עודד בן ברוך, אילונה מוסטובסקי ושקד חייסון, יזמי Art bnb | צילומים: סיגל מהרי צהייה וענבל אריש

“תחושת הסיפוק הזו שעבדנו קשה בשביל להקים מיזם מאפס, זה שווה הכל”

האפליקציה שתעזור לסטודנטים להגיש עבודות בזמן, המיזם שיכיר לסבתא וסבא חברים חדשים, והפרויקט שייתן לאמנים צעירים הזדמנות לפריצת דרך: הכירו כמה מהפרויקטים היצירתיים ביותר שיוצגו היום במסגרת יום הצגת המיזמים השנתי של מרכז חי בספיר. #תכלס - כתבה שישית בסדרה

זה קורה היום: מרכז חי (חדשנות ויזמות) בספיר יערוך את יום הצגת המיזמים השנתי, שבמהלכו יציגו סטודנטים מהמכללה שורה של פרויקטים שעליהם עבדו במהלך השנה האחרונה.

זו השנה הרביעית בה פועל מרכז חי בספיר, עם רזומה של כ-500 בוגרים שלמדו במסגרתו עד היום. מדי שנה עובדים הסטודנטים על כ-30 מיזמים שונים. חלקם ממשיכים לפתח אותם גם אחרי סיום הלימודים והופכים אותם לעסקים של ממש, כדוגמת האפליקציה הפופולארית מטרונגב.

במסגרת חי בספיר פועלות שמונה מעבדות יזמות וחמש קליניקות. המעבדות מנוהלות על ידי המחלקות האקדמיות וממוקדות בתחומי תוכן מגוונים: חדשנות במשפט, פסיכולוגיה וחינוך, קהילות חכמות בפריפריה, תרבות, עולם המשחק (גיימינג), אתגרים בתעשייה, פורמטים ותוכן טלוויזיוני. כל אחת מהן מקדמת צוותים המפתחים מיזמים בתחום המומחיות של אותה מעבדה.

לצד המעבדות, פועלות הקליניקות שמספקות לצוותי הפיתוח שבמעבדות תמיכה מקצועית בתחום המומחיות שלהן (משפטים, תוכנה ועוד). המעבדות והקליניקות פתוחות בפני סטודנטים מספיר כמו גם בפני תושבי שדרות והסביבה. סטודנטים המשתתפים במעבדה או בקליניקה מקבלים על כך קרדיט אקדמי בהיקף של 8 נקודות זכות.

“תחושת ביטחון והפגת הבדידות”. סתיו דניאל ואיתמר בן יוסף מ-LoyalPal

שסבתא וסבא לא יישארו לבד

סתיו דניאל ואיתמר בן יוסף, סטודנטים לתקשורת הלומדים בשנה ג’ במסלול שיווק ומדיה דיגיטלית, מספרים מה הוביל אותם לבחור ללמוד יזמות: “אנחנו מאמינים שבכל אחד יש את היזם שהוא, וכל אחד יכול להיות כזה. אנחנו מרגישים שהניסיון שקיבלנו פה נתן לנו המון כלים, גם לשוק העבודה בחוץ וגם לחיים עצמם. תחושת הסיפוק הזו, שעבדנו קשה שנה שלמה בשביל להקים מיזם מאפס, ובסוף רואים את התהליך שעשינו ולאן הגענו – זה שווה הכל”.

דניאל ובן יוסף הגו את המיזם LoyalPal, שנועד לאפשר לבני הגיל השלישי ליצור קשרים משמעותיים. מדובר באפליקציה שמאפשרת לגבש קהילות קטנות על בסיס מיקום ותחביבים ולהניע את המשתתפים להיפגש פנים אל פנים. “האפליקציה תציע מדריכים מקצועיים, מנחי קבוצות ומידע קהילתי המותאמים לגיל השלישי”, מסבירה דניאל. “LoyalPal תחזק את תחושת השייכות לקבוצה, תעניק תחושת ביטחון ותוביל להפגת הבדידות”.

איך נולד הרעיון?

“יש לשנינו סבים וסבתות שחווים את הקשיים הללו. אנו מאמינים כי בתור בני אדם וכיזמים אנו חייבים לחשוב על פתרונות חדשים המאפשרים לאוכלוסייה המבוגרת להישאר בריאה, מעורבת ושייכת לאורך שנים”.

האפליקציה שתעזור לכם להגיש עבודות בזמן

אתם צריכים להגיש עבודה, אבל אין לכם פנאי וכוח להתחיל אפילו. הימים חולפים, מועד ההגשה מתקרב, הלחץ עולה…אם גם אתם סובלים מדחיינות בהגשת עבודות אקדמיות, אפליקציית “פוש מי” נועדה עבורכם. המיזם המעניין הזה, שיוצג היום בפני השופטים, עונה על בעיה שמטרידה סטודנטים רבים. מאחורי המיזם עומדים שלושה: עומר בניטה ואור חטב, סטודנטים לתקשורת בשנה ב’, ואנטונלה פורטנוי, סטודנטית שנה ג’ מהמחלקה ללימודים רב תחומיים. “האפליקציה מיועדת לסטודנטים דחיינים ומעודדת אותם להגיש עבודות מוקדם יותר”, אומר חטב.

“המטרה של האפליקציה שלנו היא לעודד את הסטודנט לא לחכות לדקה ה-90”, מוסיפה פורטנוי. “אנחנו יודעים שזה מה שבעצם קורה בפועל. קוראים יום לפני את הנחיות המטלה, נכנסים ללחץ, לא יוצאים לבלות, מוותרים על פגישות עם חברים או משפחה – וחבל”.

“יש ליווי מדהים של המרצים”: עומר בניטה ואור חטב מ”פוש מי”

איך האפליקציה עובדת בפועל?

בניטה: “האפליקציה מתחברת לממשק הלימוד של המכללה. היא שואבת משם את כל המידע על המטלות שלנו בכל הקורסים שאנחנו לומדים, ושולחת לנו תזכורות על הימים שנותרו לנו להגיש כל מטלה. על כל הגשה בזמן הסטודנטים זוכים במטבעות וירטואליים – שאותם הם יכולים לצבור ולהשתמש בהם כדי לקבל הטבות והנחות בבתי עסק שונים”.

פורטנוי: “במידה שהסטודנטים יעשו את העבודות בזמן – מעבר לתגמולים שיקבלו, הם גם יוכלו לראות איפה הם עומדים ביחס לסטודנטים אחרים”.

איך בא לידי ביטוי הליווי של המרצים?

חטב ובניטה: “ליווי מדהים, יש פה מעטפת ממש רחבה. מלוות אותנו ליבנת ארנייס, אפרת ליברמן וגם ד”ר אריק טייב. אחד הדברים היפים ביזמות, זה שיש את הקליניקות שעוזרות. אנחנו עדיין לא בשלב הזה, אבל ככל הנראה שנשתמש בקליניקת הפיתוח בהמשך”.

הזדמנות לאמנים צעירים

מיזם נוסף שנקרא ART bnb, שייך לעודד בן ברוך, אילונה מוסטובסקי ושקד חייסון – סטודנטים לשנה ג’ מהמחלקה לניהול תעשייתי. המיזם שלהם מבקש לחבר בין אומנים בתחילת דרכם, שמבקשים להציג לעולם את יצירותיהם, לבין בתי עסק עם קירות ריקים ופנויים.

מה הייתה החשיבה מאחורי המיזם?

בן ברוך: “ככל שיוצגו יותר יצירות אומנות במרחב, כך זה יעלה את העושר היצירתי שלו. המטרה שלנו היא ליצור קורת גג אחת לאומנים צעירים ולבעלי עסקים, וכך ליצור גלריות ולהעצים את המרחב. אני מסתכל על כל קיר ריק כמו קנבס לאומן”.

איך זה יעבוד בפועל?

“היצירות יגיעו לבית העסק, שיציג אותן ויציע אותן למכירה. השאיפה שלנו ליצור בכך גלריה מתחלפת. הרווחים יתחלקו בין האומן, המיזם ובעל העסק – וכך כולם מרוויחים”.

היכן יפורסמו היצירות?

“בחרנו באתר דמו שבנינו ב-wix. האתר מאפשר לנו ליצור חנות אינטרנטית ולתת בה דף אישי לכל אומן עם תמונה שלו. זה השלב הראשוני של הפיילוט. בשלב מאוחר יותר, נרצה להיכנס למקומות כמו בתי מלון, חנויות תכשיטים ומוצרי יוקרה ואפילו להגיע לחו”ל. המטרה היא שתהיינה גלריות בכל מרחב בסביבה שלנו. ניתן לאנשים להביע את קולם, ונייצר מרחב חברתי טוב יותר שמתחבר לקהילה”.

סטודנטים עורכים חזרה לקראת יום הצגת המיזמים

יום הצגת המיזמים ייפתח היום ב-15:45 באקסלאב. הסטודנטים עורכים חזרות עד הרגע האחרון כדי ללטש את הפרזנטציות שיציגו בפני חבר השופטים, ובהם מנכ”ל משרד הדיגיטל אשר ביטון; מייסד חברת Eureka World אורי שפירא, סמנכ”ל הטכנולוגיה של Magnifica עידו מרקוביץ’, ומנכ”לית קבוצת לוצאטו (המתמחה ברישום פטנטים ובקניין רוחני) ד”ר אתי לוצאטו.

יש לכם טיפ לסטודנטים שמתעניינים ביזמות?

דניאל ובן יוסף: “היינו ממליצים להם לא לפחד להיכשל. בסוף צריך לזכור שזו הזדמנות לחוויה וניסיון במסגרת לימודית, ולכן לגמרי שווה לנצל אותה! כמובן חשוב להאמין במיזם שלהם ובערך שהם נותנים. יהיו מכשולים בדרך וזה לא קל, אבל חשוב לא לתת לדברים הקטנים להוריד אותם ופשוט להמשיך”.

**

כתבה זו היא השישית בסדרת הכתבות #תכלס, שבה ליווינו סטודנטים ממכללת ספיר שמצאו מגוון דרכים ללמידה מעשית. מוזמנים לקרוא גם את הכתבות הקודמות בסדרה על הקורס “חדשות לילדים”, על מגזין התרבות “מעמול”, על תוכנית הרדיו “מספריים”, על סדרת הרשת “טיפול טרמפיסטי” ועל מכונאיות הרכב שיצאו ממכללת ספיר. 

 

סגור לתגובות.