונים של שברון לב: ממותו של כלב אהוב ועד נטישה או פרידה מורכבת מבת זוג. את הפרויקט יצרו הסטודנטים שני אלוש, 27, מנהלת פרויקטים מראשון לציון; רון ששון, תחקירן בדסק החדשות של ערוץ 12 מרמת גן; ואודליה מטר, לוביסטית לענייני המזה”ת ב-FCNL בוושינגטון, גרה בארה”ב.

מתוך מצגת הפרויקט

להבין לבד – מגזין מרתק ואיכותי מאוד, שמוקדש כולו למידע על בדידות חברתית ותמיכה לאנשים בודדים, הכולל גם פלייליסט משובח בספוטיפיי שיאפשר לקוראים לא להרגיש לבד. את הפרויקט יצרו נועה רוקח, בת 25 מאשקלון, סטודנטית לתואר שני בתקשורת; עדן סולומון, בת 24 מאשדוד, כתבת דרום ב”הארץ”; ואיתי דקל, בן 34 מתלמי יחיאל, כתב ועורך במגזין “עיתונות” של אגודת העיתונאים בת”א.

מתוך מצגת הפרויקט "להבין לבד"

מתוך מצגת הפרויקט

סינגליזם – מגזין על ולמען נשים צעירות, העוסק במשמעות מצב הרווקות בארץ ובעולם מהיבטים שונים. במוקד המגזין ראיונות עם רווקות צעירות מכל העולם, בין היתר מעיראק, מרוקו, טורקיה ואתיופיה. המגזין מוגש בפורמט המזכיר גלילה ברשתות חברתיות. את הפרויקט יצרו רז ישראלי, נשואה ובת 27 מאופקים, בעלת סטודיו לטיפוח ויופי; אדר גנדלסמן, בת 26 מתל אביב, בעלת חברת סושיאל לעסקים; שיר כהן, בת 24 מראשון לציון, מפיקת חדשות בידיעות אחרונות; ואמנה אבו סכות, בת 23 מרהט, עוזרת תחקירנית.

מתוך מצגת הפרויקט

ציר עלילתי – פרויקט עיתונאי מעמיק העוקב אחר כביש 60, ציר התנועה המזרחי העיקרי מצפון לדרום, המתחיל באזור עפולה ומגיע עד באר שבע, תוך שהוא חוצה את השומרון ויהודה, ומנקז אליו חיכוכים ואלימות רבה בין ישראלים לפלסטינים. את הפרויקט יצרו ארד בלמס, בן 27 מלכיש, עובד חדר שידור בערוץ הכנסת; אמיר סגל, בן 29 מתל אביב, רכז המערכת של ספירלה; ועידן בלומהוף, בן 31 מהיישוב כרמל, קב”ט בהיכל המשפט בבאר שבע.

מתוך מצגת הפרויקט

 

תלות ממד – פרויקט רחב על היבטים שונים של תלות, נפשית או פיזית, שמפתחים אינדיבידואלים במערכות חברתיות, בהתנהגויות, באנשים או בחומרים. את הפרויקט יצרו אופק פריאנטה, בת 24 מאשקלון, מפיקת חדשות בידיעות אחרונות; רותם שרון, בן 28 מבאר שבע, סגן עורך “באר שבע נט” ושדרן ברדיו דרום; ונתנאל זיידנורג, בן 24 מבת ים, פעיל זכויות אדם.

מתוך מצגת הפרויקט

השופט סוגר מעגל

עורכת לאשה, קרינה שטוטלנד, מלווה את בוגרי מסלול עיתונות זו השנה השביעית ברציפות כשופטת-אורחת. השופט האורח תומר ברנד, שמילא שורה של תפקידי עריכה בכירים במחלקות החדשות של העיתונות המודפסת והדיגיטלית, סגר מעגל בהיותו בוגר המחלקה לתקשורת בספיר. בשנת 2008 עמד בעצמו על במת האולם במכללה והציג עם חבריו לצוות את פרויקט הגמר שלהם, כשסיימו את לימודיהם במסלול עיתונות.

בתמונות למטה: רגעים משידור יום השיפוט בזום, בהשתתפות בוגרי תשפ”ג במסלול עיתונות, עם השופטים והאורחים.

ד”ר הגר להב
עידן בלומהוף
ד”ר אורלי סוקר
רז ישראלי
ד”ר יובל גוז’נסקי, ראש המחלקה לתקשורת

סגור לתגובות.