יורי לוין, יו''ר האגודה היוצא | צילום: באדיבות המצולם

הקדנציה הסוערת של יורי לוין

הקורונה שטילטלה את המכללה, שביתת המרצים ושומר החומות - יו"ר אגודת הסטודנטים, יורי לוין, לא ידע רגע אחד של שקט בשנה וחצי שבהן כיהן בתפקיד. עכשיו, רגע לפני שהוא מפנה את כיסא היו"ר, לוין מדבר על הפעילויות וההישגים - ועונה גם לסטודנטים שטוענים שהאגודה לא עושה מספיק למענם. כתבה שלישית בסדרה

הבחירות הקרובות לאגודת הסטודנטים החדשה במכללה מסמנות את סיום דרכו של יורי לוין (26) כיו”ר האגודה. אחרי 18 חודשים סוערים, שבמהלכן נדרשה האגודה להתמודד עם שביתת מרצים, מבצע צבאי ומגפה עולמית אחת, לוין מביט לאחור, לדבריו בסיפוק. הוא מציין בפנינו שורה של הישגים ופעילויות שביצעה האגודה בהובלתו – אך בקרב הסטודנטים שמענו גם קולות שמעידים כי לא הרגישו שהאגודה פועלת מספיק למענם.

לוין החל את מסעו באגודה כסגנו של היו”ר הקודם, אביחי אלמיו. במאי 2020, חמישה חודשים לאחר שנכנס לתפקיד הסגן, התבשר לוין כי אלמיו החליט להתפטר מתפקידו. על פי תקנון האגודה, לוין נכנס אוטומטית לתפקיד יושב הראש, ללא צורך להיבחר מחדש לשם כך.

אתגרים לא צפויים

זמן קצר לאחר שנפתחה שנת הלימודים הקודמת, נתקלה האגודה במספר אתגרים לא צפויים שלהם נדרשה לתת מענה. בעקבות שביתת סגל המרצים החיצוני, שפרצה במקביל להנהגת הלמידה המקוונת, ערכה האגודה הפגנה כדי להביע תמיכה בשינוי ההסכמים של הסגל, תוך מציאת פתרון לסטודנטים שלימודיהם נפגעו בשל ביטול השיעורים כתוצאה מהשביתה. המאבק הזה נמשך מספר חודשים, עד שלבסוף הצליחה האגודה לגייס קרן שבאמצעותה חולקו מלגות לסטודנטים במצב סוציו אקונומי נמוך. “מקומות עבודה נסגרו ואנחנו, כאוכלוסייה צעירה וסטודנטיאלית, מרגישים את זה. לא כולם עובדים בעבודות יציבות. לתוך הדבר הזה נכנסנו והתחלנו לפעול”, נזכר לוין.

מחאת האגודה בזמן שביתת המרצים בשנה שעברה | צילום: מתוך הפייסבוק של אגודת הסטודנטים

לוין מספר בגאווה על מבצע “קמחא דפסחא”, שבמהלכו אספה האגודה תרומות מבתי עסק מקומיים. 45,255 השקלים שנאספו חולקו בין סטודנטים מעוטי יכולת. “רשמנו את המכללה ברשם העמותות, מה שהפך את ספיר לעמותה הראשונה בניהול תקין אחרי כעשרים שנה. זו בשורה מאוד משמחת”.

האגודה אף הקימה מיזם בשם “מרתונים לאקדמיה”, שבמסגרתו סטודנטים מצטיינים מסייעים לסטודנטים אחרים המתקשים בלימודיהם, תמורת סכום סמלי. התוכנית מתקיימת במתכונת למידה של קורסים ספציפיים הנערכים על פני ימי לימוד מרוכזים.

דנה, סטודנטית שנה ג’: ”בשנה הראשונה האגודה בלטה והרגשתי אותה, בשנתיים האחרונות כמעט ולא. אני לא יודעת למי לפנות ועם מי אפשר לדבר כדי להעלות נושאים”

מגפת הקורונה הביאה לסגירת שערי המכללה. הלמידה התבצעה מרחוק. היחידים שהגיעו פיזית לספיר היו עובדי המכללה והסגל, וקבוצות קטנות של סטודנטים. “כאשר נכנסתי לתפקיד שאפתי לקדם את הערכים שחשובים לי, אבל לצערי הקורונה שיבשה לכולנו את התוכניות ונאלצנו להתמודד עם דברים שלא צפינו”, מסביר לוין. “ההחלטה הייתה לדאוג לסטודנטים ולסטודנטיות שלנו בדברים שחשובים עכשיו – אקדמיה ורווחה. פעלנו לשיפור הלימודים המקוונים, להוזלה בתשלום דמי האבטחה, לחיוב הקלטות. דרשנו שתהיה אפשרות של בחירת הציון הגבוה מבין המועדים, הקמנו קרן סיוע לסטודנטים וסטודנטיות שהתקשו כלכלית, הקמנו מערך מרתונים לקראת מבחנים ועוד המון דברים. ובתוך כל זה ניסינו גם לשמור על ההווי הסטודנטיאלי ולייצר אירועי תרבות במסגרת המגבלות, למשל ואן גאווה, חלוקת מתנות בערים שונות, הופעת פתיחת שנה מקוונת של ליאור סושרד ועוד”.

הבעיות שלא נפתרו

כאשר הסטודנטים חזרו השנה למכללה, הם גילו שישנן כמה בעיות מטרידות שעדיין לא נפתרו. כך, למשל, אף שלאחרונה נמצא פתרון שמאפשר גם לחולי צליאק ולמי שנמנעים מגלוטן לרכוש במכללה אוכל שמתאים לצרכיהם, הסטודנטים מעידים כי עדיין המגוון לא מספיק גדול. נוסף על כך, נשמעות תלונות רבות על כך שמחירי המוצרים בדוכנים ובבתי הקפה מופקעים. לוין הודף את הביקורת: “בלמנו עליית מחירים משמעותית לאחר עליית המחירים בכל הארץ. אנחנו גם מקיימים בדיקות לגבי טיב המזון והניקיון, ומוודאים שיש מבחר מזון גם לצליאקים, לטבעונים ולצמחונים. כדי לדאוג גם לסטודנטים בלימודי הערב, ביקשנו להרחיב את שעות פעילות הקפיטריה עד שבע בערב, ודאגנו שתעמוד גם לרשות הסטודנטים שלומדים בימי שישי”.

דורית סצ’אקוב, סטודנטית שנה ג’: “בזכות האגודה מרגישים את ההווי הסטודנטיאלי שוב אחרי תקופה ארוכה”

לאחר סגירת הקופימדיה – ששימשה סטודנטים רבים כמרכז לצילום מסמכים, הפקת חוברות וספרי לימוד – נפתח חלל עבודה המיועד אך ורק לשימוש עובדי המכללה ומותיר את הסטודנטים ללא אלטרנטיבה אחרת. האגודה הבאה תצטרך לנסות ולספק פתרונות יצירתיים גם לבעיה הזו ולבעיות נוספות, כמו הליקויים בתחבורה הציבורית אל המכללה וממנה והשינויים בתנאי הלמידה.

המתמודדים על תפקיד היו”ר הבא של האגודה: עדן יונה, שני אטלי ואיתי דקל

”בשנה הראשונה האגודה בלטה והרגשתי אותה, בשנתיים האחרונות כמעט ולא. אני לא יודעת למי לפנות ועם מי אפשר לדבר כדי להעלות נושאים”, טוענת דנה, סטודנטית שנה ג’ בחוג לעבודה סוציאלית. “לא הייתה לי הרבה אינטראקציה עם האגודה”, מוסיפה חיה, סטודנטית שנה ב’ בחוג להנהלת חשבונות, ”לא דברים טובים ולא דברים רעים”. מנגד, דורית סצ’אקוב, סטודנטית שנה ג’ בחוג לתקשורת, דווקא מרוצה מתפקוד האגודה: “בשנה הנוכחית היינו בזום ולצערי לא פרונטליים. השנה, אגודת הסטודנטים דאגה לנו להרבה מסיבות, הופעות ומתנות ואני מקווה שזה ימשיך כך. בזכותם מרגישים את ההווי הסטודנטיאלי שוב אחרי תקופה ארוכה”.

יורי לוין: “יכול להיות שסטודנטים הרגישו פחות את הפעילות שלנו בגלל המרחק הפיזי שלהם מהמכללה בתקופת הקורונה, אך דווקא בתקופה זו, היינו בפעילות מוגברת”

לוין מודע לביקורת שמפנים כלפי האגודה חלק מהסטודנטים: “יכול להיות שסטודנטים הרגישו פחות את הפעילות שלנו בגלל המרחק הפיזי שלהם מהמכללה בתקופת הקורונה, אך דווקא בתקופה זו, היינו בפעילות מוגברת, בישיבות בכנסת, במכללה, עם משאבים ומלגות שאירגנו. הלוואי שהקדנציה הזו הייתה מתנהלת ללא מגפה עולמית, אבל נאלצנו להתאים את עצמנו לנסיבות. שינויים לוקחים זמן, ולא את כולם נספיק לבצע. אני מקווה שהאגודה החדשה שתיבחר תמשיך לקדם את הצרכים של כלל הסטודנטים והסטודנטיות בכל המישורים, ולראות את טובתם לנגד עיניה”.

על הכיסא שיפנה לוין מתמודדים שלושה: שני אטלי, סטודנטית שנה ג’ בחוג למשפטים; עדן יונה, סטודנטית לתואר שני במנהל ומדיניות ציבורית; ואיתי דקל, סטודנט שנה ב’ בחוג לתקשורת. לקראת הבחירות הקרבות הם סיפרו לספירלה על התוכניות שלהם לקדנציה הקרובה, במידה שייבחרו (לכתבה הקליקו כאן). דבר אחד בטוח: לא יהיה להם אף רגע משעמם.

מתי ייערכו הבחירות? איך תוכלו להצביע? כל הפרטים כאן

 

 

סגור לתגובות.