הפודטראק daily. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה | צילום: עדי הכרמלי

חודש וחצי לתוך שנת הלימודים – ורק לקפיטריה אחת במכללת ספיר יש תעודת כשרות

הנהלת המכללה טוענת ש"לכל המסעידים ישנה תעודת כשרות בתוקף", אבל בדיקת "ספירלה" מגלה שנכון להיום בבוקר - רק סניף "קרנף" בבניין 4 מחזיק בתעודת כשרות וגם היא הגיעה באיחור. סטודנטים שומרי כשרות זועמים: "אנחנו לא צריכים להסתובב במכללה עם צידניות כי אין מה לאכול"

סטודנטים, מרצים ועובדים רבים פוקדים מדי יום את מתחמי המזון של מכללת ספיר. אבל בדיקת “ספירלה” מגלה שנכון להיום, חודש וחצי מפתיחת שנת הלימודים, כמעט כל המתחמים הללו – למעט אחד – עדיין פועלים ללא תעודת כשרות תקפה, מה שמביא לכך ששומרי הכשרות אינם יכולים לקנות בהם.

קפיטריה
קפיטריית קרנף הכשרה בבניין 4 | צילום: אופיר אייזנברג

“סטודנטים לא צריכים להסתובב עם צידניות כי אין מה לאכול”, אומרת בתסכול יושבת ראש התא הדתי, יפעה בנדל. “סטודנט התקשר אליי לברר האם השבוע תהיה כבר תעודת כשרות, כדי לדעת אם עליו להביא אוכל מהבית או לא ולהיערך בהתאם בזמן הקניות בסופר, זה לא אמור להיות ככה”.

במכללת ספיר פועלות כיום שתי קפיטריות של רשת “קרנף”, שתי משאיות אוכל ומספר דוכנים לממכר מזון. אך לאמיתו של דבר, רק סניף “קרנף” הפועל בבניין 4 מציג תעודת כשרות. אלא שגם התעודה הזו הגיעה באיחור: רק לפני כשבוע בישרה אגודת הסטודנטים בפוסט בפייסבוק שהקפיטריה כשרה.

“הם פנו אליי רק עכשיו, הוצאתי תעודה אחת ל’קרנף’ כי לא יידעו אותי שיש עוד מתחם. בנוסף, התעודות התעכבו בגלל שלא שילמו אגרה, זו ביורוקרטיה”, טוען הרב אהרון כהן, משגיח הכשרות של המועצה האזורית שדות נגב. “מתחמי המזון יודעים את הכללים. תמיד לפני ראש השנה או פסח הייתי שולח תזכורות וכל השנים האלה הכל עבד כמו שצריך. הקורונה שיבשה הכל”.

את הסטודנטים שומרי הכשרות, שלא יכולים לקנות ארוחה כמעט באף אחד ממתחמי המזון במכללה, העיכוב הזה מכעיס במיוחד. “כסטודנט דתי במכללה הרגשתי שהנושא לא בוער למקבלי ההחלטות, שלא נתנו מענה הולם עד עכשיו. זה מקומם אותי מאוד”, אומר אסיף, סטודנט במכללה.

 

תעודת כשרות
הודעת אגודת הסטודנטים על כך שסניף קרנף בבניין 4 מחזיק בתעודת כשרות

כשפנינו לרב המכללה, יאיר רוזנטל, ושאלנו לגבי נושא הכשרות בספיר – הרב הודה ש”אני לא יודע יותר מדי פרטים אבל זה לא צריך לקרות. משהו מוזר קורה שם. הרבה פעמים מביאים כל מיני גופים פיראטיים שאין להם כשרות. אנשים בטוחים שכלל מתחמי האוכל במכללה כשרים”.

רב המכללה: “אני לא יודע יותר מדי פרטים, אבל זה לא צריך לקרות”

מנהלת הפודטראק daily מסרה בתגובה: “אין מה להחזיק כשרות, הכל מגיע כשר”. מסניף “קרנף” שבשער תקשורת נמסר “כי צריכה להגיע בקרוב תעודה״.

עובדי הפודטראק סושי טענו שאין להם תעודה נפרדת כי הם נכללים בתעודת הכשרות של המסעדה בשדרות. אלא שמבדיקה עם משגיח כשרות, עולה שאין זה מקנה לפודטראק אוטומטית תעודת כשרות.

ממכללת ספיר נמסר בתגובה: “הנהלת המכללה מקפידה על הפעלת נקודות הסעדה בעלות תעודת כשרות. נכון להיום, לכל המסעידים ישנה תעודת כשרות בתוקף. צר לנו שהתעודות הוצגו באיחור, מדובר בתקלה והנושא טופל. באירועים מזדמנים, מופעלים גם מסעידים ללא תעודת כשרות, כאשר הם מחויבים לציין זאת בפני הלקוחות”.

יצוין כי בדיקה חוזרת שערכנו הבוקר במתחמי המזון העלתה כי בניגוד לטענת המכללה, עדיין רק לסניף קרנף הממוקם בבניין 4 יש תעודת כשרות בתוקף.

 

סגור לתגובות.