חוויה קולינרית באשדוד | צילום: ליטל גלמן

”המגוון כל כך גדול, ולפני ששמתי לב – אכלתי כבר בחמישה דוכנים”

פסטיבל ''עמים וטעמים'' שב לעיר אשדוד לאחר הפסקה שנגרמה בשל הקורונה. אל פארק אלישבע התנקזו אלפי מבקרים שעברו בין הדוכנים של מעל ל-40 מסעדות מהעיר, המגישות מנות מגוונות מרחבי העולם: "כיף לראות כמה הקולינריה באשדוד מפותחת"

אלפים פקדו לפני כעשרה ימים את פארק אלישבע שבאשדוד, במהלך שני ימי פסטיבל ”עמים וטעמים” שנערך לאחר הפסקה מאולצת של שנתיים בשל הקורונה. מעל 40 מסעדות מקומיות הציעו למבלים חוויה קולינרית חובקת עולם, במחיר מוזל של 10 שקלים למנה אישית.

בפסטיבל ראינו דוכנים משלל מסעדות מצליחות באשדוד – כל מסעדה מגישה מנה המאפיינת מדינה מסוימת, שדגלה מתנוסס מעל הדוכן: אוכל ישראלי, צרפתי, אמריקאי, בוכרי, מצרי, אתיופי, איטלקי ועוד. הסועדים יכלו לבחור בין אופציות בשריות, חלביות, צמחוניות וטבעוניות.

“הערב הראשון היה מטורף”, סיפר אדם, בעליה של מסעדת זה, שהגישה מבחר מנות מהמטבח הארגנטינאי. “זו לא הפעם הראשונה שלנו כאן, וביחס לפעם הקודמת – הגיעו הרבה יותר אנשים. כבר בתשע בערב נגמר כל האוכל אצלנו, ועוד הכפלנו את כמות המנות מאז הפעם האחרונה. ברביעי, הערב הראשון של הפסטיבל, הגשנו 1,786 מנות. למחרת כבר הגשנו 4,000”.

דוכן מסעדות 'PORTO', המגישה אוכל פורטוגלי | צילום: ליטל גלמן
סועדים מחוץ לדוכן של מסעדת PORTO, המגישה אוכל פורטוגלי | צילום: ליטל גלמן

לפני הדוכנים השתרכו תורים ארוכים אך הממתינים בהם התקדמו במהירות בזכות אנשי הצוות המיומנים של המסעדות השונות. לצד מסעדות ותיקות, ראינו גם כמה שחקניות חדשות בעולם המסעדנות, שהתמודדו לראשונה עם ההמון הרעב. ”המסעדה שלנו קיימת רק שנה ופתחנו בעיצומה של הקורונה. זו הפעם הראשונה שאנחנו משתתפים בפסטיבל. כיף לראות עד כמה הקולינריה באשדוד מפותחת”, סיפר מאור, בעלי מסעדת Smokeat. ”המסעדה שלנו מביאה בשר מעושן ייחודי שעובר תהליך ארוך ולצערנו לא יכולנו לשים כמות בשר גדולה במעשנה לקראת הפסטיבל, מכיוון שכל חתיכת בשר צריכה לקבל מידה עשייה מדויקת”.

באן עם אסאדו מפורק, מסעדת 'Smokeat' | צילום: ליטל גלמן
באן עם אסאדו מפורק, של מסעדת Smokeat | צילום: ליטל גלמן

במהלך הבילוי, הקהל נהנה גם מבמות מוזיקה  ברחבי הפארק, בירות, יין, ואף דוכני גבינות. ‘זו הפעם הראשונה שלי בפסטיבל, ונהניתי בטירוף”, אמרה נועה מאשדוד בחיוך. “כמובן שהעיניים רצות והרגליים אחריהן, כי רוצים לטעום הכל מהכל. ‘המגוון כל כך גדול, ולפני ששמתי לב – אכלתי כבר בחמישה דוכנים”.

סגור לתגובות.