זוג

תואר ראשון על רקע רומנטי: הזוגות שהכירו ב”ספיר”

סיגל וליאור הסתירו את הקשר במשך חצי שנה (ומאז הם שנתיים ביחד), שירלי ואבשלום הכירו בזכות סיכומי השיעורים (ועכשיו הם הורים לשניים), ושרון וגיל נאלצו להפריד בין ביזנס לפלז'ר ("הפסקנו ללמוד למבחנים יחד"). גם בעידן האפליקציות, יש מי שמוצאים אהבה במכללה. איך משלבים אותה בלימודים? ומה עושים כשנפרדים ונפגשים בכיתה?

ב-2008 הייתה שירלי דרוקר סטודנטית לתואר ראשון במכללת ספיר, ובקורס שלמדה אצל ד”ר מוטי גיגי, שעסק ביחסי הכוחות החברתיים בין המרכז לפריפריה, התיישב לידה אבשלום שטרית. תוך כמה שיעורים הוא הפך לידידה הטוב, אלא שבשלב מסוים היא הבחינה שהבחור יוצא למילואים בתדירות חשודה, ובכל פעם שחזר משירות כזה הוא ביקש ממנה לשבת איתו ולהשלים את החומר שהפסיד. לקח לה עוד קצת זמן עד שגילתה שצה”ל לא באמת קרא לו כל כך הרבה. זו פשוט הייתה דרכו – הספק מגושמת ספק מתוחכמת – להתקרב אליה. מפה לשם הם כבר 14 שנה יחד פלוס שני ילדים.

שירלי דרוקר שטרית חזרה מאז למקום הפשע, וכיום היא מרצה בחטיבת הרטוריקה בספיר. על הימים ההם היא מספרת: “ישבנו קבוע אחד ליד השנייה בקורס והיינו נלהבים מאוד מהתכנים. במהלך התואר אבשלום יצא המון למילואים והוא תמיד חיפש את החנונית – אני – שמסכמת הכול. בדיעבד גיליתי שמשלב מסוים הוא פשוט היה ממציא שיש לו מילואים רק כדי להתקרב אליי. נמאס לו לעלות על מדים כל פעם אז הוא אזר אומץ וגילה לי את האמת”.

מסיבה בספיר, ארכיון. למצולמים אין בהכרח קשר לכתבה

הכיתות באוניברסיטאות ובמכללות, וגם המדשאות שביניהן, היו עד לא מזמן המקום הכי יעיל להכיר בני או בנות זוג. השפע האנושי המגוון של צעירים וצעירות, בתוספת ארומה אינטלקטואלית ותחושת חופש, עשו את שלהם. אולם בעשור האחרון גם היכרויות רומנטיות עברו לפלטפורמות דיגיטליות, תופעה שהעמיקה מאז מגפת הקורונה. ועדיין, הכיתות בספיר הולידו כמה וכמה זוגות, גם בשנים האחרונות.

  • שירלי, התואר הראשון הוא מורכב, סיזיפי וטומן בחובו קשיים ועומס. איך מצליחים לבנות זוגיות כששני הדברים דורשים זמן ויכולות סנכרון?

“היה לנו אחד את השנייה לאורך כל הדרך ונהנינו מזה מאוד. הזוגיות התגבשה בלימודים ונכחה גם שם. בכלל, היינו מחזור מאוד מגובש. הקורסים היו מרתקים, נפגשנו ובילינו המון עם החבר’ה מהתואר, למדנו יחד לבחינות. כשרצינו להיות לבד, היינו דואגים ללכת לפינה שלנו ולהתבודד. האווירה במכללה בכלל ובמחלקה בפרט העצימה אותנו ועזרה לנו ליהנות מהדרך”.

סיגל קרוצוב אלחדד וליאור ברוך, כיום תלמידי שנה ג’ במחלקה לתקשורת במכללה, הכירו בתקופת הקורונה בשנה א’ והם יחד כבר שנתיים. “העליתי סטורי פעם, ליאור הגיב לי והתחלנו לדבר. שלושה חודשים אחרי כבר הבנו שאנחנו יחד”, מספרת סיגל. ליאור: “בעיקרון לא תכננתי זוגיות בתחילת התואר, אבל איך שראיתי את סיגל – התאהבתי”.

סיגל קרוצוב אלחדד וליאור ברוך. “אחרי 3 חודשים הבנו שאנחנו ביחד”

כשהדינמיקה החברתית התחילה להתגבש בקרב הסטודנטים במחלקה, ליאור וסיגל לא רצו לחשוף את הזוגיות שלהם מחשש שזה יפריע להם. “בהתחלה זה היה לי קשה”, ממשיכה סיגל. “הסתרנו את זה הרבה זמן כי לא רצינו שזה יפריע. לא ידענו למה אנחנו נכנסים. השארנו את זה ככה בערך חצי שנה. אבל קשה להסתיר הרבה זמן – לא להעלות תמונות יחד, לא להיפגש בפרהסיה. כשיצאנו עם זה, זה היה הכי טבעי. גם עשינו עבודות יחד וזה התחיל להקל עלינו”.

  • אפרופו, לא היו התנגשויות תוך כדי העבודה יחד?

“ברור. בהתחלה זה היה כיף כי כל אחד הביא משהו מעצמו, אבל משלב מסוים לא תמיד הסכמנו על הדברים וזה הוביל לריבים”.

  • איך התגברתם על זה?

“תראי, אף פעם לא קרה שבגלל ריב לא עשינו עבודה יחד. היינו לוקחים הפסקה קצרה מהלימודים המשותפים וחוזרים נטו לזוגיות שלנו. הבנו שלא שווה לריב בגלל עבודה. לקח לנו בערך חצי שנה וכמה עבודות כדי ללמוד אחד את השנייה ולנתק בין הפן המקצועי של התואר לבין החיים האישיים. בסוף לעשות עבודות יחד זה הכי כיף שיש. אנחנו לומדים אחד מהשנייה”.

מכללת ספיר. צילום ארכיון
מכללת ספיר. כמו אפליקציה של פעם

שרון, סטודנטית לשעבר בספיר, הכירה את גיל בקורס משותף. הם ניהלו כמה שיחות חולין שהובילו לכך שכיום הם נשואים כבר שלוש שנים ומגדלים את בתם הבכורה. “לאט לאט שיחות החולין הפכו לשיחת ‘מתי יוצאים לדייט'”, משחזרת שרון.

גיל: “אני חריג, רוב החברים לא הכירו את בנות הזוג שלהם בלימודים. רק אני. תקופה מאוד ארוכה הייתי באתרי היכרויות ולא הצלחתי להתחבר בכלל. כל מי שמצאה חן בעיניי באפליקציה לא התאימה לי במציאות”.

  • זוגיות בין סטודנטים באותה מחלקה יכולה להיות בעייתית. אפשר לשלב ביזנס ופלז’ר?

שרון: “בהתחלה עשינו עבודות יחד, למדנו יחד למבחנים וזה היה נורא. לא מצאנו את עמק השווה והתווכחנו על כל דבר. אני אחת שאוהבת לכתוב תשובה מעמיקה וחופרת, והוא אוהב לדלג ולעבור הלאה. בשלב מסוים פשוט החלטנו שלטובת הזוגיות אנחנו מפסיקים לשתף פעולה בכל מה שקשור ללימודים”.

  • גיל, גם אתה הרגשת ככה?

“לי לא כל כך היה אכפת. היא אוהבת להעמיק ולקרוא מאמרים, ואני, בזמנו, כל מה שרציתי זה לעמוד בשכר דירה שלי. היא הייתה משתגעת מזה”.

ומה קורה כשמסתיימים יחסים רומנטיים של זוג סטודנטים? פרידות הן תמיד קשות ולא נעימות, על אחת כמה וכמה כשצריכים להמשיך להיפגש באופן שוטף ויומיומי במכללה, לעיתים באותה כיתה. “כן, הייתה מבוכה, בהתחלה זה הרגיש מוזר. אבל דיברנו על זה והיום הכל ממש בסדר”, מספר בן הלומד בספיר ונפרד מסטודנטית שאיתה יצא. “הפרידה הייתה באמת קושי גדול. היא הביאה איתה גם פיצול מחברים משותפים, וזה היה האתגר הכי גדול מבחינתי. היו ימים קשים, בהחלט, לקח לי שנה להתגבר על זה”.

אין תגיות

סגור לתגובות.