"עברנו הרבה דברים במהלך הקמפיין, אני גאה בדרך שלנו". בתמונה: שני אטלי ורוני גרין | צילום: רשימת "בשבילנו"

יש מנצחת: שני אטלי תכהן כיו”ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של מכללת ספיר

בריאיון ראשון ל"ספירלה" אחרי שהתבשרה על ניצחונה בבחירות, מסכמת שני אטלי את הקמפיין הסוער ומגלה איך היא מתכננת לטפל בבעיות שמטרידות את הסטודנטים: "ראיתי הרבה דברים שרציתי לשנות, ידעתי שהם יכולים להיות אחרת, אז עשיתי את הצעד"

אחת ממערכות הבחירות הסוערות ביותר שידעה מכללת ספיר הגיעה לסיומה: ביום שישי האחרון הכריזה ועדת הבחירות על שני אטלי, יושבת ראש רשימת “בשבילנו”, כיו”ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בספיר. “אני צריכה שנייה לעכל”, אומרת אטלי הנרגשת ל”ספירלה”, בריאיון ראשון אחרי הניצחון. “עברנו הרבה דברים במהלך הקמפיין, אני גאה בדרך שלנו. המשכנו עם האמת שלנו ולא נתנו לדברים בחוץ להפריע”.

בשבוע הבחירות הצביעו כ-1,850 סטודנטים, כמחצית מהם – 900 סטודנטים – בחרו באטלי לתפקיד היו”ר. שאר הקולות התחלקו בין המועמדים הנוספים: עדן יונה זכתה בתמיכתם של 656 מצביעים ואיתי דקל קיבל 293 קולות. שיעור ההצבעה הפעם עמד על 34%.

עם כניסתה לתפקיד תיפגש אטלי לחפיפה עם היו”ר היוצא, יורי לוין, שסיכם קדנציה מאתגרת ולאחר מכן היא מתכננת סדרת פגישות עם כל ראשי המדורים באגודה במטרה להכיר אותם ולאפשר להם סביבת עבודה טובה שתשפיע על חיי הסטודנטים במכללה.

אטלי בת ה-28 היא סטודנטית בשנה ג’ למשפטים, ומאחוריה כבר תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה. יש לה גם רקורד תעסוקתי עשיר: היא עבדה כמדריכה שיקומית בדיור לאנשים עם צרכים מיוחדים, כיועצת התקשורת של חברת הכנסת לשעבר מיכל בירן (העבודה), ובשנתיים האחרונות עבדה בשדרות כרכזת פרויקטים עם נוער במצבי מצוקה. בקמפוס, שני הייתה שותפה להקמת התא הפמיניסטי במחלקה למשפטים.

רוני גרין יכהן בתפקיד סגן היו”ר. גרין, כתב “ספירלה”, נמנע עד כה ממעורבות כלשהי בסיקור מערכת הבחירות בשל ניגוד העניינים. מעתה הוא ימשיך למלא את תפקידו ב”ספירלה”, אך לא יסקר את פעילויות האגודה שהוא נמנה על ראשיה.

שלטי תעמולה של רשימת “בשבילנו” בכניסה למכללה

בין התחומים הרבים שבהם התחייבה אטלי לעסוק בולטת רווחת הסטודנטים. “שמעתי על מקרים הזויים”, היא מספרת. “סטודנט שניגש למבחן דרך הטלפון הנייד כי אין לו מחשב בבית או סטודנטית בעלת מגבלה פיזית שצריכה לחצות את המכללה בין שיעורים”. לדבריה, האגודה הנכנסת תהיה רגישה לצורכי הסטודנטים ותהפוך את השהות במכללה לנעימה ומזמינה.

נוסף על כך, מתכננת אטלי לפעול למען למידה היברידית. “צריך לאפשר לסטודנטים להשתתף בשיעורים גם אם אין באפשרותם להגיע פיזית למכללה”, היא אומרת ומציינת שהאפשרות תיבדק גם בעבור סטודנטים שצריכים להשתתף בשיעורים מעשיים רבים. “יש באגודה הנוכחית ייצוג של סטודנטים לאומנויות הקול והבמה. הם באו לעבוד איתנו על מנת ליצור חוויית לימודים טובה יותר לכל הסטודנטים. אנחנו רוצים להקים סוג של פורום כדי להקל את הלמידה מרחוק”.

“היה לנו חשוב להשאיר את הפוליטיקה בחוץ. לא היה מימון של שום גוף חיצוני. אם היה, היו פוסלים אותי”

יש לך תוכניות לפתרון מצוקת התחבורה הציבורית, נושא שהבטחת לעסוק בו?

“כבר התחלנו לעבוד על העניין. זו לא בעיה רק של המכללה, אלא של כל האזור. לכן לכל ראשי העיריות ומנהלי המפעלים יש אינטרס מאוד גדול לעבוד איתנו ולמצוא פתרון”.

ומה בעניין ההטרדות המיניות שהסעירו לאחרונה את המכללה?

“אני מגיעה מהתא הפמיניסטי. חשוב לי שהמכללה תהיה מקום בטוח ללמידה, שכל אחת ואחד יוכלו ללמוד ללא חשש וללא פחד. גם אם נפגעת לפני שבע שנים ועכשיו קשה לך ללכת בקמפוס, צריך להיות מענה ועזרה בהתמודדות עם המצב”.

כחלק מהמאבק בנושא מציעה אטלי מתווה לפיו נציגים מכל מחלקה ילוו את הנפגעים והנפגעות.

 

התוצאות המלאות של הבחירות לאגודה

הבחירות היו מאוד אמוציונליות עם הרבה השמצות, זה פגע בך אישית?

“פחות מתחשק לי להיכנס לזה. התמודדנו עם רשימה שוויונית במטרה ליצור אגודה מגוונת שתעזור ותתמוך בכל הסטודנטים, היה לנו חשוב להשאיר את הפוליטיקה בחוץ. הגשנו תצהיר הוצאות לדיקן. לא היה מימון של שום גוף חיצוני. אם היה, היו פוסלים אותי”.

בין חברי הוועד נבחרו גם שתי מועמדות מרשימת “תרימו”, שהתמודדה מול הרשימה שלך בבחירות. איך תשלבי אותן באגודה?

“אני מעריכה את קורל אברהם ומכירה את העבודה שלה מהתקופה שהייתה דוברת האגודה. היא יודעת לעבוד ורוצה בטובת הסטודנטים, אני חושבת שאין ראויה ממנה להיכנס. אני מחכה לפגוש את כולם, גם את עוהוד אבו מדיע’ם שהייתה בוועד הקודם. היא נחושה לעזור וזה מעיד על איזו אישה היא, כמה היא רוצה לתת מעצמה. אני מחכה לעבוד איתן”.

בשיחה שנערכה עם מערכת “ספירלה” בתחילת הקמפיין הבטיחה אטלי להגביר את אמון הסטודנטים באגודה. כעת היא מגלה כי בכוונתה לשתף פעולה עם אגודות סטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות אחרות בארץ ולשפר את המודל הכלכלי שלפיו פועלת האגודה בספיר.

המועמדים לראשות האגודה בדיבייט טרום בחירות. מימין: איתי דקל, עדן יונה ושני אטלי | צילום: דף הפייסבוק של אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בספיר

עבדת כיועצת תקשורת בכנסת. האם את רואה את עצמך משתלבת בעתיד בפוליטיקה הארצית?

“אני לא חושבת על זה כרגע. הלכתי ללמוד משפטים על מנת להיות עורכת דין. ראיתי הרבה דברים שרציתי לשנות, ידעתי שהם יכולים להיות אחרת, אז עשיתי את הצעד”.

“זה מה שהבוחרים רצו”

מערכת הבחירות הייתה סוערת במיוחד ורווייה האשמות הדדיות, כפי שחשף תחקיר “ספירלה”. כשאבק הקמפיין התפזר, יריביה של אטלי מיהרו להודיע כי הם משלימים עם ההפסד. עדן יונה, יו”ר רשימת “תרימו”, הודיעה כי היא “מקבלת באהבה את תוצאות הבחירות” ורואה בהן את סיומו של מסעה באגודה: “המסע שלי נמשך שלוש שנים. הוא היה מלא בעשייה חברתית, מימוש עצמי ונתינה לסביבה”. יונה הודתה לפעילים, התומכים והמצביעים אשר האמינו בה וברשימה. “אאחל הצלחה לשותפות שלי למסע ולחיים, קורל אברהם ועוהוד אבו מדיע’ם, שנבחרו לוועד”, סיכמה. “אין לי ספק שהן ייצגו את דרכה ואת ערכיה של רשימת ‘תרימו’ בכבוד וביושרה”.

גם איתי דקל, יו”ר רשימת “שקוף” אשר לא נכנסה לאגודה, הודיע כי הוא מקבל את התוצאות: “זה מה שהבוחרים רצו. אני עדיין מתכוון לפעול לפי המצע שלנו איפה שתהיה לי אפשרות”. לדבריו, הוא לא פוסל שיתוף פעולה עם יו”ר האגודה הנבחרת, אך לא בטוח אם יתמודד פעם נוספת: “אני צריך קודם כל לאגור כוחות נפשיים, לשאול את עצמי האם אני רוצה להיכנס לכל הסיפור הזה שוב”.

סגור לתגובות.