מכללת ספיר. צילום: יח"צ המכללה האקדמית ספיר

חניות, ימי גיבוש וחוגי ספורט: שאלנו סטודנטים מה המכללה צריכה לעשות עם 200 מיליון שקל שתקבל מתקומה

חלק מתקציב המיליארדים שאישרה הממשלה למינהלת תקומה מיועד לשיקום פעילותה האקדמית והחברתית של המכללה. סטודנטים וסטודנטיות בספיר, שנמצאת כבר שנים בקו האש, מקווים ליותר ימי גיבוש חברתיים, סדנאות חוסן, שיפור תשתיות החנייה, חוגי ספורט ואפשרות לכיתות במתכונת היברידית

מאת פלד ארבלי

בשבוע שעבר, יותר מחצי שנה לאחר ה-7 אוקטובר, אישרה הממשלה את התוכנית האסטרטגית של מינהלת תקומה לשיקום, חיזוק ופיתוח עוטף עזה (חבל התקומה) בחמש שנים הבאות. במסגרת התקציב שהיקפו 19 מיליארד שקל הוקצו 200 מיליון שקל למכללה האקדמית ספיר, לצורך שיקום פעילותה האקדמית והחברתית. בספיר, שפועלת כ-30 שנה ובה לומדים יותר מ-7,500 סטודנטים וסטודנטיות, מתכוונים להקדיש את חמש השנים הבאות בפיתוח מערכי המחקר, ההוראה, היזמות והיצירה, הפעילות החברתית והשירות לסטודנט.

מגזין ספירלה ביקש לבדוק מהי הזווית של הסטודנטים.

אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בספיר: “מברכים על ההחלטה החשובה של הממשלה שתאפשר למינהלת התקומה לדחוף ולקדם את שיקום האזור והמכללה בפרט. אנו מלאי תקווה כי תקציבים חשובים אלו אכן ינותבו לשיקום וקידום רווחת סטודנטים.ות וקהילות סטודנטים.ות כמענה על האתגרים והקשיים שצפו בעקבות ה-7 באוקטובר.

אז מה האתגרים, מה הסטודנטים באמת רוצים?

״לדעתי צריך לפתוח מעון לילדים למען הסטודנטיות שהן גם אימהות, דבר שיתרום להגעה של הרבה נשים לאקדמיה ולמכללה”, אומרת סימה רובנובסקי, סטודנטית לעבודה סוציאלית. “חשוב גם לקיים סדנאות חוסן, לפתוח עוד קפיטריות במכללה ואולם קולנוע”.

הדר שטרית, סטודנטית למשאבי אנוש: “הייתי רוצה שהכסף ישפיע יותר על הגיבוש של החבר’ה מהתואר. יותר ימי סטודנטים והופעות, בעיקר אחרי שלא היינו במכללה תקופה כה ארוכה והחברה מהתואר לא מכירים אחד את השנייה. הייתי רוצה שיפתחו חוגי ספורט בשביל לנקות את הראש ולשמור על אורח חיים בריא בזמן התואר. שהלימודים יהיו יותר אטרקטיביים ונצא לסיורים על פי החומר. למשל, כרגע אנחנו לומדים דיני עבודה ויהיה מגניב לראות דיון או משפט בבית המשפט בנושא”.

דור בהיר, סטודנט לשיווק מצטרף לשטרית עם הצעה חשובה: “הייתי שמח שחלק מהכסף יושקע בהפיכת הכיתות להיברידיות, באמצעות התקנת מצלמות עבור סטודנטים שאין להם יכולת לחזור ללימודים פרונטליים”.

חשוב לטפל בנושא החניות”, אומרת ליאורה וקנין, סטודנטית לתקשורת. “זה פשוט קטסטרופה. חייבים להגדיל את כמות החניות או לעשות חניות מסודרות שמיועדות גם לסטודנטים. אי אפשר כל פעם לחנות במרחק של 10 דקות הליכה, או בכלל לחנות בצדי הכביש ולקבל קנסות כי לא מוצאים איפה לחנות”.

לעומת וקנין, עומר יוסף, סטודנט לתקשורת שנה ג’ במסלול רדיו, אומר ש”חשוב להוסיף עוד קפיטריות למכללה או לעשות מכרזים שווים ומעניינים כמו שיש לאוניברסיטת בן גוריון. ארומה, מקסיקני וכו’. אין סיבה שספיר לא תהנה גם מכל הדברים הללו”. אלדר מיכאל טייב, חברו למגמה של יוסף, חושב שצריך להשקיע דווקא במקומות אחרים: “המכללה חייבת לדאוג לכיסאות ושולחנות יותר הולמים ונגישים. בסופו של דבר זה משפיע על הריכוז של הסטודנט שבא להקשיב למרצה”.

אז הדרך עדיין ארוכה להגשמת כל הציפיות, אבל נראה שפניה של המכללה לכיוון צמיחה, פרופ’ ניר קידר, נשיא המכללה: “אני מברך על התוכנית האסטרטגית של מינהלת תקומה ועל אישורה על ידי הממשלה. זו תוכנית שאפתנית וחשובה, שתאפשר לקהילת ספיר להוביל את תקומת עוטף ישראל. אנו מזמינים את הסטודנטיות והסטודנטים להצטרף לחזון ולעשייה שלנו, ליהנות מהשכלה איכותית ורלבנטית לשוק התעסוקה, ולהצמיח ביחד את הנגב המערבי”.

סגור לתגובות.